بلدوزر, ماشین آلات راهسازی

✅همه چیز درمورد قطعات بلدوزر کوماتسو

بلدوزر کوماتسو

 

 

شما عزیزان میتوانید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.🧡💙

 

 

 

 بلدوزر کوماتسوقطعات بلدوزر کوماتسو شامل کدام‌ موارد می باشد ؟

تیغه‌ فولادی بزرگ در جلوی بلدوزر موجب شده‌ است‌ که حجم‌های‌ فراوانی از خاک ، شن ، ماسه‌ و غیره را جا به جا کند . بلدوزر کوماتسو در ایران به تعداد بسیاری یافت‌ می شود؛ درنتیجه قطعات بلدوزر کوماتسو همچنین جهت‌ تعمیر‌ این حجم از این وسیله‌ نیاز می باشد .

در این مقاله‌ قصد‌ داریم چند قطعه‌ از قطعات بلدوزر کوماتسو را برای شما شرح نمائیم . پس از آن روشی مناسب‌ امن‌ را برای خرید اینترنتی قطعات کوماتسو به شما معرفی می نمائیم .

 بلدوزر کوماتسوانواع قطعات بلدوزر

برای آن که قطعات بلدوزر کوماتسو را بشناسیم ، ابتدا‌ بایستی به ارگونومی و طراحی آن مشرف‌ باشیم . بلدوزر از دو بخش کابین به همراه سطح فوقانی‌ و زیربندی به همراه قطعات مکانیکی تشکیل شده می باشد . همانطور که در ظاهر‌ بلدوزر مشخص می باشد ، این ماشین‌ راهسازی در بخش‌ فوقانی‌ دو نوع‌ معمولی و زره پوش خواهد داشت .

بلدوزر معمولی‌ برای پروژه های راهسازی و بلدزور زره پوش برای پروژه‌های‌ معدن و پروژه های نظامی‌ استفاده می گردند . ریپر و ابزار‌ تیغه‌ در بلدوزر وظیفه‌ جا به جایی ، ایجاد‌ شیار‌ و شکستگی لایه‌های‌ سطح‌ زمین‌ را برعهده دارند . در ادامه‌ چند لوازم‌ یدکی بلدوزر را برای شما شرح‌ می نمائیم.

 

فیلتر‌ روغن‌ سطلی موتور بلدوزر کوماتسو

عنوانی که مشاهده می نمائید ، یکی از قطعات بلدوزر کوماتسو می باشد . فیلتر‌ روغن سطلی بلدوزر وظیفه مهمی را برعهده دارد‌ . این فیلتر در خنک نمودن موتور‌ و کاهش حرارت بالای موتور‌ نقش مهمی دارد . در کل ، نقش اصلی‌ فیلتر‌ روغن‌ تصفیه‌ روغن‌ می باشد که منجر‌ به پاکیزگی روغن و در نهایت افزایش طول عمر‌ روغن‌ می گردد .

درصورتی که تمیزی روغن به درستی‌ انجام‌ نپذیرد ، نه تنها باعث ایجاد‌ خسارت‌ می گردد بلکه‌ آلودگی‌ هوا را همچنین به همراه دارد .

فیلتر‌ هواکش بلدوزر کوماتسو

فیلتر‌ هوا‌ نقش بسزایی در سلامت‌ فنی ماشین‌ آلات‌ سنگین‌ خواهد داشت چون موتور‌ ماشین‌ آلات به گونه ای ساخته‌ شده‌ اند که همانند انسان‌ نیازمند‌ تنفس‌ می باشند . فیلتر هواکش زمینه را در جهت‌ تنفس موتور مهیا می سازد و اصلی‌ ترین وظیفه آن تصفیه‌ هوای ورودی به سیستم سوخت و احتراق‌ بلدزر می باشد .

این فیلترها تقریباً 5 کیلوگرم وزن‌ دارند و از جنس چدن‌ آلیاژی و پلیمر می باشند . نکته حائز اهمیت‌ در این محصول آن می باشد که اگر‌ به موقع تعویض‌ نگردند ، مصرف‌ سوخت را تا 25 درصد زیاد می کنند .

بلبرینگ چرخ قطعات بلدوزر

یکی دیگر از قطعات بلدوزر کوماتسو بلبرینگ ها می باشند . بلبرینگ ها نوعی چرخ دنده از خانواده‌ یاتاقان به شمار می آیند . وظیفه‌ بلبرینگ تحمل‌ وزن‌ بار‌های‌ شعاعی و بار‌های‌ محوری می باشد . از این قطعه در چرخ لودر همچنین استفاده می گردد .

 

بیشتر بخوانید : نکات ضروری لوازم یدکی بولدوزر🎯

 

فشنگی حرارت‌ آب کوتاه‌ کوماتسو

فشنگی حرارت آب باعث ایجاد‌ تعادل‌ دما در موتور‌ می گردد . روش کار‌ این محصول مقاومت‌ معکوس‌ می باشد ؛ به گونه‌ ای که زمانی که دمای محیط کاهش‌ یابد ، مقاومت بیشتر می گردد و با افزایش‌ دما مقاومت‌ کاهش‌ می نماید . به این صورت تعادل دما را در موتور حفظ‌ می نماید . این قطعه از قطعات بلدوزر کوماتسو به شمار می آید .

فیلتر گیربکس بلدوزر

حتما می دانید که گیربکس یکی از قطعات مهم‌ در بلدوزر می باشد و ارزش‌ این قطعه با ارزش موتور برابری می نماید . درصورتی که فیلتر‌ گیربکس بلدوزر سریعاً به موقع تعویض‌ نگردد ، احتمال‌ آسیب‌ رسانی به گیربکس زیاد می شود. تعویض فیلتر‌ گیربکس بخاطر ذرات معلق‌ هوا می باشد که هنگام کار ممکن‌ است روی گیربکس بنشیند .

درصورتی که این فیلتر‌ دچار‌ گرفتگی گردد ، روغن کمتری به درون موتور‌ ورود پیدا‌ می‌کند‌ . در مواقعی دیده شده‌ است‌ که گیربکس بخاطر گرفتگی‌ فیلتر‌ خویش می سوزد .

قطعات زیربندی بلدوزر

از بااهمیت ترین قطعات بلدوزر کوماتسو قطعات زیربندی آن به حساب می رود‌. کیفیت‌ در این قطعات خیلی حائز‌ اهمیت می باشد و به گونه ای نقش‌ بنیادی را در انجام‌ فعالیت درست ماشین‌ خواهد داشت . این لوازم‌ یدکی و اتصالات زیرین ماشین بلدوزر راه‌ سازی شامل : زنجیر‌ بلدوزر ، زنجیر بیل مکانیکی ، زنجیر کامل ، رولیک بالا‌ و پایین‌ ، تیغه‌ ، لینک ، ناخن ، گوشه ، چرخ جلو‌ و دنده اسپراکت می‌ باشد .

 

 

 بلدوزر کوماتسونتیجه گیری

در این مطلب چند مورد‌ از قطعات بلدوزر کوماتسو را گفتیم و ویژگی های آن را توضیح دادیم . کوماتسو کمپانی معروفی در زمینه قطعات یدکی‌ ماشین‌های‌ راهسازی به حساب می آید. در زمان خرید قطعات کوماتسو بهتر‌ می باشد به فروشگاه‌های‌ معتبر‌ مراجعه‌ نمائید و محصول اصل و با کیفیت خود را از آنها خرید نمائید .

فروشگاه‌ اینترنتی روت کالا‌ در عرصه لوازم یدکی ماشین‌های‌ راهسازی فعالیت‌ گسترده‌ ای دارد‌ . این فروشگاه‌ در اقدامی پراهمیت دست به فروش محصولات‌ با کیفیت‌ و برند‌ با قیمت‌های‌ مقرون‌ به صرفه‌ زده‌ است‌ . با مراجعه‌ به بخش فروشگاه سایت‌ میتوانید به صورت اینترنتی قطعات کوماتسو را تهیه‌ نمائید .

اگر‌ قطعات بلدوزر کوماتسو انتخاب شما می باشد می‌توانید‌ به سایت‌ روت کالا مراجعه‌ نمائید تا اطلاعات‌ دقیق‌ تری در این رابطه در اختیار شما قرار بگیرد .

 

نظرات خود را با ما از طریق شماره 03137473884 در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =