چکش هیدرولیکی

قطعات بولدوزر کوماتسو دارای کدام موارد است ؟

قطعات بلدوزر کوماتسو دارای کدام موارد‌ است ؟

دیواره نازک فولادی بزرگ در جلوی بلدوزر سبب شده است که حجم‌های‌ زیادی‌ از خاک ، شن ، سنگریزه و غیره را جا به جا کند . بلدوزر کوماتسو در ایران به اندازه فراوانی یافت می شود؛ درنتیجه قطعات بلدوزر کوماتسو نیز‌ جهت تعمیر این حجم از این ابزار احتیاج است‌ .

در این مقاله قصد داریم چند تکه از قطعات بلدوزر کوماتسو را برای شما شرح دهیم . پس از آن روشی مناسب ایمن را جهت فروش آنلاین قطعات کوماتسو به شما معرفی می کنیم . در ادامه این پست با ما همراه باشید .

انوع قطعات بلدوزر

برای آن که قطعات بلدوزر کوماتسو را بشناسیم ، ابتدا بایست به ارگونومی و طراحی آن مسلط باشیم . بلدوزر از دو بخش کابین‌ به همراه سطح‌ فوقانی و زیربندی در کنار قطعات مکانیکی‌ تشکیل شده است . همانطور که در ظاهر‌ بلدوزر مشخص‌ شده ، این دستگاه راهسازی در قسمت فوقانی دو نوع‌ معمولی و زره‌ پوش دارد .

بلدزر معمولی جهت پروژههای راهسازی و بلدزور زره‌ پوش برای نقشه های معدن و پروژههای نظامی‌ بهره برداری می شوند . وسیله دیواره نازک و ریپر در بلدوزر وظیفه‌ جا به جایی ، ایجاد شیار و شکستگی بستر های سطح‌ زمین‌ را برعهده دارند . در ادامه چند لوازم یدکی بلدوزر را برای شما توضیح می دهیم .

قطعات بلدوزر

فیلتر‌ روغن‌ سطلی ماشین بلدوزر کوماتسو

عنوانی که مشاهده می کنید‌ ، یکی از قطعات بلدوزر کوماتسو می باشد . فیلتر‌ روغن سطلی بلدوزر وظیفه‌ مهمی داراست . این فیلتر در سرد کردن خودرو و کاهش دمای بالای موتور نقش‌ بسزایی خواهد داشت . در کل نقش‌ اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن‌ است که منتهی به پاکی روغن‌ و در نهایت زیاد شدن طول عمر روغن‌ می شود .

درصورتی که پاکی روغن‌ به درستی‌ انجام نپذیرد ، نه تنها سبب ایجاد آسیب می گردد بساکه آلودگی هوا را هم به همراه خواهد داشت .

 

فیلتر‌ هواکش بلدوزر کوماتسو

فیلتر هوا نقش‌ مهمی در سلامت فنی ماشین آلات‌ سنگین‌ خواهد داشت چون موتور ماشین آلات‌ به گونه ای ساخته شده اند که نظیر انسان‌ نیازمند تنفس هستند . فیلتر هواکش زمینه‌ را در جهت تنفس‌ ماشین فراهم می نماید و اصلی ترین وظیفه آن تصفیه هوای ورودی‌ به سیستم سوخت و آتش‌گرفتن بلدزر است .

این فیلترها حدود 5 کیلوگرم سنگینی دارند و از جنس چدن‌ آلیاژی و پلیمر است . نکته دربردارنده ارزش در این فرآورده آن خواهد بود که درصورتی‌که به موقع‌ تبدیل نشوند ، مصرف سوخت را تا 25 درصد افزایش‌ می دهند .

 

بلبرینگ چرخ قطعات بلدوزر

یکی دیگر از قطعات بلدوزر کوماتسو بلبرینگها می باشند . بلبرینگها نوعی چرخ دنده از خانواده یاتاقان به حساب‌ می آیند . وظیفه‌ بلبرینگ تحمل‌ وزن بارهای شعاعی و بارهای محوری‌ خواهد بود . از این قطعه در چرخ لودر باز استفاده می‌شود‌ .

 

فشنگی حرارت آب کوتاه کوماتسو

فشنگی حرارت‌ آب موجب ایجاد توازن دما در موتور می شود . متد کار این محصول‌ قدرت معکوس‌ است؛ به حالتی که زمانی که دمای پیرامون‌ کاهش‌ یابد ، مقاومت‌ بیشتر‌ می‌شود‌ و با زیاد شدن دما مقاومت کاهش پیدا‌ می‌کند‌ . به این صورت‌ بالانس حرارت را در ماشین حفظ می‌کند‌ . این تکه از قطعات بلدوزر کوماتسو به حساب‌ می آید .

 

فیلتر‌ گیربکس بلدوزر

حتما می دانید که گیربکس یکی از قطعات عظیم در بلدوزر است و ارزش این قطعه با ارزش موتور برابری‌ می‌کند‌ . درصورتی که فیلتر گیربکس بلدوزر سریعا به موعد تعویض نشود ، شک لطمه رسانی به گیربکس فوق می رود‌. تعویض صافی گیربکس به دلیل ذرات معلق هوا است که در حین کار محتمل است روی گیربکس بنشیند .

درصورتی که این صافی دچار انسداد گردد ، چربی کمتری به داخل ماشین ورود ظاهر می عمل کند . در مواقعی دیده شده که گیربکس به علت انسداد صافی خود می سوزد .

 

قطعات زیربندی بلدوزر

از اساسی ترین قطعات بلدوزر کوماتسو قطعات زیربندی آن به شمار‌ می رود‌. حال در این قطعات بی‌اندازه حائز اهمیت است و به گونه ای نقش‌ اساسی را در اعمال فعالیت‌ درست ماشین دارد‌ . این تجهیزات زاپاس و اتصالات پایینی ابزار بلدوزر راه سازی شامل : زنجیر بلدوزر ، زنجیر بیل مکانیکی ، زنجیر کامل ، رولیک بالا‌ و پایین‌ ، دیواره نازک ، لینک ، ناخن ، گوشه ، چرخ جلو‌ و دنده اسپراکت می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =