اسکریپر, لودر

🟦 معرفی کامل لودر ، اسکریپر و انواع آن ها

لودر و اسکریپر

در این نوشته به معرفی لودر ها و اسکریپر ها می‌پردازیم و با انواع آن ها آشنا می‌شویم.

 

 

لودر ها

در واقع لودر کاربردی ترین ماشین در انجام کارهای ساختمانی و عمرانی است. این ماشین که در انداره های مختلف ساخته می‌شود به علت عملکرد و انعطاف پذیری زیادی که دارد و همچنین با تغییر جام می تواند بسیاری از کارها رانجام بدهد.

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙

 

لودر موارد استفاده بسیاری دارد که تعدادی از آن ها عبارتند از:

🟠 ایجاد خاکریزها

🔵 حفاری زیرزمین بناها

🟠 خاکریزی اطراف لوله های کار گذاشته شده درکانال ها

🔵 بار کردن کامیون ها

🟠 حمل بتن به محل قالب ها

🔵 بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی

به ماشین لودر میتوان انواع ملحقات را نصب کرد و کاربردهای دیگری هم از آن گرفت، مانند برف روب، کانال کن، لوله گذار، جرثقیل، لیفتراک.

 

🔵🟠 پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز در مورد ناخن بیل مکانیکی و انواع آن 🟠🔵

 

انواع لودر

 

انواع لودر

🟠 لودر چرخ لاستیکی:

چرخ های بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک و سرعت زیادی می‌دهد. فشار وارده بر زمین توسط این لاستیک ها کم بوده و میتوان این فشار را با تغییر دادن میزان باد لاستیک ها تغییر داد. با این همه درزمین های دارای سنگ های تیز امکان آسیب دیدن این لاستیک ها وجود دارد.

در ضمن درزمین های خیس و گل آلود هم کار کردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است. البته زنجیرهای سیمی مخصوص برای حفاظت لاستیک ها وجود دارد، که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیک ها با سطح زمین آن ها رابه کار برد.

نوعی از لاستیک های جدید ساخته شده اند که دارای عاج های بسیار ضخیمی هستند و میتوانند در مناطق سنگی کارکنند. این لودرها در دو نوع معمولی و کمرشکن هستند.

🔵 لودر های چرخ زنجیری:

لودر های چرخ زنجیری مانند لودر های چرخ لاستیکی عمل می‌کنند، با این تفاوت که فشار کمی که بر زمین وارد می‌کنند سبب می‌شود که لودرهای با چرخ زنجیردار بتوانند در زمین هایی کار کنند که قابل استفاده برای لودر های چرخ لاستیکی نیستند.

اصطکاک زیاد آن ها با زمین سبب می‌شود که بتوانند نهایت استفاده را از قدرت موتور در کندن زمین بکنند و چون زنجیر دارند، در هنگام کار در مناطقی که دارای سنگ های تیز است خطر پاره شدن لاستیک وجود ندارد. لودرهای زنجیردار قادر به حرکت بر روی سطح های با شیب جانبی 35% می‌باشند، در صورتی که این رقم برای لودر چرخ لاستیکی 15% است.

🟠 بکهولودر:

این ماشین آلات لودرهای کوچکی هستند که در پشت خود یک بیل مکانیکی دارند و برای کارهای سبک استفاده می‌شوند. تمام مشخصات عمومی آن ها مثل لودرها و بیل های مکانیکی است. به علت دوک اره بودن این ماشین در خیلی از پروژه های کوچک از این وسیله استفاده می‌شود، بخصوص اگر پروژه مربوط به کندن خندق باشد.

 

🔵🟠 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل تراکتور، بلدوزر، بیل مکانیکی و انواع آن ها 🟠🔵

 

🔵🟠

 

اسکریپر

 

اسکریپر و لودر

اسکریپر در واقع ماشینی است که عمل بارگیری و حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت های متوسط و زیاد را به تنهایی انجام می‌دهد.

اسکریپر از سه قسمت اصلی تشکیل شده است : قسمت بارگیر (جام) – دیوار جلویی قسمت بارگیر – دیواره عقب جام یا دیواره تخلیه.

قسمت جام که معمولا سرباز می‌باشد، دارای یک تیغه برنده‌ی قابل تعویض در قسمت پایین است. این تیغه درحین بارگیری به داخل خاک نفوذ می‌کند و با برش خاک آن را به داخل جام هدایت می‌کند. این قسمت قابل حرکت است و می‌تواند به پایین و بالا برود.

در اسکریپرهایی که دارای بالابر هستند، قسمت بالابر جانشین دیواره جلویی جام می‌شود. دیواره عقب جام یا دیواره تخلیه قابلیت حرکت به سمت عقب و جلو را دارد که با هل دادن خاک به تخلیه بار کمک می‌کند.

 

🔵🟠 پیشنهاد میکنم بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی و معرفی انواع آن 🟠🔵

 

انواع اسکریپر ها

 

انواع اسکریپر و لودر

معرفی لودر ها و اسکریپر ها؛ اسکریپرها به دو نوع موتوردار و بدون موتور تقسیم بندی می‌شوند، که نوع بدون موتور آن کمتر استفاده می‌شود. بیشتر اسکریپرها تک محور بوده و تعادل آن و وزن بار آن توسط تراکتور متصل به آن حمل می‌شود. تراکتورهایی که این اسکریپرها را می‌کشند، چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری هستند.

بعضی دیگر قسمتی از یک تراکتور اسکریپر ها هستند. به این معنی که یک تراکتور تک محوره، یک اسکریپر تک محوره را می‌کشد. اسکریپرهایی که دو محور دارند توسط تراکتورهای زنجیردار کشیده می‌شوند، زیرا که اینگونه تراکتور ها نمی‌توانند بار قائم را تحمل بکنند. از این رو نمی‌توانند اسکریپرها یک محوره را بکشند.امروزه به ندرت از اسکریپرها چرخ زنجیری استفاده می‌شود.

اسکریپر هایی که توسط تراکتور چرخ لاستیکی کشیده می‌شوند به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:

🔵 تک موتوره دومحوره

🟠 سه محوری

🔵 دو دیفرانسیل

🟠 اسکریپرهای دوموتوره

🔵 اسکریپرهای دارای بالابر

🟠 فشاری – کششی

 

🔵🟠 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی 0 تا 100 انواع تراکتور و کاربرد آن 🟠🔵

 

معرفی لودر ها و اسکریپر ها؛ اسکریپرهای تک موتوری دو محوری از یک تراکتور تک محوره استفاده می‌کنند. به دلیل مسئله تعادل این تراکتور بدون اسکریپر مربوطه قادر به حرکت نمی‌باشد. اسکریپرهای سه محوری به وسیله یک تراکتور کشیده می‌شوند.

اسکریپرهای دوموتوره دارای موتورهایی جداگانه برای حرکت اسکریپر و چرخ های گردان آن می‌باشد. اسکریپرهای دارای بالا بر، دارای یک بالابر نردبانی در جلوی جام بوده و در عمل کندن و انتقال مواد کنده شده به داخل جام کمک میکند. در این نوع اسکریپرها به علت قدرتی که بالابر به اسکریپر می‌دهد به تراکتور کمکی جهت بارگیری نیازی نیست.

 

🔵🟠

 

چنانچه در مورد خرید اسکریپر و لودر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =