لیفتراک

🔵 معرفی ۰ تا ۱۰۰ لیفتراک و کاربردهای آن

لیفتراک


 

در این مقاله به معرفی کامل لیفتراک و کاربرد های مختلف آن می‌پردازیم.

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙

 

لیفتراک چیست؟

لیفتراک ( forklift ) ماشینی صنعتی می‌باشد که برای بالا بردن و جا به جایی مواد و مصالح در مسافت‌ های کوتاه استفاده می‌شود. لیفتراک در اوایل قرن بیستم به وسیله شرکت های مختلف مثل کمپانی تولیدات انتقال قدرت کلارک و کمپانی تولیدات بالابری ییل و تاون تولید شد. لیفتراک‌ها تبدیل به ابزاری مهم و ضروری در فعالیت های تولیدی و انبارداری شده‌اند.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل انواع کامیون ها و گریدر ها + کاربرد آن ها 🔵🟠

 

🟠🔵

 

کاربرد لیفتراک‌ها

 

کاربرد لیفتراک ها

لیفتراک‌ها در انواع و ظرفیت های بار مختلفی موجود هستند. در یک انبار معمولی، اکثر لیفتراک‌ها دارای ظرفیت باری بین یک تا پنج تن هستند. لیفتراک‌های بزرگ تر ظرفیت بالا بردن بار تا وزن ۵۰ تن را هم دارند که برای کاربردهایی نظیر حمل کانتینر های سنگین استفاده می‌شوند. از جمله پرکاربرد ترین انواع لیفتراک، می توان به لیفتراک برقی، لیفتراک دستی، لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز اشاره کرد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: 0 تا 100 تیغه بلدوزر و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

لیفتراک برقی

 

لیفتراک برقی

لیفتراک برقی بیشتر از لیفتراک‌دیزلی با محیط زیست سازگار است و نه تنها بی صدا تر از لیفتراک‌دیزلی می‌باشد، بلکه هیچ مواد مضری را وارد هوا نمی‌کند. این موضوع وقتی مهم می شود که لیفتراک در درجه اول در داخل یک محیط بسته استفاده شود. و کارگران و راننده ها به صورت مستقیم و تمام مدت در معرض صدای بلند و دود یک لیفتراک‌دیزلی باشند (که البته در چنین مواقعی هم به تهویه مناسب هوا نیاز داریم).

علاوه بر این، لیفتراک‌برقی جمع و جورتر می‌باشد، در مکان های کوچک و باریک آسانتر حرکت می‌کند. و نیازی نیست که راننده های این وسیله نقلیه از کلاچ استفاده نمایند که خود مزیت مهمی محسوب می‌شود. ضمنا، نگهداری یک لیفتراک‌برقی ارزان تر از یک لیفتراک‌دیزلی است چرا که قطعات متحرک کمتری دارد و یک باتری قابل شارژ هم روی آن است.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل لودر ، اسکریپر و انواع آن ها 🔵🟠

 

در مقابل لیفتراک‌دیزلی که مخزن آن به صورت مرتب باید پر گردد. در واقع لیفتراک‌های برقی در یک ساعت کار هزینه کمتری نسبت به سایر لیفتراک‌ها دارند و طول عمر آن ها هم بیشتر است. با وجود همچین مزیت هایی برای لیفتراک‌برقی، شاید باورش سخت باشد که این نوع لیفتراک ضعف هایی هم داشته باشد. البته تعداد این عیب ها پایین است و تقریبا همگی مربوط به باتری لیفتراک‌برقی است.

با توجه به آن که لیفتراک‌برقی (برعکس سوخت دیزلی)، نیاز به باتری و شارژ شدن دارد، سرمایه گذاری اولیه آن گران است. مگر این که انبار، کارخانه یا هر محیط دیگری که لیفتراک در آن رفت و آمد می‌کند، امکان شارژ در هنگام نیاز را داشته باشد، که در آن صورت هم راننده لیفتراک‌برقی باید منتظر بماند تا هنگامی دستگاه به طور کامل شارژ شد، سپس از آن استفاده نماید.

علاوه بر این، لیفتراک‌های برقی بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای باز نیست چون که باتری، قطعات الکترونیکی و مدارها و جریان های برق نباید طولانی مدت در محیط های باز بماند.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل غلتک و انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

لیفتراک دیزلی

 

لیفتراک دیزلی

این مدل لیفتراک‌ها برای مکان های رو باز گزینه ای عالی است. و با همه توان و ظرفیت در هوای مرطوب و بارانی کار می‌کند. لیفتراک‌دیزل عموما از لیفتراک‌برقی ارزان‌تر است. لیفتراک در تمام ۲۴ ساعت در دسترس می‌باشد و وقتی از سوخت دیزلی پر بشود، دیگر از کار افتادگی ندارد. در مقابل برای لیفتراک‌برقی باید منتظر ماند تا باتری آن شارژ بشود.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: 0 تا 100 زیربندی بیل مکانیکی 🔵🟠

 

یک لیفتراک دیزلی هیچ فضای به خصوصی برای یک ایستگاه شارژ باتری نیاز ندارد و می توان آن را هر جای مناسبی پارک کرد. عملکرد کلی یک لیفتراک‌دیزل ، که شامل قابلیت های شتاب و سرعت بالا بردن است، نسبت به لیفتراک‌برقی برتر است. علاوه بر آن، باتری لیفتراک‌دیزل ظرفیت این را دارد که به راحتی و به بهترین شکل انرژی مورد نیاز تجهیزات اضافه ای مانند وسایل هیدرولیکی (که بر روی لیفتراک نصب می شود) را هم فراهم کند.

 

🟠🔵

 

چنانچه در مورد لیفتراک ها و کاربرد های آن نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سه =