پین زنجیر, پین زنجیر بلدوزر, چرخ آیدلر, چرخ آیدلر بلدوزر, دنده اسپراکت, رولیک پایین, رولیک تک لبه, رولیک دو لبه, سیلندر زنجیر سفت کن, سیلندر زنجیر سفت کن بلدوزر, شنگیر, فنر زنجیر سفت کن, فنر زنجیر سفت کن بلدوزر, کفشک زنجیر, لینک زنجیر, واشر زنجیر, یوک زنجیر سفت کن

زیربندی بیل مکانیکی کوماتسو – راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده قطعات زیربندی بیل مکانیکی  متناسب  با  برندهای  کوماتسو ، کاترپیلار ، هیوندای ، دوسان ، هیتاچی ، و دیگر برندهای راهسازی و معدنی

زیربندی بیل مکانیکی راهساز یدک

زیربندی ماشین آلات راه سازی:

قطعات زیربندی یکی از مهم ترین و ضروری ترین الحاقیات ماشین آلات راه سازی و معدنی  می باشد. زیر بندی جزء تجهیزاتی به شمار می رود که برای بیل مکانیکی ، بلدوزر  و دستگاه حفاری زنجیری مورد استفاده قرار می گیرد. زیربندی جزء تمام قطعات مکانیکی و اتصالات زیرین ماشین های راه سازی است که شامل زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و پین، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت ،فنر زنجیر سفت کنفیوک و سیلندر زنجیر سفت کن،چرخ آیدلر و …می شود. نوع و عملکرد قطعات فوق معمولا  به یک شکل می باشد. تفاوت این لوازم در ابعاد آنها به دلیل مدل های متفاوت برند های گوناگون ماشین آلات راهساز یو معدنی  است.

علت به کار بردن زیاد ملحقات زیربندی، فرسودگی و یا آسیب دیدن آنها می باشد. ساعات کار زیاد و یا تمام شدن عمر مفید قطعات، ضرورت تعویض شدن لوازم یدکی را افرایش می دهد. به عنوان مثال مجری پروژه یا مسئول یک کمپانی، یک بیل مکانیکی یا بلدوزر برای کار خود سفارش داده و بعد از ۴ الی ۶ سال قطعات زیربندی آن دچار آسیب دیدگی می شوند. به همین دلیل خرید یک ماشین جدید مقرون به صرفه نیست. پس خرید قطعات مکانیکی و تجهیزات زیربندی برای تعمیر بهترین راه ممکن می باشد.در ادامه به معرفی بخشی از این قطعات می پردازیم.

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر:

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر bulldozer chain شامل یک مجموعه کامل کفشک برای بلدوزر ،بیل مکانیکی،دستگاه های حفاری و سایر ماشین آلات زنجیری  است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط فیزیکی محیطی و انواع جنس خاک به راحتی حرکت کرده و به سهولت مسیر خود را برای عملیات مورد نظر  باز کند.

زیربندی بیل مکانیکی

رولیک چیست؟

رولیک (roller) زنجیر را به محرکه های مکانیکی متصل می کند و سبب می شود تا زنجیر بدون ایجاد اصطکاک و بدون احتیاج به نیروی اضافی حرکت نماید.

لینک (Track Links):

لینک شامل اتصالاتی می باشد که تمام قطعات زیربندی(کفشک ها) را به هم متصل می کند و از چندین قسمت کوچک تهیه شده است.

کفشک(Trach Shoe):

کفشک ها بر روی لینک ها متصل میشوند تا کل ساختمان زنجیر را تشکیل دهند. اصطکاک با زمین توسط این قطعه صورت میگیرد.

بوش و پین  در بیل مکانیکی:

بوش و پین جزء قطعاتی است که وظیفه ی اتصال  کفشک های زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر را به یکدیگر وصل می کند.

دنده اسپراکت (Sprockets):

دنده اسپراکت و یا دنده خورشیدی چرخ دنده نسبتا  بزرگی است که در بخش عقبی زنجیر بیل مکانیکی یا بلدوزر متصل می شود. و در طرف دیگر آن  چرخ آیدلر یا  غطکی وجود دارد تا بتوان توسط فنر زنجیر را تحت فشار گذاشت. نیروی محرکه ی دستگاه  را دنده اسپراکت به زنجیر منتقل میکند تا بیل مکانیکی یا بلدوزر بتواند  در مسیر مورد نظر حرکت نماید.

زیربندی ماشین آلات راه سازی

 

ناخن (Teeth):

ناخن جزء کوچکی از باکت یا همان محفظه فلزی بیل مکانیکی و یا لودر و یا بیل بکهو می باشد. ناخن به لبه ای جلویی باکت که به آن دم تیغ گفته می شود متصل شده تا لایه های خاک را بشکند و داخل آن نفوذ می کند تا حجم خاک مورد نظر را جابجا کند. ناخن توسط قطعه ای دیگر به نام آداپتور به باکت متصل می شود.

فنر زنجیر سفت کن

چرخ ایدلر راهساز یدک

فنر زنجیر سفت کن،سیلندر زنجیر سفت کن و یوک زنجیر سفت کن به صورت یکپارچه و متصل به هم وظیفه تنظیم میزان سفت و یا شل بودن زنجیر را بر عهده دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =