بیل مکانیکی, زیربندی بیل مکانیکی

زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر،زنجیر محافظ لاستیک لودر – راهساز یدک

زنجیر محافظ لاستیک لودر

راهساز یدک عرضه کننده  انواع  زنجیر بیل  مکانیکی ، زنجیر بلدوزر، زنجیر  دریل واگن، زنجیر محافظ  لاستیک لودر و …

زنجیر بیل مکانیکی

زنجیر بیل مکانیکی:

زیربندی بیل مکانیکی و بلدوزر:

از مهمترین و ضروری ترین الحاقیات ماشین آلات راه سازی و معدنی لوازم زیربندی است. قطعات زیربندی برای استفاده در بیل مکانیکی و بلدوزر و سنگ شکن زنجیری کاربرد دارند. زیربندی بیل مکانیکی و بلدوزر  …. جزء لاینفک قطعات مکانیکی و اتصالات زیرین در بسیاری از ماشین آلات راه سازی و معدنی  است که شامل زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، چرخ زنجیر، کفشک ، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و پین،شافت زنجیر سفت کن، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت،یوک زنجیر،شفت زنجیر سفت کن و …  می شود. نوع و عملکرد قطعات زیر بندی ماشین آلات راه سازی به یک شکل می باشد. تفاوت این لوازم در ابعاد آنها به دلیل مدل های متفاوت کمپانی های متفاوت است.

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر:

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر bulldozer chain شامل یک ست کامل کفشک برای بلدوزر و بیل مکانیکی است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک حرکت کرده و به راحتی مسیر خود را برای عملیات حفاری و خاکبرداری و یا سایر مقاصد  باز کند.

زیربندی ماشین آلات راه سازی راهساز یدک

رولیک چیست؟

رولیک (roller) زنجیر را به محرکه های مکانیکی متصل می کند و سبب می شود تا زنجیر بدون ایجاد اصطکاک و روان حرکت کند.

روليك و پايه روليک یکی از تجهیزات جانبی و اصلی نوار نقاله می باشد . اين جزء اصلي از نوارنقاله ، به عنوان هرزگرد در اين سيستم عمل مي نمايد.براساس تناژ و نوع مواد حمل شونده ، قطر و سايز آن می تواند متفاوت باشد.

لینک (Track Links):

لینک شامل اتصالاتی می باشد که تمام قطعات زیربندی(کفشک ها) را به هم متصل می کند و از چندین قسمت کوچک تهیه شده است.و بوش و پین نیز به این قسمت متصل می شود

کفشک(Trach Shoe):

کفشک ها بر روی لینک ها متصل میشوند تا کل بدنه ی زنجیر دستگاه  را تشکیل دهند. اصطکاک با زمین توسط این قسمت صورت میگیرد.

زنجیر محافظ لاستیک لودر:

زنجير محافظ لاستيك لودرهاي معدني و راهسازي و صنعتی

توليد و عرضه زنجيرهاي محافظ لاستيک تمام پرس با دستگاهاي تمام اتوماتيک (بدون استفاده از جوش دستي) برای انواع لودر و بیل بکهو

زنجیر محافظ لاستیک چیست؟

این نوع از زنجیرها از لاستیک ماشن آلات راه سازی و معدنی در برابر افزایش بیش از حد و فرسایش بریدگی یا پنچر شدن در حین انجام عملیات در معادن روی-مس-طلا-آلمینیوم-آهن-آهک-گچ-سیلیس-سیمان-مراکز بازیافت ضایعات آهنی-سرباره های داغ و کوره هاو…محافظت کرده و باعث بهبود قدرت چسبیدگی و همچنین افزایش ۱۵تا ۲۰ درصدی در حجم عملیات بابرداری و راندمان کاری می شود.به نوعی این زنجیر ها لایه ی واسطی میان لاستیک و سطح محل فعالیت می شوند.

انتخاب صحیح زنجیر باعث طول عمر و راندمان بالای کاری خواهد بود.

هدف استفاده از زنجیر های محافظ لاستیک چیست؟

۱-کارایی و راندمان بالا در زمینه دپو،حرکت و صرفه جویی در زمان و تولیدات محصولات انباشته شده معادن مواد مذاب،پس ماندها و ضایعات

۲-جلوگیری از هدر رفت،پوسیدگی و خراب لاستیک

۳-بالابردن عمر لاستیک در کلیه محیط های کاری مانند معادن و یا صنایع فولادی

۴-بالابردن قدرت محور چرخ ها و جلوگیری از اصطکاک ،سرخوردن و عدم نفوذ اجسام سخت درون تایر

۵-صرفه جویی زیاد در هزینه کرد خرید لاستیک ،عدم فرسایش تایر های نو

۶-استفاده از تایر های مستعمل و ضعیف در صورت نیاز در مدت زمان بیشتر

-با انتخاب صحیح زنجیر های محافظ لاستیک ، تایر وسیله نقلیه خود را در برابر گرما و مواد مذاب و سرما و یخبندان محافظت نمایید.

همانطور که ذکر شد قدرت و مقاومت زنجیرهای محافظ لاستیک این امکان را به وسایط نقلیه سنگین میدهد که در شرایط محیطی دشوار و نامناسب ،همچون محیط های با دمای بسیار بالا مانند ذغال سنگ و عبور از روی مواد مذاب و همینطور محیط های بسیار سرد و یخبندان به راحتی و بدون مشکل تردد نمایند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =