دنده اسپراکت, ماشین آلات راهسازی

همه چیز درمورد کاربرد دنده اسپراکت 🚜

دنده اسپراکت

 

 

شما عزیزان میتوانید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.🧡💙

 

 

دنده اسپراکتدنده اسپراکت

از کاربرد دنده اسپراکت میتوان گفت که در شرایط‌ دشوار استفاده می گردد ، اکسپراکت ها در انواع‌ ماشین‌ آلات‌ راه‌ سازی و کشاورزی مورد‌ استفاده‌ قرار می‌گیرد‌ . این تجهیزات جزء وسایل‌ زیر بندی انواع ماشین آلات‌ راهسازی مثل بولدوزر و بیل مکانیکی‌ است . دنده اسپراکت کنار‌ سایر تجهیزات‌ زیر‌ بندی در یک مجموعه منظم کنار‌ دیگر قطعات به انجام‌ وظایف خویش می پردازند .

 

دنده اسپراکتکاربرد دنده اسپراکت

دنده اسپراکت وظیفه انتقال‌ نیروی چرخ های عقب ماشین آلات‌ گوناگون به زنجیر بیل مکانیکی‌ را بر عهده دارد‌ که برپایه نوع‌ وسیله‌ و کاربرد‌ آن ، ابعاد این دنده مختلف است . دنده اسپراکت دارای تعدادی‌ دنده (معمولاً 21 دنده) است که با بوش زنجیر ماشین آلات‌ در گیر شده‌ و موجب حرکت‌ آن می گردد .

 

دنده اسپراکتویژگی دنده اسپراکت

این دنده دارای دندانه‌هایی‌ است‌ که بوش زنجیر‌ در میان دودنده قرار گرفته و بر روی دنده میچرخد . دنده با تعداد بسیاری پیچ به گیربکس متصل می شود . پیچ دنده اسپراکت بایستی دارای سختی‌ بالا باشد‌ تا تحمل‌ فشار گیربکس و انتقال‌ آن به زنجیر‌ را دارا باشد.

 

دنده اسپراکتمقاومت‌ و سختی دنده اسپراکت

با توجه به اینکه دنده اسپراکت بیلف مکانیکی‌ همیشه درحال فشار توسط‌ زنجیر‌ها‌ است ، این فشار‌ و تنش نیروی بسیاری به دنده های نوک‌ تیز‌ آن وارد میکند و قاعدتاً بعد از مدتی فعالیت‌ دچار‌ مشکلاتی مثل خوردگی‌ دنده ها می گردد . در این صورت‌ طبیعتاً نیازمند تعویض دنده اسپراکت می باشیم .

با توجه به شرایط عملیاتی فعالیت‌ دنده اسپراکت ، این وسیله‌ حتما باید با کیفیت ساخت‌ خیلی بالایی عرضه‌ گردد تا طول عمر مناسبی در مقابل خوردگی و آثار‌ جوی‌ داشته باشد . آلیاژهای فولاد‌ی بکار رفته در ساخت‌ دنده اسپراکت و عملیات‌ پیچیده‌ سخت کاری‌ سطحی باعث گشته که مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد .

 

بیشتر بدانید : معرفی کامل 14 قسمت مختلف باکت بیل مکانیکی👨‍🔧

 

استفاده‌ از آلیاژهای فولادی با درصد کربن بالا و استفاده از فلزاتی که موجب افزایش‌ تنسایل مقاومتی و سختی‌ سطحی دنده اسپراکت می گردد مثل مولیبدنیوم نیز در بالا‌بردن‌ مقاومت‌ دنده اسپراکت خیلی مفید و مهم است .

علاوه‌ بر این عملیات های حرارتی بخصوصی هم در شرایط تولید این تجهیزات‌ مورد‌ استفاده‌ قرار می‌گیرد‌ . ولی با تمام این تفاسیر این قطعه نیز جزء تجهیزات‌ مصرفی ماشین‌ آلات‌ راهسازی می باشد که به مرور زمان‌ دچار فرسودگی‌ و نیازمند تعویض می گردد .

 

 

دنده اسپراکتانواع دنده اسپراکت

دنده اسپراکت در بخش عقبی زنجیر چرخ قرار می گیرد و در پیرامون آن غلطک یا آیدلر قرار دارد تا بتوان توسط دنده اسپراکت زنجیر را تحت فشار‌ قرار داد‌ و آن را ملزم به حرکت‌ نمود‌ . دنده اسپراکت در ابعاد گوناگون و در برند‌های‌ گوناگون و طبیعتاً برای مصارف‌ مختلف تهیه‌ و تولید‌ می گردند . در واقع ابعاد و اندازه‌های‌ دنده اسپراکت بر پایه نوع و ظرفیت‌ ماشین‌ آلات راهسازی ، ابعاد و اندازه‌ زنجیر‌ و رولیک متغیر‌ می باشد .

 

 

خریداری دنده اسپراکتخریداری دنده اسپراکت

با توجه به نواسانات بازار برای خرید انواع دنده اسپراکت ، تجهیزات ماشین‌ آلات راهسازی به وسیله شماره های درج‌ شده با واحد‌ فروش محصولات‌ راهسازی راه‌ ساز یدک تماس‌ حاصل‌ فرمائید تا در اسرع وقت کارشناسان واحد فروش ، محصول‌ مورد‌نظر‌ شما را آماده ارسال‌ نمایند .

چیزی که فروشگاه تجهیزات‌ راه‌ سازی راه ساز یدک را متمایز می نماید ، علاوه بر کیفیت‌ محصولات‌ و خدمات‌ ، سرعت‌ در ارائه‌ خدمات‌ می باشد . شما با خرید‌ از راه‌ ساز یدک می‌توانید‌ در اسرع وقت‌ محصول خود را دریافت نمائید . در این فروشگاه علاوه‌ بر دنده اسپراکت ، تجهیزات ماشین‌ آلات‌ راهسازی نیز‌ به فروش می رسد که می توانید در فروشگاه همه تجهیزات راه‌ سازی را مشاهده نمائید.

 

نظرات خود را با ما از طریق شماره 03137473884 در میان بگذارید💙.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =