اطلس, ایکس سی ام جی, بلدوزر, بوش زنجیر بلدوزر, پین زنجیر بلدوزر, جی سی بی, چرخ آیدلر بلدوزر, رولیک تک لبه, رولیک دو لبه, زیربندی بلدوزر, زیربندی بیل مکانیکی, ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی

کفشک ، لینک زنجیر ، رولیک بلدوزر کوماتسو D155 و D355

کفشک بلدوزر راهسازیدک

فروشگاه راهساز یدک اصفهان عرضه کننده زیربندی کامل بلدوزر های کوماتسو D155 , D355, D375  و همچنین بلدوزرهای کاترپیلار D8 , D9, D10  و …

زیربندی بیل مکانیکی

قطعات زیربندی بلدوزر کوماتسو

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر:

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر bulldozer shoe شامل یک ست کامل کفشک برای بلدوزر و بیل مکانیکی است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک حرکت کرده و به راحتی مسیر خود را برای عملیات طی کند.

زیربندی ماشین آلات راه سازی راهساز یدک

رولیک چیست؟

رولیک (roller) زنجیر را به محرکه های مکانیکی متصل می کند و سبب می شود تا زنجیر بدون ایجاد اصطکاک و روان حرکت کند.

روليك و پايه روليک یکی از تجهیزات جانبی و اصلی نوار نقاله می باشد . اين جزء اصلي از نوارنقاله ، به عنوان هرزگرد در اين سيستم فعالیت مي نمايد.براساس وزن و نوع مواد حمل شونده ، قطر و اندازه آن می تواند متفاوت باشد.

از مهم ترین  قسمت های یک بلدوزر کوماتسو ، قسمت زیربندی آن به حساب می آید. کیفیت محصول  در این قطعات بسیار حائز اهمیت است و به گونه ای نقش اساسی را در انجام فعالیت درست ماشین دارد. این لوازم یدکی و اتصالات زیرین دستگاه بلدوزر راه سازی شامل: زنجیر بلدوزر، پیچ و مهره ها، زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، ناخن، گوشه، چرخ جلو و دنده اسپراکت می شود.

قطعات بلدوزر کوماتسو شامل کدام موارد است؟

تیغه فولادی بزرگ در جلوی بلدوزر سبب شده است که حجم های زیادی از خاک، شن، ماسه و غیره را جا به جا کند. بلدوزر های کوماتسو در ایران به وفور یافت می شوند؛ درنتیجه قطعات بلدوزر کوماتسو نیز جهت تعمیر این حجم از این وسیله نیاز است.

جنس رولیک

رولیک‌ها را باتوجه به کاربرد و درخواست صاحبان صنایع از جنس‌های مختلفی می‌سازند که انواع مختلف رولیک را ایجاد می‌کند. از جمله جنس‌هایی که رولیک‌ها از آن‌ها ساخته می‌شوند می‌توان به فلزاتی مانند آهن ساده، آلومینیوم ، چدن و استیل اشاره کرد که در ساختار رولیک فلزی کاربرد دارند. همچنین در رولیک پلیمری از تفلون یا PTFE، پلی اورتان، PE و HDPE  استفاده می‌شود.

همچنین در برخی کاربردها در صنایع که نیاز به حمل مواد سنگین دارند، باید با توجه به رولیک‌ها و جنسشان، رولیک مناسب انتخاب کرد، مانند رولیک‌های مورد استفاده در زیربندی ماشین آلات راهسازی و معدنی نوار نقاله‌های ماسه شویی، نوار نقاله‌های دستگاه‌های آسفالت و نوار نقاله‌های انتقال گونی‌هایی با وزن بیشتر.

کفشک

یکی از اصلیترین اجزای زیربندی و یا زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر کفشک ها می باشند . کفشک ها همان صفحات مثلثی شکل می باشند که بوسیله ی پیچ و مهره ها به لینک ها اتصال داده می شوند . به علت تماس مداوم و حرکت کفشک ها بر روی سطح زمین ، کفشک ها در معرض سایش مداوم قرار دارند که این امر اهمیت استفاده از کفشک هایی با کیفیت بالا را می رساند. کفشک های بیل مکانیکی و کفشک های بلدوزر از نظر نحوه ی عملکرد مشابه همدیگر می باشند و تنها تفاوتشان در ابعاد کفشک و همچنین اختلافات جزئی ظاهری می باشد.

 

دنده اسپراکت (Sprockets):

دنده اسپراکت چرخ دنده بزرگی است که در بخش عقبی زنجیر چرخ بیل مکانیکی یا بلدوزر قرار می گیرد. و در طرف دیگر آن چرخ  آیدلر یا چرخ غلطکی وجود دارد تا بتوان توسط فنر زنجیر را تحت فشار گذاشت. نیروی محرکه را دنده اسپراکت به زنجیر منتقل میکند تا بیل مکانیکی یا بلدوزر بتواند حرکت کند.

زیربندی ماشین آلات راه سازی راهساز یدک

 

تیغه بلدوزر:

تیغه (Blade) بلدوزر و یا گریدر  قطعه ای به شمار می رود که به لبه جلویی ماشین متصل شده تا شکاف و یا شکست حجم خاک و زمین را به وجود آورد.تیغه بلدوزرهای کوماتسو با توجه به آلیاژ بسیار قدرتمند خود در برابر سایش مقاومت بالایی دارند.

برای اطلاع از انواع قطعات زیربندی به وب سایت فروشگاه مراجعه نمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =