دنده اسپراکت

🟢 ۰ تا ۱۰۰ معرفی دنده اسپراکت و کارایی آن

دنده اسپراکت

 

دنده اسپراکت ماشین آلات راهسازی

زیربندی ماشین آلات راهسازی شامل مجموعه ای منظم از قطعات و تجهیزاتی می‌باشد، که در ارتباط مستقیم با زمین قرار دارند. دنده اسپراکت ماشین آلات راهسازی که وظیفه آن، انتقال نیروی تولید شده از چرخ های عقب یا فاینال به درایو و زنجیر هست، یکی دیگر از این قطعات می‌باشد.

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙

 

این چرخ دنده بزرگ که در قسمت عقبی زنجیر قرار دارد، از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است، و آلیاژ های فولادی که در ساخت آن به کار رفته، در برابر فرسایش بسیار مقاوم هستند. ولی این قطعات مثل سایر قطعات مکانیکی به مرور ممکن است به علت تحمل فشار و اصطحکاک بالا، فرسوده و یا شکسته بشود و نیاز به تعویض داشته باشد.

دنده‌اسپراک در قسمت عقبی زنجیر چرخ قرار گرفته و در طرف دیگر آن آیدلر یا هرزگیر غلطک وجود دارد، تا به واسطه آن بتوان زنجیر را تحت فشار قرار داد و نیروی محرکه آن را به زنجیر منتقل نمود، و موجب حرکت ماشین آلات شد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

خرید دنده اسپراکت

 

خرید دنده اسپراکت

فروش دنده اسپراکت ماشین آلات راهسازی در برندها و اندازه های مختلف با توجه به نوع ماشین آلات راهسازی از رونق خیلی خوبی برخودار است. ابعاد و اندازه های دنده‌اسپراکت با توجه به نوع و ظرفیت ماشین آلات و ابعاد زنجیر و رولیک متغیر می‌باشد، از این رو باید این فاکتور ها را در هنگام خرید انواع دنده‌اسپراکت ماشین آلات راهسازی در نظر قرار داد.

شرکت راه سازان یدک از معتبرترین نمایندگی های عرضه و پخش انواع قطعات زیربندی ماشین آلات عمرانی و راهسازی در کشور می باشد، که بستر خرید آنلاین تمامی قطعات زیربندی خودرو های راهسازی را در برند های مطرح و معتبر فراهم کرده است.

دنده اسپراکت بیل مکانیکی، قطعه ای از زیربندی بیل محسوب می‌شود. که وظیفه اش انتقال قدرت چرخ عقب یا فاینال درایو بر روی زنجیر بیل مکانیکی می‌باشد. دنده‌اسپراکت براساس نوع بیل مکانیکی و سایز و برندهای مختلف دارای دنده های متفاوتی می‌باشد.

دنده اسپراکت به صورت دوار تولید شده است و دارای قطر داخلی بالایی می‌باشد. به گونه ای که قطر داخلی و قطر پشت تا پشت آن نسبت به قطر کلی آن اختلاف دارد.

در روی هر بیل مکانیکی دو دنده اسپراکت وجود دارد که بر روی پوسته هیدروموتور بسته می‌شود که تعداد پیچ‌های اتصال دنده اسپراکت‌ها به سایز و نوع متفاوت می‌باشد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز در مورد ناخن بیل مکانیکی و انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

دنده اسپراکت

به دلیل آن که دنده اسپراکت همواره با زنجیر درگیر می‌باشد و دنده های نوک تیز آن نقشی خیلی مهم در انتقال قدرت به زنجیر را دارند، این دنده ها همواره تحت تنش زیادی هستند و پس از کار مداوم دچار خوردگی می‌شوند و دنده‌اسپراکت نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

از این رو جهت بالا بردن طول عمر این قطعه دو فاکتور آلیاژ فولادی و عملیات سخت کاری سطحی انجام شده بر روی دنده اسپراکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد.

استفاده از آلیاژ های فولادی با درصد کربن دقیق و فلزاتی که مقاومت دنده اسپراکت را در برابر سایش و ضربه زیاد می‌کنند و نیز عملیات حرارتی شامل مراحل مختلف سرمایش و گرمایش می‌باشد که سختی سطحی دنده‌اسپراکت را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز درمورد کاربرد دنده اسپراکت 🔵🟠

 

🟠🔵

 

کارایی دنده اسپراکت

 

کارایی دنده اسپراکت

دنده اسپراکت‌ها در دستگاه های زنجیری نظیر بیل مکانیکی و بلدوزر بر روی گیربکس حرکت نصب می‌گردند . این دنده نیرو را از گیربکس به زنجیر منتقل کرده و موجب حرکت دستگاه می‌گردد .

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: دستگاه کاتر آسفالت بر و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

مشخصات دنده اسپراکت

 

مشخصات دنده اسپراکت

این دنده دارای دندانه هایی می‌باشد که بوش زنجیر در میان دو دنده قرار گرفته و بر روی دنده میچرخد. دنده با تعداد نسبتا زیادی پیچ به گیربکس متصل می‌گردد . پیچ دنده اسپراکت بایستی دارای سختی بالا باشد تا بتواند تحمل فشار گیربکس و انتقال آن به زنجیر را داشته باشد.

 

🟠🔵

 

انواع ساخت

دنده اسپراکت‌ها به صورت یک تکه و چند تکه طراحی می‌شوند . همچنین ساخت دنده اسپراکت‌ها در کارگاه های ریخته گری و از جنس چدن می‌باشد.

 

🟠🔵

 

چنانچه در مورد خرید دنده اسپراکت نیاز به مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =