ماشین آلات راهسازی

معرفی ۶ نوع اسکریپر 🟦🟧

اسکریپر

 

 

 

 

شما عزیزان میتونید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.💙🧡

 

 

 

 

اسکریپر

اسکریپر

اسکریپر ماشینی می باشد که عمل‌ بارگیری و حمل و تخلیه‌ مواد‌ خاکی در مسافت های متوسط و زیاد‌ را به تنهایی انجام‌ می دهد‌ .

اسکریپر از سه بخش اصلی تشکیل شده‌ می باشد :

قسمت بارگیر (جام ) ، دیوار جلویی بخش بارگیر و دیواره‌ عقب‌ جام یا دیواره تخلیه

قسمت جام که معمولا‌ سرباز می باشد دارای یک تیغه برنده قابل‌ تعویض‌ در قسمت‌ پایین‌ است این تیغه در حین بارگیری به داخل خاک نفوذ‌ می نماید و با برش خاک آن را به درون جام‌ هدایت‌ میکند . این قسمت‌ قابل‌ حرکت‌ می باشد و می تواند پایین‌ و بالا رود.

در اسکریپرهای دارای بالابر‌ قسمت بالابر‌ جانشین دیواره جلویی جام‌ می گردد .

دیواره عقب‌ جام‌ یا دیواره‌ تخلیه‌ قابلیت‌ حرکت‌ به عقب وجلو را دارد‌ که با هل دادن‌ خاک به تخلیه بار کمک می نماید .

 

بیشتر بخوانید : 0 تا 100 بیل مکانیکی🔵🟠

 

اسکریپرها به دو دسته‌ موتوردار و بدون‌ موتور تقسیم می گردند ، امروزه نوع بدون‌ موتور کمتر مورد استفاده قرارد می گیرد . اغلب‌ اسکریپرها تک محور‌ می باشند و تعادل آن و وزن بار‌ آن توسط‌ تراکتور متصل‌ به آن حمل می گردد . تراکتورهایی که این اسکریپرها را میکشند امکان‌ دارد چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری باشند .

بعضی دیگر قسمتی از تراکتوراسکریپرها می باشند ، بدین معنا که یک تراکتور تک محوره یک اسکریپر تک محوره را می کشد .

اسکریپرهایی که دو محور‌ دارند توسط تراکتورهای زنجیردار کشیده‌ می شوند‌ . زیرا اینگونه تراکتورها نمی توانند بار‌ قائم را تحمل‌ نمایند ، در نتیجه نمی توانند اسکریپرهای یک محوره را بشکند.

امروزه بندرت از اسکریپرهای چرخ زنجیری استفاده می گردد .

 

اسکریپر

 

اسکریپرهایی که به وسیله تراکتورچرخ لاستیکی کشیده‌ میشوند به انواع‌ زیرتقسیم بندی میگردند.

۱)تک موتوره دومحوره

۲)سه محوری‌

۳)دودیفرانسیل

۴)اسکریپرهای دوموتوره ( TANDEM -POWERED)

۵)اسکریپرهای دارای بالابر(ELEVATING)

۶)فشاری – کششی (PUSH – PULL)

اسکریپرهای تک موتوری دومحوری از یک تراکتور تک محوره استفاده می کنند وبه دلیل‌ مسئله‌ تعادل این تراکتور بدون‌ اسکریپر مربوطه قادر‌ به حرکت نمی باشند .

اسکریپرهای سه محوری به وسیله یک تراکتور کشیده‌ می شوند ماشین‌های‌ چند دیفرانسیلی دارای چرخ های گردنده در اسکریپر و در تراکتور می باشند .

   اسکریپرهای دوموتوره دارای موتور‌هایی‌ چداگانه برای حرکت‌ اسکریپر و چرخ های گردان آن است .

اسکریپرهای دارای بالابر‌ دارای یک بالابر‌ نردبانی در جلوی جام‌ می باشند و در عمل‌ کندن‌ و انتقال مواد‌ کنده‌ شده به درون جام کمک‌ می کند‌ . دراین نوع‌ اسکریپرها به علت قدرتی که بالابر‌ به اسکریپر می دهد‌ به تراکتور کمکی برای بارگیری احتیاجی نمی باشد .

 

اسکریپر

نتیجه گیری

 

در این مقاله درمورد اسکریپر و انواع آن صحبت کردیم که به دو نوع موتوردار و بدون‌ موتور تقسیم می شوند . تراکتورهایی که اسکریپرهای تک محوره را میکشند ممکن است چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری باشند .

اسکریپرهایی که دو محور دارند توسط تراکتورهای زنجیردار کشیده می شوند . اسکریپرهایی که به وسیله تراکتورچرخ لاستیکی کشیده میگردند به انواع تک موتوره دومحوره ، سه محوری ، دودیفرانسیل ، اسکریپرهای دوموتوره ( TANDEM-POWERED) ، اسکریپرهای دارای بالابر(ELEVATING) ، فشاری – کششی (PUSH – PULL) تقسیم بندی میگردند.

شما عزیزان میتوانید برای ثبت سفارش به صفحه نخست مراجعه نمائید و همچنین شما عزیزان میتوانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ارسال نمائید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان راهساز یدک پاسخ داده شود.

 

نظرات خود را با ما از طریق شماره 03137473884 در میان بگذارید💙.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =