پین ناخن, ملخی بیل مکانیکی

قیمت انواع ناخن بیل مکانیکی – راهسازان یدک

ناخن لودر ولوو

فروشگاه راهسازان یدک عرضه کننده انواع ناخن های فولادی بیل مکانیکی و لودر

ناخن بیل مکانیکی راهساز یدک بیل مکانیکی

بیل های هیدرولیکی که بیش تر افراد آن را با نام بیل مکانیکی می شناسند، از قابلیت های زیادی برخوردار هستند. این وسیله از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که از جمله می توان به کابت، کابین گردان، بازوی مفصلی، چرخ لاستیکی یا چرخ زنجیری اشاره کرد.

بیل های مکانیکی به گونه ای ساخته شده اند که امکان نصب پیکور بر روی آن ها وجود دارد. هم چنین این امکان وجود دارد که با نصب چکش هیدرولیک به جای باکت، سطوح سنگی و بتنی را در شرایط خاص و ویژه تخریب کرد.

یکی از نکات مهم در مورد این وسیله، انتخاب بیل مناسب و اندازه صحیح ماشین می باشد که به این منظور باید به نوع خاک، شرایط کارگاهی، زاویه گردش، زهکشی، دسترسی به محل کار، سطح کار و مدل حفاری توجه کرد.

باکت بیل مکانیکی چیست؟

باکت ها در بیل های مکانیکی و لودرها نقش اصلی و محوری را بازی می کنند که بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر نصب می شوند خود باکت بیل مکانیکی دارای اجزای مختلفی می باشد

در تعریف باکت باید گفت 

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود.این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد

باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند

باکت ها  قابلیت  نصب بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر را داراست. باکت ها توسط اپراتور بیل مکانیکی و لودر با استفاده از کنترل های داخل کابین کنترل می شوند

انواع مختلف باکت  بیل مکانیکی و لودر  وجود دارد که بسته به مکانی که حفاری باید انجام شود مورد استفاده قرار می گیرند

از باکت های بیل مکانیکی و لودر نیز می توان برای جابجایی خاک یا بارگیری کامیون ها برای حمل و نقل به سایت های و پروژهای عمرانی  استفاده کرد

اجزا اصلی باکت :

ناخ

  1. Hinge (مفصل یا لولا):این قسمت ورق خم زیر بازو نیز خواننده می شود.
  2. Hinge plate (صفحه لولا): این قسمت بازو نیز خوانده می شود.از نکات مهم این قسمت در باکتهای شرکت های مختلف جهت سوار شدن بر روی استیک فاصله center to center بوش ها (J)، فاصله بین دو بازو و قطر فضای داخلی بوش یا قطر پین است(D).
  3.  Sidebar (دیواره باکت): دانستن نوع کاری که باکت انجام میدهد مهم است زیرا اگر احتیاج به محافظت از این قسمت توسط بغل بر و پالانی باشد بایستی ذکر گردد تا قبل از سوار شدن بر روی باکت سوراخ شود.
  4.  Side plate (ورق یغل): جنس این قسمت معمولا از جنس آلیاژهای ساختمانی بوده (a) و بسته به کاربرد باکت ورق های عملیات حرارتی شونده وضد سایش (b) بر روی آنها قرار می گیرد.
  5.  Side wear plates (ورق های بغل سایشی): این ورقها که در شکل زیرهم دیده می شود (b)، به عنوان قسمتهای که در مقابل سایش قرار گرفته تا سایر قسمتها محافظت شوند مورد استفاده قرار می گیرد.
  6. edge (دم تیغ) : مهمترین قسمت باکت بیل مکانیکی از نظر ساختاری وکیفیت، این قسمت بوده که انتخاب صحیح نوع آلیاژ آن بسیار حائز اهمیت است.آلیاژ های کاربردی در این قسمت بسته به کاربرد در شرایط عادی یا سایشی انتخاب میشود .
  7. Gussets (لچکی): این قسمت دارای سهم عمده ای در مقاومت ساختار باکت می باشد.
  8. Adjuster group (تنظیم کننده): بوسیله اضافه یا کم کردن رینگهای آن می توان از گیر کردن باکت و یا لقی به وجود آمده در اثر سایش جلوگیری کرد. از دیگر مزایای آن نگه داشتن محکم باکت به استیک، کاهش صدا، افزایش کارایی، حذف باز وبسته کردن های مکرر میتوان اشاره کرد.
  9. Teeth (ناخن): ناخنها در کارایی باکت نقش بسزایی داشته و انتخاب صحیح آن در بهینه سازی مصرف سوخت، کم کردن فشار به سازه بیل و عمر باکت موثر است
  10. انواع ناخن براساس محیط کاری(مزایا و معایب)

    از نظر مدل و نحوه چفت شدن ناخن با کلنگی تولید کنندگان مختلف دارای روش های متفاوتی در جایگذاری از پین، واشر و خارهای گوناگون هستند که هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد.

