دسته‌بندی نشده

🟣 معرفی کامل باکت بیل مکانیکی و انواع آن

باکت بیل مکانیکی

 

باکت بیل مکانیکی و لودر

باکت لودر و باکت بیل مکانیکی ظرف ویژه ای است، که برای حمل و جابه جایی مواد مختلف نظیر سنگ، خاک، شن، ماسه و یا بارگیری کامیون ها برای حمل و نقل به پروژه های عمرانی به بازوی انواع ماشین آلات راهسازی مانند بیل مکانیکی، مینی بیل، لودر، مینی لودر، جرثقیل و … ‌متصل می‌شود.

کنترل باکت بیل مکانیکی و لودر از داخل کابین و توسط اپراتور دستگاه صورت میگیرد. باکت بیل مکانیکی از اجزایی مانند دم تیغ، ناخن، گلنگ، براکت، بوش و ورق های آلیاژی می‌باشد که با جوش به هم وصل می‌شوند و در کل باکت را تشکیل می‌دهند.

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙

 

باکت ها دارای ظرفیت و حجم های مختلفی می‌باشند که بر اساس استاندارهای معین و مشخصی اندازه گیری می‌شود. به صورت کلی ظرفیت و حجم باکت لودرها حدودا ۱٫۱۵ مترمکعب و ظرفیت و حجم باکت بیل جلو تراکتور تقریبا ۰٫۰۸ تا ۰٫۵ مترمکعب می‌باشد.

ظرفیت و حجم باکت بیل مکانیکی ۰.۱ تا ۰.۸ مترمکعب بر اساس نوع و توان بیل مکانیکی می‌باشد. وزن پاکت بیل مکانیکی حدودا ۸۰ کیلوگرم بدون اتصالات آن می‌باشد.

 

ابعاد باکت بیل مکانیکی و لودر

باکت بیل مکانیکی و لودر
بیشترین میزان مصرف پاکت بیل مکانیکی باکت هایی با عرض 60 ،80 ، 100 ،110 می‌باشند. اندازه و ابعاد پاکت لودر و بیل مکانیکی طبق تناژ دستگاه و اندازه آن مشخص می‌گردد. برای تعیین عرض باکت باید در ابتدا مشخص باشدکه باکت روی چه دستگاهی با چه تناژی نصب میگردد و برای چه کاربری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی %100 تراکتورها و بولدوزرها

 

انواع باکت لودر و باکت بیل مکانیکی

 

انواع باکت بیل مکانیکی

به صورت کلی انواع مختلفی تجهیزات معدنی مانند باکت برای فعالیت های معدنی و راهسازی و .. مورد استفاده قرار میگیرد ، که بر اساس مکانی که از آن ها استفاده میشود و نوع عملکرد و کاربری آن ها به صورت زیر تقسیم می‌شوند:

باکت حفاری :
پاکت حفاری بیل مکانیکی و لودر از پرکاربردترین نوع باکت ها می‌باشد. این نوع باکت دارای ناخن های تیزی است که مناسب خاکبرداری از خاک سطحی می‌باشد.

باکت راک :
پاکت های راک شبیه باکت های حفاری هستند و دارای ناخن های تیز و بلند می‌باشند با این تفاوت که نسبت به آن قوی تر هستند و قدرت بیشتری برای شکستن صخره سنگ بدون آسیب زدن به دستگاه را دارد.

باکت ریدل:
باکت ریدل از صفحات فلزی سنگین ساخته شده است که دارای شکاف هایی می‌باشد که برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز مناسب است.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: همه چیز در مورد ناخن بیل مکانیکی و انواع آن

 

باکت وی شکل V :
این نوع باکت مناسب حفاری سنگ های v شکل برای نصب کابل ها و لوله هایی است که باید در عمق کم نصب شوند.

باکت تمیز کننده:
باکت تمیز کننده ناخن ندارد اما ظرفیت آن ها نسبت به دیگر باکت ها بیشتر است که برای پاشیدن خاک و مواد نرم مناسب است و برای تراز کردن سطوح ناهموار مناسب می‌باشد.

باکت لایروبی:
از پاکت لایروبی بیل مکانیکی برای ایجاد سدهای خاکی و بازسازی و پاکسازی آن ها، زمین های کشاورزی، لایروبی کانال ها و زه کشی آب رودخانه ها استفاده می‌شود.

باکت سرندی:
از باکت سرندی بیل مکانیکی برای انتخاب اولیه مواد برای پاکسازی زمین و جدانمودن خاک درشت از ذرات ریز بعد از تخریب استفاده می‌شود. فاصله بین صفحات مشبک سرند هیدرولیکی بیل مکانیکی با توجه به نیاز کاربر قابل تغییر می‌باشد.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: قلم چکش هیدرولیکی و معرفی انواع آن

 

باکت گرازی:
از باکت گرازی بیل مکانیکی برای کاربردهای سنگین مانند استخراج در معادن و حفاری در خاک های سخت و متراکم استفاده می‌گردد. این نوع باکت به اپراتور این امکان را می‌دهد که بلوک های سنگی را که هنگام جدا شدن از سطح سخت جدا می‌شود را جابه جا نماید. شکل باکت گرازی سبب کارایی بیشتر آن شده و در جاهایی که بیشترین نیروی نفوذی روی ناخن های باکت هست کمک کننده می‌باشد.

باکت سنگ معدنی:
باکت سنگ معدنی بر اساس نیاز کاربر میتواند در دو نوع تقویت شده و اچ دی وی (در محیط هایی استفاده میشود که دارای سایش بالا می‌باشند و یا استخراج از معادن و خاکبرداری از خاک های سخت و سنگی استفاده می‌گردد) تولید شود. نکته مهم در خرید این نوع باکت انتخاب مناسب ناخن های آن می‌باشد.

باکت خاکبرداری:
از باکت خاکبرداری جهت حفاری در زمین هایی با مقاومت کم تا متوسط مانند خاک های لومی، ماسه های سست، رس خشک و شن استفاده می‌گردد. همچنین از این نوع باکت برای استفاده در خطوط گاز رسانی، مخابرات و آبرسانی هم اسفاده می‌گردد.

 

پیشنهاد میکنم بخوانید: دستگاه کاتر آسفالت بر و معرفی انواع آن

 

باکت صخره ای:

از حالت خمیده این نوع باکت برای جابه جایی و بارگیری تخته سنگ ها استفاده می‌شود. در ساخت این باکت ها از آلیاژهای ضدسایش استفاده شده است که برای استفاده در شرایط کاری سخت مناسب می‌باشد.

باکت ذوزنقه ای:
از باکت ذوزنقه ای برای ایجاد کانال و یا پاک کردن آنها استفاده می‌شود زیرا که طراحی این نوع باکت برای ایجاد لبه های کانال مناسب می‌باشد.

باكت دو طرفه (clam shell):
این نوع باکت به صورت دو عدد باکت موازی می‌باشد که توسط تعدادی جک یا بازوی مکانیکی باز و بسته می‌شوند.

 

 

چنانچه در مورد خرید باکت بیل مکانیکی نیاز به مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =