دسته‌بندی نشده

ماشین آلات غول پیکر

ماشین آلات غول پیکر

بزگترین و غول‌ پیکرترین ماشین‌ آلات‌ جهان کدامند ؟

 

در طول تاریخ‌ ، رویش جمعیت نیازمند ابداع زیرساخت‌های شهری و روستایی‌ بوده‌ است‌ . از طرفی پروژه‌‌های‌ بزرگ‌ هم به ماشین‌آلات سنگین و عظیم‌الجثه‌ نیاز داراست .

در نقشه های راه‌سازی و معدنی ، از ماشین‌ آلاتی مانند لودرها ، دامپتراک‌ها و . . استفاده می گردد . این ماشین‌ آلات‌ به طور طبیعی‌ بزرگند گرچه بعضی از آن‌ها رکوردارند .

کمپانی راهسازی یدک وارد‌کننده و تامین‌کننده قطعات راه‌سازی و معدنی مارک های مختلف‌ قطعات لودر نظیر برند ولوو و قطعات بیل مکانیکی‌ مانند برند کوماتسو و انواع‌ قطعات ماشین آلات‌سنگین راهسازی و معدنی می باشد . شما میتوانید بدون‌ میانجی قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی خودتان را تهیه کنید . در ادامه‌ بیشتر‌ در مورد‌ بزرگترین ماشین‌ آلات‌ معدنی و راه‌سازی و تعریفی جامع‌ از ماشین‌ آلات سنگین‌ صحبت می‌کنیم .

ماشین‌آلات سنگین چیست ؟

 

ماشین‌ آلات‌ سنگین‌ ، مجموعه‌ ماشین‌های ، با قابلیت گردش‌ محدود‌ و توانایی‌ زیاد برای اعمال عملیات در مقیاس‌ بزرگ هستند . انتخاب‌ درست ماشین آلات می‌تواند باعث سرعت و آسانی طرح ها گردد . این ماشین الات در صنایع پایین به کار می‌روند :

ساخت‌ وساز
معادن
جنگلداری
بازیافت
بتن ریزی
سنگفرش و آسفالت
خرابی
پدیدآوری
کشاورزی و …
از برندهای سرشناس ماشین‌ آلات‌ سنگین‌ دنیا در بازارچه های بین المللی می‌توان به لیبهر ، کاترپیلار ، کوماتسو ، نیوهلند ، ولوو ، هیتاچی اشاره‌ نمود .

ابر ماشین‌‌های‌ جهان :

ماشین آلات غول پیکر

ماشین‌ آلات راهسازی و معدنی به صورت عادی بزرگ‌ هستند در این میان‌ بعضی از این ماشین‌ آلات راه‌سازی و معدنی به دلیل حجم‌ کاری بالا‌ رکورددارند . ابر ماشین‌‌های‌ جهان به دو گروه ابر ماشین‌آلات معدنی و بزرگترین ماشین‌ آلات راه‌سازی تقسیم شده‌اند .

ابر ماشین معدن

وسعت‌ کار‌ در بعضی از معدنها نیازمند تجهیزات‌ و ماشین آلات با بزرگی دور‌ از ذهن‌ می باشد . برای آشنایی کامل تر ، اطلاعات‌ ابر ماشین‌ آلات راه‌سازی و معدنی به تفسیر پایین است‌ :

بزرگترین بلدوزر جهان : Komatsu D575 A Superdozer

کوماتسو سوپردوزرD575 A بزرگترین بولدوزر روی کره زمین‌ می باشد که از سال 1991 پدیدآوری شده است . این حفار هیولا 16 فوت‌ ارتفاع ، 38 فوت‌ طول و 24 فوت‌ عرض دارد . این خودرو دارای موتور‌ 12 سیلندر توربوشارژ دیزلی با توان 1150 اسب بخار می باشد و قادر‌ است 96 متر‌ مکعب مواد‌ را در یک پاس جابجا کند .

بزرگترین دامپتراک حمل و نقل جهان : Belaz 75710

بلاز 75710 بزرگترین دامپتراک جهان می باشد . بلاز 75710 برای حرکت به هشت چرخ نیاز‌ خواهد داشت و می تواند 400 تن را حمل کند . این ماشین‌ به وسیله دو ماشین دیزلی 16 سیلندر 65 لیتری MTU هدایت می گردد ، اما به دلیل سنگینی آن ، حداکثر سرعت آن 40 مایل‌ در ساعت می باشد . این دامپتراک جزو دامپتراک‌های صلب (ثابت) می باشد . دسته دیگر دامپتراک‌ها ، انواع‌ دامپتراک کمرشکن بوده است .

بزرگترین بیل مکانیکی‌ چرخ دار جهان : Bagger 293 , Bagger 288

در سال 1978 ، یکی از بزرگترین بیل مکانیکی‌ سنگین‌ در جهان به اسم باگر 288 ، با وزنی اندازه 13500 تن توسط شرکتی آلمانی تولید شد . ساخت آن 100 میلیون دلار هزینه داشت و برای برداشتن بار اضافی‌ و کمک به حفر زغال سنگ طراحی‌ شده‌ بود‌ . باگر 288 می تواند هرروز حدود 240000 تن زغال سنگ را جابه‌جا کند .
در سال 1995 ، بیل مکانیکی‌ چرخ دار غول‌ پیکر دیگری از خانواده باگر 288 به اسم باگر 293 در کشور‌ آلمان تولید شد . باگر 293 ، 96 متر‌ بلندی ودارای 14200 تن است . برای کار به پنج نفر‌ نیاز دارد . انرژی آن توسط یک منبع‌ برق خارجی 16 .56 مگاوات فراهم می شود . چرخ سطلی باگر 293 افزون بر 21 .3 متر قطر‌ دارد .بیل مکانیکی چرخ دار 18 سطل‌ دارا است که هر کدام می توانند افزون بر 15 متر مکعب مواد را در خود جای دهند به اضافه می‌تواند ۲۴۰٬۰۰۰ مترمکعب یا۲۱۸۸۸۰ تن خاک ، در روزتوسط باگر 293 جابجا شود‌ .

بزرگترین لودر : Le Tourneau L -2350

طبق‌ رکوردهای جهانی گینس ، Le Tourneau L -2350 بزرگترین لودر در جهان بوده است که دارای سطل بزرگ 53 یارد مکعبی آن می تواند 80 تن وزن‌ را در خود قرار دهد . این مدل به طور خاص برای پر کردن دامپتراک‌های عظیم به کار می‌رود .ارتفاع آن تا 24 فوت‌ می رسد .
لاستیک‌ها 13 فوت‌ ارتفاع دارند و بیش‌ از 5 فوت پهنا دارند .تمام این وزن‌ توسط یک موتور 16 سیلندر 65 لیتری دیزلی تامین‌ می گردد که حدود 2300 اسب بخار قدرت داراست . محفظه این لودر نزدیک به 4000 لیتر گازوئیل را در خود جای می‌دهد . این لودر تنومند جزو‌ انواع‌ لودر موجود در ایران نیست‌ .

بزرگترین بیل مکانیکی‌ : بیل مکانیکی‌ Liebherr 9800

یکی از بزرگترین بیل مکانیکیهای سطلی جهان است . وزن‌ قطعات بیل مکانیکی مدل‌ لیبهر 9800 معمولاً معادل‌ 810 تن بوده است وظرفیت سطل‌ آن 47 مترمکعب است .

بزرگترین شاول کابلی : شاول کابلی p&h 4800 XPC

شاول کابلی p&h 4800 XPC دارای یک بیل مکانیکی‌ سیستم کابلی است که با وینچ و بند های فولادی تغذیه می گردد و به صورت کامل مبتنی‌ بر نیروی الکتریکی است .
p&h 4800 XPC حدود 14 متر‌ بلندی ، 15 متر پهنا و 15 متر طول دارد . ظرفیت بیل p&h 4800 XPC از 65 تا 70 متر‌ مکعب متغیر است ، قابلیت 580 تن ماده‌ها را در مدت‌ اندکی دارد .

بزرگترین حفار : TBM (ماشین حفاری تونل)

ماشین‌ حفاری تونل‌ که برای حفر در هرمکان دشواری‌ از قبیل زمین‌های سنگلاخی تولید گشته است‌ .این ماشین حفاری‌ جانشین عالی برای تونل‌ زنی با بهره برداری از راه هایی از قبیل انفجار و مطمئناً انجام‌ کار‌ با دست خواهد بود .

بزرگترین ماشین آلات راهسازی :

ماشین آلات غول پیکر

بعضی از پروژه‌های راهسازی و بزرگراه‌ها نیازمند تجهیزات بزرگتری هستند در این راستا‌ اندازه محدودی از برندهای ماشین‌ آلات سنگین‌ این نیاز‌ ساخت ماشین‌ آلات راهسازی غول‌ پیکر را رفع نموده که به شرح ذیل می باشد :

بزگترین غلطک : Dynapac CC7200

غلطک Dynapac CC7200 بزرگترین غلتک در جهان می باشد . دستگاهی با وزن عملیاتی تقریباً 17 تن است . این غلتک در نقشه های بزرگ‌ از قبیل نوارهای فرود و بزرگراه‌های اصلی‌ به کار‌ می‌رود .
به عنوان یک قاعده‌ ، این دستگاه‌ پس از عبور بسیار‌ کمی ، حتی در هنگام متراکم‌ کردن‌ لایههای ضخیم‌ آسفالت ، بتن غلتکی یا مخلوط‌ آسفالت خشن ، چگالی لازم‌ را به دست می آورد . پهنا زیاد‌ درام‌ها‌ هم این دستگاه‌ را با وجود وزن‌ بسیار ، برای کار بر روی مخلوط‌های‌ نرم‌تر مناسب می‌کند‌ .

بزرگترین فینیشر : IR ABG Titan 525

فنیشر IR ABG Titan 525 ، به عنوان بزرگترین سنگفرش در جهان است که می تواند مواد‌ پایه‌ ، آسفالت و بتن را در پهنا حداکثر 52 فوت قرار دهد و قابلیت‌ لایه‌ گذاری ماده‌ها را داراست .ضخامت آن 14 اینچ می باشد .
استخوان‌بندی کوبشی دوگانه سنگین فنیشر IR ABG Titan 525 امکان‌ نصب بالابر های بسیار عمیق‌ و پهناور را فراهم‌ می کند‌ . این دستگاه مجهز‌ به مدیریت الکترونیکی سنگفرش برای کنترل خروجی‌ سنگفرش می باشد . به اضافه اینکه دارای ظرفیت‌ قیف 17 .5 تنی‌ و دارای سامانه های محرک جداگانه‌ برای هر سامانه نوار نقاله/مارپیچ و نظم‌دهی ارتفاع‌ مارپیچ‌ هیدرولیک یا مکانیکی‌ می باشد .

بزرگترین فینیشر راهسازی IR ABG Titan 525 – تسیکو

توجه‌ داشته باشید به دلیل عظمت‌ این ماشین آلات ، نباید در بازبینی یا فراهم شدن و تعمیر قطعات مورد‌ احتیاج تاخیر‌ یا سهولتی صورت گیرد زیرا سبب خسارت‌ جانی یا مالی خواهد بود در این راستا میتوانید با پشتیبانی گروه راهسازی یدک برای تعمیر و خریداری قطعات ماشین‌ آلات راه‌سازی و معدنی مورد‌ نیاز خود در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دوازده =