استیک بیل مکانیکی, پیچ و مهره, دکل, شیم, کلنگی, ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی, ملخی بیل مکانیکی, ناخن بیل مکانیکی

قطعات بیل مکانیکی کوماتسو – راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده انواع قطعات بیل مکانیکی کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو - راهساز یدک

قطعات یدکی بیل مکانیکی

بیل مکانیکی از جمله  ماشین آلاتی به محسوب می شود که در عملیات های خاکبرداری، گودبرداری و حفاری کاربرد فراوانی دارند. بیل های مکانیکی موتور دیزلی – الکتریکی داشته و قدرت و انرژی مورد نیاز برای بیل مکانیکی از طریق گازوییل و یا انرژی الکتریکی تامین می شود.به طور  کلی میتوان گفت که بیل مکانیکی از باکت، کابین، بازوها و همچنین چرخ  تشکیل شده است. با توجه به عملکرد این دستگاه ، قطعات و قطعات یدکی بیل مکانیکی بیشمار است. از دیگر کاربردهای بیل مکانیکی میتوان به  استفاده از چکش اشاره کرد. با نصب چکش بر روی استیک بیل میتوان برای تخریب سنگ ها و دیوارهایی که نمیتوان برای تخریب آنها از باکت و مواد منفجره استفاده کرد، بهره برد. از بعضی دیگر ماشین آلات مانند لودر می توان به منظور تخریب و یا حفاری استفاده کرد.

اما باید توجه داشته باشید که بیل مکانیکی عملیات گود برداری و همچنین حفاری را با دقت به مراتب بهتری انجام میدهد. عملیات های انجام شده توسط بیل مکانیکی بخصوص در گود برداری و حفر کانال از ریزش و تخریب دیواره ها جلوگیری میکند. لودرها دقت کافی در اجرای اینچنین عملیاتی را ندارند و تنها مزیت آنها برداشت مقدار بیشتری از خاک است.بیل مکانیکی در دو نوع چرخ لاستیکی و زنجیری تولید و عرضه میشوند که هر کدام دارای قطعات جانبی  مختص به خود هستند و برای مصارف شهری و همچنین معدنی مورد استفاده قرار میگیرند.بیل مکانیکی چرخ لاستیکی برای مصارف شهری مناسبتر است. دلیل استفاده از بیل مکانیکی چرخ لاسیکی در شهر، آسیب دیدگی کمتر سطح آسفالت و پوشش خیابان توسط چرخ های آن است. البته مسیر عبوری بیل مکانیکی چرخ لاستیکی نیز باید هموارتر نسبت به نوع چرخ زنجیری باشد. در ادامه به معرفی انواع قطعات بیل مکانیکی خواهیم پرداخت.

بیل مکانیکی چرخ زنجیری به دلیل چرخ های زنجیری خود میتوانند اصکاک بیشتری با زمین برقرار کنند و برای عبور و فعالیت در مسیرهایی با شیب تند و همچنین نامسطح بسیار مفید میباشند.بیل مکانیکی چرخ زنجیری به دلیل اصطکاک زیادی که با زمین ایجاد میکند برای استفاده در زمین های سست بسیار مناسب میباشد و دچار لغزش و انحراف نمیشود. البته بیل چرخ زنجیری به دلیل نوع چرخ هایش ممکن است باعث آسیب رساندن به سطح جاده میشود و استفاده از بیل مکانیکی چرخ لاستیکی گزینه  بسیار مناسبتری برای مصارف شهری میباشد.

همانطور که گفته شد بیل مکانیکی از قطعات بسیاری تشکیل شده است و به برخی از آنها نیز اشاره شد. هر گاه یکی از قطعات بیل مکانیکی معیوب میشود باید قطعه خراب را با قطعه نو  و یا سالم تعویض کنید. . قطعات بیل مکانیکی از قیمت بالایی برخوردار هستند و اگر لوازم یدکی خریداری شده کیفیت نامناسبی داشته باشند باید در کوتاه مدت با صرف هزینه بالایی دوباره قطعات بیل مکانیکی را تعویض کنید که این امر یکی هزینه های تعویض و تعمیر قطعات را به شدت افزایش می دهد و دیگری به علت خارج کردن بیل مکانیکی از چرخه ی فعالیت باعث زیان مضاعف پروژه می شود.

مجموعه راهساز یدک عرضه کننده قطعات یدکی انواع  بیل های مکانیکی برند کوماتسو متناسب با مدل های مختلف آن شامل بیل های مکانیکی سری 200،سری 300،سری 400 الی سری 1250 می باشد.قطعات عرضه شده توسط این مجموعه شامل باکت بیل مکانیکی،متعلقات باکت مانند:ناخن – کلنگی – دم تیغ باکت – بوش و پین باکت،اچ لینک – ملخی بیل مکانیکی،دکل و استیک و متعلقات آن،کابین بیل مکانیکی و متعلقات آن شامل:شیشه ها – نوار لاستیکی کابین – آیینه ها – محافظ پنجره ، زیربندی بیل مکانیکی شامل : رولیک پایین – رولیک بالا – دنده اسپراکت – چرخ آیدلر – یوک زنجیر سفت کن – شفت و فنر زنجیر سفت کن – شنگیر – کفشک – لینک زنجیر – پیچ و مهره ها و … می باشد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =