باکت, بوش زنجیر, بوش زنجیر بلدوزر, بیل مکانیکی, پین زنجیر, پین زنجیر بلدوزر, چرخ آیدلر, دم تیغ بلدوزر, دنده اسپراکت, رولیک پایین, رولیک تک لبه, رولیک دو لبه, زیربندی بلدوزر, زیربندی بیل مکانیکی, سیلندر زنجیر سفت کن, سیلندر زنجیر سفت کن بلدوزر, شنگیر, فنر زنجیر سفت کن بلدوزر, کفشک بلدوزر, لینک زنجیر بلدوزر, ماشین آلات راهسازی, یوک زنجیر سفت کن بلدوزر

زیربندی بیل مکانیکی و زیربندی بلدوزر راهساز یدک

زیربندی بیل مکانیکی

راهساز یدک عرضه کننده زیربندی بیل مکانیکی و زیربندی بلدوزر،دستگاه های حفاری و …

زیربندی بیل و بلدوزر راهساز یدک

زیربندی بیل مکانیکی و زیربندی بلدوزر راهساز یدک

زیربندی ماشین آلات راه سازی و معدنی:

از مهمترین و کاربردی ترین اجزای ماشین آلات راه سازی و ساختمانی قعطات زیربندی است. قطعات زیربندی برای استفاده در بیل مکانیکی و بلدوزر چرخ زنجیری، دستگاه های حفاری کاربرد دارند. زیربندی بیل مکانیکی و …. جزء جدانشدنی قطعات مکانیکی و اتصالات زیرین در بسیاری از ماشین آلات راه سازی است که شامل زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، چرخ آیدلر، کفشک ، رولیک بالا و رولیک پایین، تیغه، لینک، بوش و پین،سیلندر زنجیر سفت کن، گوشه باکت، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت،واشر زنجیر،رولیک تک لبه و رولیک دو لبه و …  می شود. نوع و عملکرد قطعات زیر بندی ماشین آلات راه سازی به یک شکل می باشد. تفاوت این لوازم در ابعاد آنها به دلیل مدل های متفاوت شرکت های گوناگون است.

علت استفاده از قطعات ماشین آلات راه سازی:

دلیل به استفاده زیاد ملحقات زیربندی، فرسودگی و یا آسیب دیدن آنها می باشد. ساعات کار طولانی و یا اتمام عمر مفید قطعات، اهمیت تعویض لوازم یدکی را افرایش می دهد.
 قطعات زیربندی ، با کیفیت و قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشد.  با توجهتاثیر این قطعات بر طول عمر یکدیگر  کیفیت بد یک جزء از این قطعات، به دلیل در تماس بودن با قطعات دیگر باعث میشود عمر دیگر قطعات به شدت کاهش یابد و در طولانی مدت هزینه ی نگهداری و تعمیرات به صورت نا محسوسی بسیار افزایش خواهد یافت.

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر:

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر bulldozer shoe شامل یک ست کامل کفشک برای بلدوزر و بیل مکانیکی است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک حرکت کرده و به راحتی مسیر خود را برای عملیات طی کند.

زیربندی ماشین آلات راه سازی راهساز یدک

رولیک چیست؟

رولیک (roller) زنجیر را به محرکه های مکانیکی متصل می کند و سبب می شود تا زنجیر بدون ایجاد اصطکاک و روان حرکت کند.

روليك و پايه روليک یکی از تجهیزات جانبی و اصلی نوار نقاله می باشد . اين جزء اصلي از نوارنقاله ، به عنوان هرزگرد در اين سيستم فعالیت مي نمايد.براساس وزن و نوع مواد حمل شونده ، قطر و اندازه آن می تواند متفاوت باشد.

لینک (Track Links):

لینک شامل اتصالاتی می باشد که قطعات زیربندی(کفشک ها) را به هم متصل می کند و از چندین قسمت کوچک تشکیل شده است.

کفشک(Track Shoe):

کفشک ها بر روی لینک ها سوار میشوند تا کل بدنه ی زنجیر را تشکیل دهند. اصطکاک با زمین توسط  کفشک انجام میگیرد.

بوش و پین  در بیل مکانیکی:

بوش و پین جزء قطعاتی است که کفشک های زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر را به هم وصل می کند.

دنده اسپراکت (Sprockets):

دنده اسپراکت چرخ دنده بزرگی است که در بخش عقبی زنجیر چرخ بیل مکانیکی یا بلدوزر قرار می گیرد. و در طرف دیگر آن چرخ  آیدلر یا چرخ غلطکی وجود دارد تا بتوان توسط فنر زنجیر را تحت فشار گذاشت. نیروی محرکه را دنده اسپراکت به زنجیر منتقل میکند تا بیل مکانیکی یا بلدوزر بتواند حرکت کند.

زیربندی ماشین آلات راه سازی راهساز یدک

 

ناخن (Teeth):

ناخن جزء کوچکی از باکت یا همان محفظه ی  فلزی بیل مکانیکی و یا لودر می باشد. ناخن به لبه ای جلویی باکت جوش و یا اتصال داده مد شود تا لایه های خاک را بشکافد و درون آن نفوذ می کند تا حجم خاک مورد نظر را جابجا کند. ناخن توسط قطعه ای دیگر به نام کلنگی یا آداپتور به باکت متصل می شود.

تیغه بلدوزر:

تیغه (Blade) بلدوزر و یا گریدر  قطعه ای به شمار می رود که به لبه جلویی ماشین متصل شده تا شکاف و یا شکست حجم خاک و زمین را به وجود آورد.

زیربندی بیل مکانیکی کوماتسو،هیوندای،دوسان،کاترپیلار،ولوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =