بیل مکانیکی, ماشین آلات راهسازی, ماشین آلات ساختمانی

🟧 معرفی کامل تراکتور، بلدوزر، بیل مکانیکی و انواع آن ها

بیل مکانیکی

 

تراکتورها و بولدوزرها

تراکتور از مهمترین ماشین الات راهسازی و ساختمان سازی است که دارای کاربرد های زیادی است. هدف اولیه تراکتور به جلوراندن و یا کشیدن انواع بارها می‌باشد. بر روی تراکتور انواع لوازم مکانیکی را میتوان نصب کرد، لوازمی نظیر : بیل های مکانیکی، ریپرها، تیغه های بولدوزر، دکل های لوله گذار جانبی، کج بیل ها، نهرکن ها و غیره. به علاوه از تراکتور استفاده های دیگری هم می‌توان کرد، مثل کشیدن اسکریپر واگن و … .

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙

 

تراکتورها ازموتورهای دیزل که معمولا توربو شارژ هستند نیرو میگیرند و در انواع استاندارد و دنده اتوماتیک وجود دارند. تراکتورها دو نوع دارند: 1.چرخ زنجیری و 2.چرخ لاستیکی.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: دستگاه کاتر آسفالت بر و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

کاربرد تراکتورها و بولدوزرها

 

تراکتور و بولدوزر

تراکتور ها و بولدوزرها موارد استفاده فراوانی دارند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• تصطیح زمین وپاک سازی آن از بوته ها و کُنده های درخت

• ایجاد کردن راه های اولیه در کوهستان ها و زمین های سنگ لاخی

• جابه جا کردن توده خاک به صورت فشرده در حجم های زیاد

• پخش کردن خاک در خاکریزها

• کمک به هل دادن اسکریپرها

• پاک سازی گودال های کف معادن

• نگهداری راه های موقت خاکی

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز درمورد کاربرد دنده اسپراکت 🔵🟠

 

🔵🟠

 

بیل مکانیکی

 

بیل مکانیکی

بیل مکانیکی از اولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که درعملیات خاکی به کار می‌رود. بیل های مکانیکی اغلب برای گود برداری در خاک و بار کردن آن با کامیون یا تریلی و یا تسمه نقاله ها به کار می‌رود. انواع پرقدرت آن قادر به گود برداری در تمامی انواع خاک ها به جز صخره سنگ ها بدون تخریب اولیه می‌باشد.

بیل های مکانیکی از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند : 1. ارابه یا شاسی 2. قسمت اتاقک گردان روی ارابه 3. قسمت الحاقی جلوی ماشین

شاسی به دو نوع تقسیم می‌شود: 1.شاسی چرخ زنجیری و 2.شاسی چرخ لاستیکی

1. شاسی چرخ زنجیری قابل اطمینان برای اتاقک چرخنده فوقانی است و قابلیت تحرک خوبی در محل خاک برداری ایجاد می‌کند. همچنین به علت سطح وسیع چرخ ها فشار کمی بر روی خاک ایجاد می‌کند، که امکان کار بر روی خاک های سست را فراهم می‌کند.

درمواردی که برحسب نوع خاک اصطحکاک بیشتری مورد نیاز است و مسئله لغزندگی وجود داشته باشد، نقش زنجیر در ماشین اهمیت پیدا می‌کند در عوض این گونه بیل ها سرعت کمی دارند.

2. شاسی های چرخ لاستیکی دارای سرعت حرکتی بیشتری هستند و از این رو برای کارهای کوچکی که تعداد سفر زیاد است و سطح راه مورد استفاده محکم باشد، مفیدتر هستند. این نوع شاسی خود دو نوع دارد : نوع خود متحرک که از اتاقک فرمان میگیرد و نوع دیگر که در قسمت عقب کامیون نصب می‌شود و آن را کامیونی می‌گویند.

سرعت نوع اول 50 کیلومتر در ساعت و سرعت نوع دوم به 80 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

انواع بیل مکانیکی

 

انواع بیل مکانیکی

• بیل مکانیکی با جام معکوس

این بیل اسامی زیادی دارد که عبارت اند از: کج بیل، بیل پشت خم و بیل کششی.

این بیل ها در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی هستند و برای حفاری مناسب می‌باشند.

• بیل مکانیکی با سیستم کابلی

این بیل مکانیکی عبارت است از اطاقک گردانی که سوار بر چرخ ها می‌باشد و در انتهای جلویی آن بیل متصل شده است. این نوع بیل در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می‌باشند.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز در مورد ناخن بیل مکانیکی و انواع آن 🔵🟠

 

• بیل کششی (دراگلاین)

بیل کششی دراگلاین ازیک اطاقک فرمان، جرثقیل، جام بیل کششی و کابل های لازم برای کنترل قسمت های مختلف تشکیل شده است. بیل کششی قادر است در سطوح خیلی بالاتر و خیلی پایین تر از سطح اتکا خود کار کند و در انواع زمین ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده مفید می‌باشد و زمان سیکل کار کوتاه از محاسن این ماشین می‌باشد.

• جرثقیل

جرثقیل تشکیل شده از اطاق فرمان و یک تیر بلند مشبک، قلب جرثقیل و معمولا برای بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن آن ها بکار می‌رود. با اتصال دستگاه های مختلف به انتهای تیر مشبک بلند جرثقیل می توان از آن استفاده های دیگری هم نمود. جرثقیل ها هم در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند، که امروزه بیشتر هیدرولیکی هستند.

 

🟠🔵

 

چنانچه در مورد تراکتور، بلدوزر و بیل مکانیکی نیاز به مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =