بالابر

🔴 معرفی کامل ۵ نوع بالابر + کاربرد آن ها

 

بالابر به ماشینی گفته می‌شود که جهت حمل بار یا فرد، یا کار در ارتفاع یا در خطوط تولید برای انتقال بار و هم سطح‌ سازی به کار می‌رود. بالابر ها از مکانیزم‌ های مختلفی برای بالابری استفاده کرده و تفاوت‌ های اساسی با بالا کشنده‌ها و جرثقیل ها و لیفتراک ها دارند. نیروی بالابری توسط انواع مکانیزم‌ ها مثل آکاردئونی (قیچی) و تلسکوپی و… در دستگاه های مختلف ایجاد می‌گردند که هر یک با توجه به نوع کاربرد و نیاز مشتری طراحی می‌ گردند.

 

💙🧡 شما عزیزان می‌توانید به جای خواندن مقاله به فایل صوتی مقاله گوش دهید 🧡💙


 

بالابرهای قابل یدک

 

بالابر های قابل یدک

بالابرهای قابل یدک با قابلیت‌های چندگانه برای استفاده در محیط‌ های داخلی و خارجی با دسترسی ارتفاع ۵ تا ۲۲ متر تولید می‌شوند و یکی از بهترین انواع بالابر، برای استفاده‌های حرفه‌ای و یدک کشیدن در مسافت‌ های طولانی به شمار می‌آید. حجم کم و سبک بودن این ماشین‌ ها به همراه چرخ‌ های خودرویی استفاده شده در آن، این امکان را فراهم می‌کند تا به هر سطح ناهموار خاکی و شنی یدک کشیده شود.

جک‌ های جانبی آن قابلیت حفظ تعادل و تثبیت حتی روی زمین‌های ناهموار را دارند. بالابرهای قابل یدک در انواع تلسکوپی، مفصلی، مفصلی-تلسکوپی و آکاردئونی موجود اند. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۰۰ کیلوگرم متغیر می‌باشد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل لودر ، اسکریپر و انواع آن ها 🔵🟠

 

🟠🔵

 

بالابر های عنکبوتی

 

بالابر های عنکبوتی

بالابرهای عنکبوتی به صورت قابل توجهی قابلیت کار در ارتفاع را افزایش می‌دهند. نیاز به فضای کم و ارتفاع دسترسی بالا این بالابرها را قادر می‌سازد تا از هر مانعی برای رسیدن به محل کار خیلی راحت عبور نمایند. طراحی ویژه جک‌ های جانبی اجازه استفاده از بالابر را تا شیب‌های ۴۰ درجه به این دستگاه‌ ها می‌دهند.

عرض کم این نوع بالابر در هنگام بسته شده عبور از درب‌ ها را ممکن ساخته است و در مدل‌ های تسمه‌ ای عبور از سطوح ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله ممکن است. داشتن نیروی محرکه قدرتمند، قدرت مانور بالا و توزیع وزن مناسب را در این بالابرها تضمین می‌نماید.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: دستگاه کاتر آسفالت بر و معرفی انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

بالابر های عمودبر

 

بالابر های عمودبر

بالابر های عمودبر، بالابرهایی ایده‌ آل برای استفاده در مکان‌ های با دسترسی سخت می‌باشند. بالابرهای عمود بر به طور مستقیم از ارتفاع ۶ تا ۱۰ متر صعود می‌نمایند. این بالابرها اکثرا برای کارهای تعمیر و نگهداری و استفاده در انبارها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بالابرها قابل استفاده در محیط‌ های داخلی و خارجی هستند و با استفاده از لاستیک‌های سفید هیچگونه ردی از خود روی کف محیط‌کار باقی نمی‌گذارند.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: 0 تا 100 معرفی دنده اسپراکت و کارایی آن 🔵🟠

 

🟠🔵

بالابرهای مفصلی – تلسکوپی

 

بالابر مفصلی تلسکوپی

بالابرهای مفصلی – تلسکوپی دسترسی از ۱۴ متر تا ۴۵ متر را ممکن می‌سازند. این نوع بالابر دارای دو نوع بازو (بوم) هست، یکی با حرکت مفصل مانند و دیگری با حرکت تلسکوپ مانند می‌باشد. به همین علت در مقایسه با انواع مفصلی و یا تلسکوپی از قدرت مانور خیلی زیاد و نقاط کور کمتری برخوردار است.

بعضی از مدل‌های این دستگاه هم دارای یک بازوی متحرک نهایی (Jib)، برای دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق است که قدرت مانور و سهولت استفاده را افزایش خواهد داد. این بالابرها هم دارای انواع خود محرک (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا قابل نصب بر روی خودرو و هم قابل یدک می‌باشند. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر می‌باشد.

 

🟠🔵 پیشنهاد میکنم بخوانید: معرفی کامل باکت بیل مکانیکی و انواع آن 🔵🟠

 

🟠🔵

 

بالابرهای خودرویی – کامیونی

 

بالابر

با نصب کردن بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، یا مفصلی – تلسکوپی و نیز بالابرهای قیچی بر روی خودرو های باری، انواع بالابرهای خودرویی تولید می‌شوند. این نوع بالابرها برای طی کردن مسافت‌های طولانی، برای استفاده شهری، برون شهری و خدماتی مناسب هستند و دسترسی از ارتفاع ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را ممکن می‌سازد. ظرفیت این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر می‌باشد و در بعضی مدل‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد.

 

در این نوشته به معرفی کامل 5 نوع بالابر (بالابرهای قابل یدک، بالابر های عنکبوتی، بالابر های عمودبر، بالابرهای مفصلی – تلسکوپی و بالابرهای خودرویی – کامیونی) و کاربردهای هر کدام پرداختیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. ❤

 

🟠🔵

 

چنانچه در مورد بالابر ها و انواع مختلف آن نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره یا سوالی دارید میتوانید با شماره 03137473884  با ما در تماس باشید.💙🧡

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 16 =