    ناخن TIGER

    کلنگ گریدر راهساز یدکاین ناخن دارای سر تیز بوده بنابراین دارای قدرت نفوذ بسیار بالا در یخ، سنگ و محیط های سخت یکپارچه است. در طول مدت استفاده این ناخن سر تیز خود را حفظ میکند اما به علت سر تیز بودن  طول عمر آن پایین است و در صورت استفاده نادرست احتمال شکستن آن نیز بالا می باشد.

    ناخن TWIN TIGER

    این ناخن دارای دو لبه نوک تیز بوده که مثل ناخن TIGER دارای نفوذ عالی همراه با طول عمر بیشتر نسبت به آن است.با توجه به دو لبه بودن قدرت اهرم پایین تری نسبت به ناخن قبلی خواهد داشت نتیجتا احتیاج به نیروی شکست بیشتر و کارکرد بیشتر بیل مکانیکی است و این ناخن به نسبت ناخن قبل برای سطوح با سختی کمتر مناسب می باشد .

    ناخن PENETRATOR

    ناخن بیل راهساز یدکاین ناخن دارای نفوذ خوبی است و باتوجه به شکل ظاهری و ضخیم  بودن قسمت نوک دارای طول عمر متوسط به بالاست.از نظر کارایی این ناخن مناسب سنگهای رسی و شیلی که در حد پایین فشرده و سخت هستند، کارایی دارد.در صورت استفاده از این ناخن برای سطوح سخت ممکن است فشار نسبتا زیادی به دستگاه وارد شود.

    ناخن SYL

    نفوذ و حفاری خوب در انواع محیط های متوسط و سخت از خصوصیات این ناخن است. لبه های برآمده عمودی در دو طرف باعث نقطه نفوذ تیز وطول عمر متوسط این ناخن می شود.توصیه میشود از این ناخن برای محیط های سنگی با درجه سختی بالا استفاده نشود.

    ناخن ROCK CHISEL (اسکنه سنگ RC)

    ناخن لودر - راهساز یدکبهترین انتخاب در سنگ و زمین های سخت، همچنین به خاطر قدرت اهرم  و سطح اتکای مناسب در این ناخن باعث فشار کمتر به ماشین و بازدهی بالاتر باکت در طول عمر آن می شود.

    ناخن  (RE)ROCK ABRASION

    از نظر کاربرد مثل ناخن قبلی است اما به خاطر بکاربردن ترکیبات ضد سایش بیشتر در زیر سطح آن بهترین گزینه در محیط های با سایش بالاست.

    ناخن STANDARD LONG (استاندارد بلند)

    جهت عملیاتهای معمولی چند گانه (در محیط های مختلف) بهترین گزینه است و از نظر فراوانی و در دسترس بودن در تمام مدل های شرکتهای مختلف در دسترس است

    ناخن FLARE

    این ناخن به خاطر سطح صاف دارای کاربرد در گل ولای و زمین نرم است وبهترین گزینه به منظور  لایروبی و تمیز کاری است.

    ناخن HEAVY DUTY LONG

    از نظر شکل ظاهری بسیارشبیه به ناخن استاندارد بلند است، ولی به خاطر داشتن گوشته بیشتر، دارای بالاترین مدت دوام نسبت به بقیه ناخن ها است و بنابراین دارای طول عمر بیشتر نسبت به سایر نمونه ها می باشد.

  11. protectors (بغل بر و پالانی): این قسمتها جهت محافظت و نفوذ، به باکت اضافه می شوند.
  12.  2-strap adapters (آداپتر): در اصطلاح رایج کلنگ یا کلنگی رابط بین ناخن و دم تیغ است.
  13. ورق پشت باکت: که در طراحی بهینه طوری بایستی خم شود که کمترین تماس با سطح زیر آن را داشته باشد، علاوه بر اینکه میزان خم کاری توسط دستگاه نورد بایستی با جداول حد مجاز خم (bending allowance chart) انتخاب شود تا میزان خم ورق از این حد مجاز تجاوز نکند زیرا بیش از این حد موجب ایجاد ریز شکافهای در سطح ورق شده که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نبوده اما در موقع کار وتماس با سطح به تدریج بزرگتر شده ودر نهایت موجب شکست خواهد شد.

 Horizontal bottom wear plates (ورق های سایشی افقی کف باکت): جهت محافظت قسمت 12 به باکت اضافه می شود. از مزایای آن علاوه بر محافظت می توان به جایگزینی آسان آنها اشاره کرد.

ناخن های فولادی برند zzf / foga / dm / psco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =