دستگاه برش آسفالت, دسته‌بندی نشده

🔵 دستگاه کاتر آسفالت بر و معرفی انواع آن

کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر چیست؟

دستگاه کاتر آسفالت بر ماشین برشی است که با نام های ماشین برش آسفالت و یا کاتر بتن بر هم شناخته می شود و جزو اصلی ترین تجهیزات برای برش سطح بتن و یا آسفالت کف راه ها، جاده ها، خیابان ها به منظور عملیات های عمرانی نظیر کابل گذاری، لوله گذاری و یا تعمیر و ترمیم سطح آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماشین در دسته بندی ماشین آلات ساختمانی قرار می‌گیرد و یکی از پر استفاده ترین نوع ماشین آلات می باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل شما را با انواع کاتر آسفالت بر آشنا کنیم.

 

شما عزیزان میتوانید به جای خوندن مقاله به صوت زیر گوش دهید.🧡💙

کاتر آسفالت بر

یکی از اصلی ترین و مهم ترین قابلیت های کاتر آسفالت بر این است که آسفالت را به طور مقطعی برش می‌دهد. در واقع سطح کناری مقطع برش خورده، بدون هیچ گونه تخریبی باقی می‌ماند. در حالی که اگر بخواهیم برای کندن آسفالت با دیگر دستگاه ها اقدام کنیم، تمام مقطع آسفالت باید کنده شود. این مسئله نیازمند صرف زمان و نیروی خیلی زیادی خواهد بود و کار مشکل تر می‌شود.

 

کاتر آسفالت بر چه ویژگی هایی دارد؟

کاتر آسفالت بر

هر یک از ابزارآلات مربوط به عملیات های عمرانی، دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی هستند که کاتر آسفالت بر هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. در ادامه به شرح ویژگی های کاتر آسفالت بر می‌پردازیم:

• کاربری آسان توسط اپراتور

• دارای موتور با توان و قدرت بالا و چشم گیر

• دارای کلید قطع اضطراری دستگاه، در جهت حوادث ناگهانی

• دارای قاب محافظ مناسب برای موتور در جهت استحکام، گرفتن ارتعاشات، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل موتور و در نتیجه افزایش طول عمر موتور دستگاه

• دارای قاب مناسب در قسمت تیغه در جهت جلوگیری از پاشش گرد و غبار و آب به اطراف

• دارای مخزن آب قابل شست و شو برای خنک نگه داشتن تیغه در زمان کار

• دارای دسته های قابل تنظیم و ارگونومیک برای در دست گرفتن راحت توسط اپراتور

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی و معرفی انواع آن

 

کاربرد کاتر آسفالت بر

برش آسفالت، بتن، سرامیک در مقاطع کوچک در جهت عملیات های عمرانی مختلف

برش آسفالت و بتن در جهت عملیات لوله گذاری و کابل گذاری

برداشت، لکه گیری و ترمیم آسفالت خیابان ها، جاده ها، پل ها و معبر ها

ایجاد حفره و شیار های عمیق در کف سالن در جهت عبور آب و تاسیسات

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز در مورد ناخن بیل مکانیکی و انواع آن

 

انواع کاتر آسفالت بر

انواع کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر بنزینی

این دسته از کاتر ها به موتور بنزینی با قدرت ۵ تا ۱۶ اسب بخار مجهز شده اند. این نوع از دستگاه های کاتر می توانند عمق برش هایی مختلف را تا حداکثر ۱۵ سانتی متر در سطح بتن، آسفالت و سایر مصالح سخت ایجاد کنند. این دسته از کاتر ها کاربری عمومی داشته و به دلیل قیمت مناسبی که دارند در بیش تر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاتر آسفالت بر دیزل

به دلیل قدرت و توان بالای موتور های دیزل، این دسته از موتور ها در کاتر های بزرگ که توانایی ایجاد برش هایی بالای ۲۵ سانتی متر را دارند، استفاده می گردد. شاسی تعبیه شده در این دسته از کاتر ها، بزرگ تر و قوی تر بوده تا بتوانند وزن سنگین تر موتور را تحمل کنند. به طور کلی این نوع از کاتر ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی %100 تراکتورها و بولدوزرها

 

قیمت دستگاه برش آسفالت

قیمت کاتر آسفالت بر به موارد مختلفی نظیر نوع موتور و همین طور شاسی تعبیه شده در ساختار آن بستگی دارد. به طور کلی قیمت دستگاه های کاتر دیزلی نسبت به نوع کاتر بنزینی گران تر می باشد. چرا که از آن ها در پروژه هایی با عمق برش بالا استفاده می گردد.

در صورتی که قصد دارید برای انجام عملیات عمرانی مورد نظر خود، برای خرید دستگاه کاتر آسفالت بر اقدام کنید، می توانید از مشاورین راهسازان یدک کمک بگیرید.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی 9 نوع ماشین آلات راهسازی

 

مشخصات تیغه دستگاه کاتر

 

مشخصات کاتر آسفالت بر

انواع مختلفی از تیغه های الماس برای دستگاه های کاتر بتن و آسفالت وجود دارد که از آن ها می توان برای برش بتن، گرانیت، سرامیک، مواد سرسخت، سنگ گچ و سنگ مرمر استفاده نمود. اما باید بدانید که کاربرد تیغه های مورد استفاده در دستگاه های کاتر به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

تیغه آسفالت بر

برش آسفالت نیازمند این است که از یک تیغه منحصر به فرد استفاده شود. این تیغه ها برای برش بتن، گرانیت و یا سنگ مرمر مناسب هستند.

آسفالت نرم بوده و نیاز به یک تیفه الماس سخت با اتصال قوی دارد و تیغه های نرم تاثیر زیادی بر روی آسفالت کف خیابان نمی‌گذارد.

تیغه بتن بر

تیغه های بتن بر از سختی و مقاومت بیشتری نسبت به تیغه های آسفالت بر برخوردار اند. بهتر است بدانید که از آن ها صرفا می توان برای برش بتن های بدون آرماتور استفاده نمود.

 

 

چنانچه در مورد خرید دستگاه کاتر آسفالت بر نیاز به مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 19 =