بیل مکانیکی, فنر زنجیر سفت کن, فنر زنجیر سفت کن بلدوزر

معرفی کامل فنر زنجیر سفت کن بیل مکانیکی👷‍♂️

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن

 

 

شما عزیزان میتوانید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.🧡💙

 

 

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن چه چیزی است ؟

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن     فنر زنجیر‌ سفت‌ کن در بیل مکانیکی‌ یک قطعه‌ ی مکانیکی می باشد که روی شافت زنجیر‌ سفت کن قرار می گیرد و یکی از مزیت های وجود آن این می باشد که باعث حرکت‌ روان‌ تر زنجیر در مسیر‌ ریلی تعیین‌ شده‌ می گردد . در خرید‌ این فنر حتما باید به اندازه‌ و ابعاد زنجیر و نوع‌ ماشین‌ دقت‌ نمود .

🔵🟠

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن در بیل مکانیکی‌

بیل مکانیکی‌ یکی از ماشین‌ آلات‌ سنگین می باشد که برای حفاری‌ از آن استفاده می کنند . این ماشین‌ از قطعات گوناگون همانند باکت بیل مکانیکی ، ناخن ، دنده اسپراکت ، پین و بوش و . . . تشکیل‌ شده‌ است‌ که در ادامه نوشته با این قطعه آن که یک قطعه‌ مکانیکی‌ می باشد آشنا می شوید .

فنر زنجیر سفت‌ کن

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن     این قطعه‌ یک فنر پیچشی می باشد که دارای ضخامت و ظرفیت‌ فنری بالا است . این قطعه‌ در ماشین‌ آلات سنگین‌ کارایی دارد‌ . این فنر در بیل مکانیکی روی شافت زنجیر‌ سفت کن قرار گرفته می شود به طوری که انتهای پایینی‌ آن سمت‌ چرخ جلو‌ و انتهای بالایی‌ آن سمت‌ یوک زنجیر‌ می باشد . استفاده‌ از فنر سبب کاهش لغزندگی و کاهش سایش‌ لینک و افزایش طول عمر قطعات زیربندی می گردد .

به اضافه اینکه نقش‌ مثبتی در هدایت زنجیر در ریل صحیح‌ حرکتی را دارد‌ و موجب حرکت‌ روان تر زنجیر در مسیر ریلی تعیین‌ شده‌ می گردد . این قطعه‌ اصطکاک‌ خیلی کمی‌ دارد چون با اجزای‌ سایشی زیربندی بیل مکانیکی‌ تماس‌ مستقیم‌ نخواهد داشت . این فنر یک قطعه‌ مصرفی است که به مرور‌ زمان‌ و بر اثر‌ استفاده های نادرست باید تعویض گردد تا بتواند زنجیر را درست مهار سازد .

🔵🟠

بیشتر بخوانید : معرفی کامل 14 قسمت مختلف باکت بیل مکانیکی👨‍🔧

🔵🟠

فنر زنجیر سفت‌ کن 8 لا CH بیل مکانیکی‌ کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو یک قطعه‌ مکانیکی‌ می باشد ، که با نیروی کم تغییرات طولی بسیاری داشته است و با افزایش‌ نیرو‌ تغییرات طولی آن کاسته می شود ، که این دسته از فنرها در خودرو‌های‌ سنگین‌ کاربرد دارد‌ ، و یک قطعه مصرفی است ، که به مرور‌ و بر اثر‌ استفاده‌های‌ نابجا مستهلک می گردد و حتما باید برای مهار صحیح زنجیر نسبت به تعویض‌ آن اقدام‌ نمایید .

قیمت‌ انواع‌ فنر زنجیر سفت‌ کن ماشین‌ آلات‌ راهسازی بسته‌ به نوع‌ متریالی که در ساخت‌ آن به کار‌ رفته ، نوع‌ فنر ، برند سازنده‌ و نوع‌ ماشین آلاتی که از آن استفاده می کنند متغییر می باشد ، و می توان‌ آن را به آسانی از فروشگاه های عرضه‌ کننده اقلام زیربندی ماشین آلات‌ راهسازی و معدنی تهیه نمود .

خرید‌ فنر زنجیر‌ سفت‌ کن

فنر زنجیر‌ سفت‌ کن بیل مکانیکی    قطعه‌ را میتوان با توجه به تعداد‌ حلقه های آن یا سایز شافت و یا ضریب فنری آن تهیه نمود .شما می‌توانید‌ این فنر را هم به صورت‌ تکی‌ و هم با یوک و شافت تهیه‌ نمائید .این فنرها به رنگهای مشکی‌ ، زرد و طوسی‌ عرضه‌ می گردند .در خرید این قطعه باید به اندازه‌ و ابعاد زنجیر‌ و نوع‌ و برند‌ ماشین‌ آلات‌ دقت‌ نمود و متناسب با آنها تهیه نمود .

این فنرها با توجه‌ به متریالی که در ساخت‌ آنها استفاده شده‌ می‌توان به دو نوع فولادی و غیر فولادی تقسیم‌ نمود که فنرهای فولادی با آلیاژهایی همانند : سیلیسیم ، کروم و منگنز به صورت‌های‌ شمشی پیچشی یا مارپیچی می باشند و فنرهای غیر فولادی به صورت‌ لاستیکی ، پنوماتیکی ، روغنی و گازی هستند .

🔵🟠

نظرات خود را با ما از طریق شماره 03137473884 در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =