پین کلنگ گریدر, تیغه گریدر, کاترپیلار, کوماتسو, گوشه تیغ گریدر, ماشین آلات راهسازی

تیغه گریدر کاترپیلار – راهسازان یدک

تیغه گریدر راهساز یدک

راهسازان یدک عرضه کننده و تولید کننده انواع تیغه  ضد سایش باریک و تیغه پهن گریدرهای کاترپیلار و کوماتسو

دم تیغ گریدر راهساز یدکگریدر:

گریدرها از جمله ماشین آلات پرکاربرد در صنعت  راه سازی می باشند. کاربرد اصلی گریدرها تسطیح نمودن خاک است که در راهداری‌ها و شرکت‌های راهسازی و  ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گریدرها علاوه بر صاف نمودن خاک جهت راهسازی در فصول زمستان برای عملیات برف روبی نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. بر همین اساس تیغه گریدرهای  کاترپیلار  و کوماتسو بیشتر از قطعات دیگر این ماشین آلات نیاز به تعویض دارند.

دم تیغ گریدر:

دم تیغ گریدر می‌بایست از استحکام بالایی برخوردار باشد به همین جهت از فولاد ساخته می‌شود. فولادی منحنی شکل که بسته به اندازه گریدر بزرگ یا کوچک  و یا باریک و پهن ساخته می‌شود. لبه‌های دم تیغ یا همان تیغه گریدر از آنجایی که به صورت دائم در معرض  تماس با زمین است و مدام در حال سائیده شدن می‌باشد قابل تعویض است. به منظور اینکه تیغه‌های گریدرها کم‌تر دچار سائیدگی شود برای کارهای متفاوت یک نوع تیغه طراحی و تولید شده است با تعویض و بستن تیغه مربوطه هر کار از سائیدگی زود هنگام تیغه‌ها جلوگیری می شود.  این تیغه‌ها برای کارهایی مانند پخش نمودن سطح خاک (این تیغه از لبه‌‌ای تیز با ضخامت تقریبی یک دوم اینچ ساخته می‌شود که دارای یک انحنای ملایم می‌باشد)، برای کارهای سخت و ساینده (جنس این تیغه بسیار سخت و از مقاومت بالایی برخوردار است و ضخامت تقریبی سه چهارم اینچ تا پنج و هشت دهم اینچ دارد) و تیغه‌هایی برای کندن خاک (تیغه‌ها با کاربرد کندن زمین به شکل شانه ساخته می‌شوند و سه چهارم اینچ ضخامت دارند و عرض آنها حدودا هشت اینچ می‌باشد) به طور جداگانه طراحی و ساخته می‌شوند.

انواع ورق ضد سایش

ورق‌های ضد سایش، انواع مختلفی دارند:

  • ورق ضد سایش هاردوکس
  • ورق ضد سایش ولدوکس
  • ورق ضد سایش دورستات
  • ورق ضد سایش دیلیدور
  • ورق فولادی CK45

ورق ضد سایش هاردوکس

این نوع ورق با گریدهای سختی ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ در صنایع داخلی کاربرد فراوانی دارد و از ویژگی‌های ورق‌های ضد سایش هاردوکس می‌توان به ماشین‌کاری، شکل‌دهی و جوشکاری اشاره کرد.

ورق ضد سایش دورستات

این نوع ورق با گریدهای سختی مختلفی از ۴۰۰ تا ۶۰۰ تولید می‌شود. ترکیب شیمیایی ورق ضد سایش دورستات، باعث افزایش قابلیت جوشکاری آن نسبت به دیگر ورق‌های ضد سایش شده است؛ به طوری که در ضخامت‌های کمتر حتی نیازی به پیش‌گرمایش قبل از عملیات جوشکاری ندارد.

همچنین این فولاد به دلیل داشتن کیفیت عالی، جوش‌پذیری مناسبی دارد. سختی و مقاومت بالای این نوع ورق، باعث افزایش عمر قطعات تحت سایش و در نتیجه، کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود.

از جمله کاربردهای ورق ضد سایش دورستات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صنایع معدن
  • ماشین‌سازی
  • تولید سیمان
  • ادوات کشاورزی
  • لایروب ها

ورق ضد سایش دیلیدور

ورق ضد سایش دیلیدور با کیفیت بالا و مقاومت بیشتر، مناسب برای استفاده در صنایع فولادسازی، معادن سنگ، فلزات و سیمان است.

مهمترین ویژگی‌های ورق ضد سایش

مهمترین ویژگی‌های ورق ضد سایش، عبارت‌اند از:

  • در حالت نورد سرد تولید می‌شود و به همین علت دارای عمر طولانی در شرایط سخت است.
  • مقاومت بالایی به سایش، سختی و ضربه دارد و برای استقامت در شرایط سخت و طولانی تولید می‌شود.
  • خاصیت شکل‌پذیری بالا و قابلیت جوشکاری دارد.
  • از آنجایی که ورق ضد سایش، استحکام بالایی دارد، تغییر شکل موضعی و ساییدگی در آن بسیار کم و به مرور زمان رخ می‌دهد.

ورق آلیاژی ck45

ورق Ck45 از دسته ورق های آلیاژی ضد سایش و پر کاربرد بوده که دارای سختی 160 الی 190 برینل می باشد. ورق Ck از دسته فولاد های متوسط کربن است که دارای ترکیب شیمیایی 0.35% کربن، 0.25% سیلیسیوم و 0.65% منگنز می باشد. این ورق در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم نیست که علت آن عدم وجود عنصر کروم است. ck45 را می توان یکی از پر استفاده ترین ورق های آلیاژی در صنایع ماشین سازی و همچنین صنعت راهسازی  دانست که با توجه به قیمت مناسب آن در صنایع مختلف دیگری نیز کاربردهای فراوانی دارا می باشد.

کاربرد ورق ضد سایش

از ورق‌های ضدسایش در معدن‌ها، خصوصاً معادن سنگ، آسیاب‌ها و یا هر فرآیندی که دارای سایش شدید باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این ورق‎‌ها در زمینه ‎هایی مانند نوار نقاله، حمل مواد و ساخت‌و ‌ساز نیز استفاده می‌شود.

کدام یک از ورق ‎های ضد سایش مناسب‎تر است؟

اين که چه نوع ورق ضد سايشی، در چه ضخامتی و چه گريدی در صنعت مورد نظر، بازدهی مناسبی را خواهد داشت، تابع عوامل مختلفی است. پاسخ این سوال که ورق ضد سایش قرار است در چه محیطی استفاده شود و آیا در آن محیط موادی مانند روغن، آب، هوا یا هر ماده‌ی دیگری مابین ورق‌ها قرار می‌گیرد یا نه، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب ورق مناسب دارد.

مجموعه راهسازان یدک اقدام به تولید و عرضه ی انواع دم تیغ های ضد سایش و معمولی گریدرهای کوماتسو و کاترپیلار با توجه به محیط فعالیت گریدر و نیاز مشتری نموده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =