اتاق بیل بکهو, بیل بکهو

✅ معرفی کامل بیل بکهو یا بکهو لودر (۲۰۲۳)🟡+ و کاربردهای آن

✔ می توان بیل بکهو را یک ابزار قدرتمند و همه فن حریف یا آچار فرانسه در صنعت راه و ساختمان نام برد. البته از این بیل در کشاورزی و باغداری هم استفاده‌های زیادی میشود. تعریف بیل بکهو، ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

🟠 معرفی بیل بکهو 

معرفی بیل بکهو

بیل بکهو یک بیل مکانیکی است که با سیستم فشار هیدرولیک کار میکند، این نوع بیل را در ابتدا بر روی بدنه یک ماشین سنگینِ کم وزن مثل تراکتور سوار می کنند و از آن برای انجام خاک برداری‌های سبک یا درون شهری که جای زیادی برای مانور ندارد، استفاده می کنند.

با اضافه کردن یک بازوی لودر بر تراکتور می توان به تدریج کاربری‌های آن را افزایش داد و تعادل وزنی هم برقرار کرد، حالا نام لودر بکهو شایسته این تراکتور تجهیز شده می باشد. حداکثر سرعت این ماشین 39 کیلومتر بر ساعت و حداقل آن 35 کیلومتر بر ساعت است.

بیل جلو به نام (Loader) و بیل عقب به نام (BackHoe) نامیده میشود. این دستگاه در اندازه‌ها و مدل‌های کوچک و بزرگ ، مناسب برای کار در مزارع و کارهای عمرانی و ساختمانی طراحی شده و نام بکهولودر ترکیبی از دو کلمه بکهو (BackHoe)و لودر (Loader) می باشد.

برای بالا بردن کارایی و قابلیت بیشتر این دستگاه از بیل جلو چند منظوره، دکل عقب تلسکوپی، آکسل محرک جلو (4WD)، ساید شیفت کشویی، قفل دیفرانسیل، کابین مجهز به امکانات رفاهی داخلی برای راننده، جعبه دنده نوع Shuttle یا Power Shift و … استفاده شده است.

در اصل بیل بکهو ماشین حفاری بوده که از یک پایه استاندارد تراکتور تشکیل شده ، یک باکت حفاری در انتهای بازوی خود دارد و در سمت مخالف یه باکت مخصوص لودر را داشته ، بنابراین صندلی 360 درجه می چرخد تا اپراتور بتواند به راحتی به دوسمت احاطه داشته باشد .

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل 5 نوع بیل مکانیکی و کاربرد آن ها🔵🟠

 

🟠🔵

 

🔵 بخش های تشکیل دهنده بیل بکهو یا بکهولودر

 بخش های تشکیل دهنده بیل بکهو یا بکهولودر

بکهولودر از بخش‌هایی مانند لودر، بیل بکهو، پایه‌های تعادل، سیستم فشار هیدرولیک و موتور تشکیل شده ، که هر کدام در حین عملیات ساختمانی یا هر عملیات دیگری وظیفه‌ای دارند که مورد استفاده قرار میگیرند. بیل بکهو برخلاف لودر توانایی چرخش داشته و این امکان را میدهد تا بدون جابجایی ماشین ، کار دپو انجام یابد که این عمل در زمان صرفه جویی زیادی می‌کند.

👈 بکهو لودرها عمدتاً بین ۷۵ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و دارای انواع دنده اتوماتیک و دستی می باشند. پمپ هیدرولیک آن‌ها بر روی پولی سر میل لنگ موتور یا گیربکس متصل شده و دارای شیر هیدرولیکی مکانیکی یا برقی هستند. سیستم هیدرولیکی آن از یک یا دو پمپ تشکیل شده.

در سیستم یک پمپ هیدرولیک، شدت جریان حدود ۱۶۰ لیتر بر دقیقه تولید میشود. این پمپ می‌تواند فشار معادل ۲۵۰ بار برای بیل بکهو و حدود ۲۲۰ بار برای لودر فراهم کند. ظرفیت باکت بیل بکهو بین ۰٫۰۸ تا ۰٫۵ مترمکعب بوده و ظرفیت باکت لودر حدود ۱٫۱۵ مترمکعب است.

 

🟠 کاربرد بکهو لودر

کاربرد بیل بکهو

در کل چون این ماشین بیل کوچکی دارد از آن بیشتر برای کارهای کوچک عمرانی و کشاورزی استفاده می کنند. از بیل بکهو بیشتر در خاک برداری با حجم کم و در خاک‌های نرم بهره برده و بارگیری کامیون‌های حامل خاک را هم معمولاً با بیل بکهو انجام میدهند.

👈 زیرا سرعت عمل زیادی داشته ، کار با آن راحت و جای زیادی را هم اشغال نخواهد کرد. لایروبی هم به دلیل باکت کوچکی که بکهولودر دارد یکی از کاربرد‌های ویژه آن محسوب میشود. کندن کانال‌های مخصوص و لوله گذاری هم از تخصص‌های بکهولودر به شمارمی رود. باکت کوچک و همچنین اندازه کوچک ماشین باعث شده تا در کوچه‌های تنگ هم بتوان از آن استفاده نمود.

👈 در صورت نبود دیگر ماشین آلات از بیل بکهو برای حمل لوله ها هم استفاده می کنند. به جزء عملیات‌های عمرانی و کارهای ساختمانی و همچنین از بیل بکهو در کشاورزی و باغداری هم استفاده می کنند. این ماشین به دلیل اندازه کوچکی که دارد به راحتی می‌تواند بین درختان حرکت کرده و شخم زنی را تسهیل دهد.

 

🟠🔵 مطلب پیشنهادی:معرفی کامل 5 نوع بیل مکانیکی و کاربرد آن ها🔵🟠

 

🔵 انواع بکهولودر

انواع بکهو لودر

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بکهولودر شامل یک بدنه تراکتور می باشد که بیل بکهو و یک بیل لودر به آن متصل شده ، در ابتدای ابداع این ماشین از امکانات زیادی برخوردار نبود و با گذشت زمان و با ایجاد نیاز، امکانات بیشتری نیز به آن اضافه شد که باعث شد کار را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر به انجام برساند.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل انواع بالابر ها و کاربرد آن ها 🔵🟠

 

📌 از انواع اولیه بیل بکهو می‌توان به بکهو ثابت اشاره نمود. بکهولودر ثابت ، ماشینی است که شامل لودر و بکهو با زاویه چرخش 180 درجه‌ای می باشد.

⬅ نوع کمی پیشرفته‌تر بکهولودر، بکهولودر گردان بوده ، که قابلیت حرکات کشویی را داشته و برای انجام عملیات‌های حفاری عمیق مناسب نیست، حرکت در جهت بالا و پایین آن محدود می باشد. زاویه چرخش این ماشین تا 270 درجه است و گاهی می‌تواند بدون لودر هم وجود داشته باشد.

⬅ بکهولودر کشویی نوعی ماشین می باشد که حرکات در جهت افق آن انعطاف بیشتری دارد و از فناوری پیشرفته‌تری نسبت به بکهو گردان را دارا می باشد. این نوع بکهو از نمونه‌های بهسازی شده بوده و کاربردهای بیشتری را دارا است.
بکهولودر کشویی مکانیکی نوع پیشرفته بکهو ثابت بوده که کاربردهای بیشتری داشته و از آن اغلب برای عملیات‌های شهری بهره میگیرند.

✔  لازم به ذکر است که همه روزه به امکانات عملیاتی و رفاهی بکهولودر‌ها اضافه میشود که کاربری آن را بهتر و پیشرفته‌تر می نماید. به طور مثال انواع جدید بکهو برای راحتی راننده دو میز فرمان داشته و شیشه‌های بلندتری برای دید بهتر تعبیه شده است.

🟠 مزایا و معایب بکهولودر

مزایا و معایب بکهولودر

✅ یکی از بزرگترین مزایای بکهولودر را می‌توان سرعت دادن به عملیات شمرد. از آنجایی که بیل بکهو قابلیت چرخش در جهات مختلف تا 270 درجه را دارد نیازی به چرخش کل وسیله در هنگام عملیات برای دپو خاک نبوده و همین امر در زمان صرفه‌جویی می نماید و سرعت انجام عملیات را بالا خواهد برد.

⬅ اندازه کوچک این ماشین هم یکی از مزیت‌های آن به حساب می آید که در عملیات‌هایی که کمبود فضا وجود دارد می‌تواند حضوری مفید و کاربردی داشته باشد.

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل انواع بلدوزر + کاربرد های آن 🔵🟠

❌ از معایب بیل بکهو هم می‌توان به قدرت کم این ماشین برای انجام کارهای سنگین که ایراد واقعی به نظر نمی‌آید شمرد ، زیرا این ماشین برای انجام کارهای متوسط طراحی و ساخته شده است که انتظار انجام کارهای سنگین از این ماشین توقع بی‌جا و زیاده از حدی می باشد.

🔵 سخن پایانی

بیل بکهو یا بکهولودر ماشینی همه کاره بوده که برای انجام عملیات‌های ساختمانی سبک تا متوسط و عملیات‌های خاک بردای با حجم کم و در فضاهای کم طراحی و ساخته شده و از بیل بکهو علاوه بر عملیات های ساختمانی در کارهای کشاورزی و باغداری هم استفاده‌های زیادی میکنند.

🌟 سوالات متداول

✔ چه شرکت هایی تولید کننده بیل مکانیکی پر قدرت هستند؟

در حال حاضر شرکتهایی همچون کاترپیلار، ولوو، هیتاچی، کوماتسو، کاوازاکی، هیوندا و هپکو از شناخته شده‌ترین شرکتهای سازنده در جهان هستند.

✔ از بیل بکهو چه استفاده هایی می شود؟

به منظور خاکبرداری، حفاری، عملیات عمرانی استفاده می شود.

🟠🔵

 

چنانچه در مورد مینی لودر یا بابکت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =