چنگال لیفتراک, لیفتراک, لیفتراک تلسکوپی

لیفتراک،لیفتراک لودر،شاخک لیفتراک -راهساز یدک

لیفتراک لودر - راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده قطعات یدکی انواع لیفتراک ، تولید کننده  و  عرضه  کننده  لیفتراک  لودر  و  شاخک  لیفتراک متناسب با مدل های مختلف

لیفتراک راهساز یدک

لیفتراک چیست؟

انواع لیفتراک  کدامند؟
لیفتراک وسیله‌ای است که دو چنگال در جلوی خود دارد و از آن برای بالا و پایین بردن و حمل وسایل و همچنین جابه‌جایی آن‌ها استفاده می‌شود.
این ماشین دارای یک دکل، شاخک و الحاقیات دیگر  است که با توجه به نوع فعالیت آن‌ها در انبار کردن بار، حمل‌ونقل و جابجایی طراحی و تولید می‌شود.
لیفتراک

کاربرد اصلی لیفتراک

استفاده از این وسیله در محل‌هایی که ساخت‌وساز و حمل نقل در دفعات بالا  بیشتر است کاربرد ویژه‌ای دارد زیرا این دستگاه به‌راحتی می‌تواند مصالح و وسایل ساختمانی را بلند کرده و به هر نقطه ای منتقل کند.

لیفتراک‌ها در انبارها به‌راحتی و در سطوح وسیع می‌توانند وسایل را حمل و  جابه‌جا کنند.

شاخک‌های این وسیله می‌توانند  تا سطحی بالاتر از خود لیفتراک بالا برود و وسایل را در بالاترین سطح وسایل دیگر قرار دهند و به همین دلیل به‌آسانی می‌توانند برای بارگیری کامیون‌ها و دیگر کشنده ها از این وسیله استفاده کرد.

شاخک لیفتراک چیست و علل خرابی آن کدام است

شاخک لیفتراک یا همان چنگال لیفتراک که با اسم ناخن لیفتراک هم شناخته میشود یکی از مهمترین بخش های لیفتراک می باشد که وظیفه بالابری اجسام و حمل روی پالت را بر عهده دارد، وجود پالت های مختلف با ابعاد مختلف نیازمند این است تا به نسبت بار خود و پالت در نظر گرفته شده شاخک لیفتراک مناسب را  بر روی لیفتراک خود نصب نمائید.

شاخک لیفتراک راهساز یدک

عوامل نقص و خرابی شاخک لیفتراک

شاخک های لیفتراک یکی از اجزای اصلی و فرسایشی لیفتراک ها میباشند که با اسامی مختلفی همچون شاخ لیفتراک ، ناخن لیفتراک  و چنگال لیفتراک و …  شناخته و نامیده میشوند. معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از شاخک لیفتراک و یا استفاده نادرست از آن، مالکان لیفتراک مجبور میشوند تا شاخک لیفتراک خود را خیلی زود تعویض نمایند. در این مقاله سعی کردیم مواردی که باعث نقص و خرابی شاخک لیفتراک را موجب میشوند به شما یادآوری کنیم.

اضافه بار بیش از حد

بار اضافی بر روی شاخک ها، قرار گرفتن دیواره ها و دیگر بخش های جامد در معرض باد شدید، استفاده از نوک شاخک به عنوان اهرم موجب خمیدگی در شاخک ها یا تغیییر شکل شاخک ها می شود. در شاخک های خم و یا کج شده احتمال بوجود آمدن خرابی و در نتیجه بروز سانحه زیاد است. پس آنها را باید بلافاصله از سیستم کاری  خارج کرد.

اضافه بار می تواند ناشی از بارهایی باشد که از ظرفیت شاخک بیشتر است و یا در اثر استفاده نوک شاخک به عنوان  وسیله ای برای اهرم بوجود آید. همچنین وضعیت بارها به گونه ای که باعث باز شدن نوک شاخک ها و نیز تابیدن آن ها از کنار  به طرفین نسبت به پایه هایشان شود، نشان دهنده وجود اضافه بار است. اضافه بار بیش از حد می تواند باعث خم شدن دائم یا خراب شدن فوری شاخک ها شود . استفاده از شاخک هایی که ظرفیت بار آنها از وزن بار  بسیار کمتر است و استفاده از جک پالت، لیفتراک و استاکری که ظرفیت بلند کردن بار مورد نظر را ندارد ، موجب بارگذاری اضافی و خرابی  می شود.

سایش شاخک 

شاخک ها در اثر سرخوردن روی زمین و روی بارها و به علت تماس مداوم با دیگر سطوح همیشه تحت سایش قرار دارند. ضخامت پره ی شاخک به تدریج کاهش پیدا می کند تا جایی که توانایی کنترل باری که برای آن طراحی شده است را نخواهد داشت. مراکز ایجاد تنش خراش ها، شکاف ها و قسمت هایی که تحت خوردگی قرار گرفته ند، مناطقی هستند که تمرکز تنش در آن ها بالاست و ترک می تواند از این مناطق شروع شود. این ترکها می توانند تحت بارهای تناوبی رشد پیدا کنند و دیگر قابل استفاده نباشد.

راهساز یدک  عرضه کننده  قطعات یدکی  انواع  لیفتراک ، تولید کننده  و  عرضه  کننده  لیفتراک  لودر  و  شاخک  لیفتراک متناسب با مدل های مختلف

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =