باکت, بیل مکانیکی

معرفی کامل 14 قسمت مختلف باکت بیل مکانیکی👨‍🔧

باکت بیل مکانیکی

 

 

 

شما عزیزان میتوانید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.🧡💙

 

اطلاعات‌ کلی‌ در مورد قسمت های گوناگون باکت

باکت بیل مکانیکیاجزاء اصلی باکت :

Hinge (مفصل یا لولا) : به این قسمت‌ ورق‌ خم زیر بازو‌ همچنین گفته می‌شود‌ .

Hinge plate (صفحه لولا) : به این قسمت بازو‌ نیز‌ گفته می‌شود‌ . از نکات بااهمیت این قسمت‌ در باکت های شرکت های متفاوت جهت سوار شدن بر روی استیک فاصله center to center بوشها (J) ، فاصله بین‌ دو بازو و قطر‌ فضای داخلی‌ بوش یا قطر‌ پین می باشد(D) .

Sidebar (دیواره باکت) : دانستن نوع‌ کاری‌ که باکت انجام‌ میدهد ، بااهمیت است‌ زیرا اگر احتیاج‌ به محافظت از این قسمت‌ به وسیله بغل‌ بر و پالانی باشد بایستی ذکر‌ شود تا پیش از سوار شدن‌ بر روی باکت سوراخ گردد .

Side plate (ورق یغل) : جنس این قسمت‌ معمولاً از جنس آلیاژهای ساختمانی می باشد (a) و بسته‌ به کاربرد‌ باکت ورقه های عملیات حرارتی شونده وضد سایش‌ (b) بر روی آنها قرار خواهد گرفت .

Side wear plates (ورقه های بغل‌ سایشی) : این ورقه ها که در شکل زیرهم دیده می گردد (b) ، به عنوان قسمت های که در مقابل‌ سایش قرار گرفته تا سایر‌ قسمت ها حفاظت شوند‌ مورد‌ استفاده‌ قرار می گیرد .

edge (دم تیغ) : مهمترین قسمت‌ باکت بیل مکانیکی‌ از نظر ساختاری وکیفیت ، این قسمت‌ می باشد که انتخاب‌ صحیح نوع آلیاژ آن خیلی حائز اهمیت‌ می باشد . آلیاژهای کاربردی در این قسمت بسته‌ به کاربرد‌ در شرایط‌ عادی یا سایشی انتخاب می گردد .

Gussets (لچکی) : این قسمت دارای سهم‌ عمده‌ ای در مقاومت ساختار‌ باکت است .

🔵❤🔵

بیشتر بخوانید : ✅همه چیز درمورد قطعات بلدوزر کوماتسو

🔵❤🔵

   Adjuster group (تنظیم کننده) : بوسیله اضافه‌ یا کم کردن رینگ های آن می توان‌ از گیر کردن‌ باکت و یا لقی به وجود آمده در اثر سایش‌ جلوگیری نمود . از دیگر مزیت های آن نگه داشتن محکم‌ باکت به استیک ، کاهش‌ صدا‌ ، افزایش کارایی‌ ، حذف‌ باز وبسته کردن‌های‌ مکرر میتوان اشاره‌ نمود .

Teeth (ناخن) : ناخن ها در کارایی باکت نقش بسزایی دارد و انتخاب‌ صحیح‌ آن در بهینه سازی مصرف‌ سوخت ، کم کردن‌ فشار‌ به سازه‌ بیل و عمر‌ باکت موثر می باشد (جهت اطلاع‌ برای انتخاب نوع ناخن به فایل آموزشی ناخن ها مراجعه‌ نمائید) .

protectors (بغل بر و پالانی) : این قسمت ها جهت حفاظت و نفوذ ، به باکت اضافه‌ می گردند .

2 -strap adapters (آداپتر) : در اصطلاح‌ رایج کلنگ یا کلنگی رابط‌ میان ناخن و دم تیغ‌ می باشد .

ورق پشت‌ باکت : که در طراحی بهینه به نحوی باید خم گردد که کمترین‌ تماس‌ با سطح‌ زیر آن را داشته باشد‌ ، علاوه بر اینکه میزان خم کاری به وسیله دستگاه نورد‌ بایستی با جداول حد مجاز‌ خم (bending allowance chart) انتخاب گردد تا میزان‌ خم ورق از این حد مجاز‌ تخطی نکند زیرا بیشتر از این حد باعث ایجاد‌ ریز‌ شکاف‌هایی‌ در سطح ورق می گردد که با چشم غیر مسلح‌ قابل دیدن نبوده ولی در موقع کار‌ وتماس با سطح‌ به‌ مرور بزرگتر شده ودر نهایت باعث شکست خواهد شد .

Horizontal bottom wear plates (ورقه های سایشی افقی کف باکت) : برای حفاظت قسمت 12 به باکت اضافه‌ می گردد . از مزیت های آن علاوه بر حفاظت می توان‌ به جایگزینی آسان‌ آنها اشاره‌ نمود .

Lift eye (محل قلاب جرثقیل) : برای اتصال قلاب‌ جرثقیل (shackle) به آن ، در هنگام جابجایی اجسام سنگین مورد‌ استفاده‌ قرار می گیرد .

 

باکت بیل مکانیکی

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا درمورد اجزای اصلی باکت بیل مکانیکی به طور کامل صحبت کنیم . امیدواریم که به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم . اما اگر سوالی در این خصوص داشتید ، میتوانید سوالات خود را در بخش کامنت ها بنویسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

 

🔵❤🔵

نظرات خود را با ما از طریق شماره 03137473884 در میان بگذارید.

🔵❤🔵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =