پین زنجیر بلدوزر, پین ناخن

تولید انواع پین و بوش بیل مکانیکی ، لودر ، بیل بکهو – راهساز یدک

پین و بوش راهساز یدک

راهساز یدک تولید کننده و عرضه کننده انواع پین و بوش بیل مکانیکی ، لودر ، بیل بکهو و سایر ماشین آلات راهسازی و معدنی

 

پین و بوش راهساز یدک

پین و بوش بیل مکانیکی ، لودر و بیل بکهو

پین و بوش های باکت ، دکل و استیک  بیل مکانیکی ، لودر ، بیل بکهو و دیگر ماشین آلات راهسازی و معدنی بسته به محل مورد استفاده آن در ماشین و مقدار هزینه ای که خریدار پین و بوش قصد انجام آنرا دارد، میتواند انواع گوناگونی داشته باشد که رایجترین آن ها فولادهای MO40  و CK45  و نوع برنزی بوش ها می باشد.

فولاد CK45 چیست؟

محصولات فولادی گوناگونی که در صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند را بر اساس میزان سختی آن‌ها به سه گروه: کربن بالا، کربن متوسط و کربن پایین تقسیم‌بندی می‌کنند. این محصول که به آن استیل CK45 نیز گفته می‌شود از جمله متداول‌ترین و در دسترس‌ترین این فولادها به شمار می‌رود که هم به صورت نرمال و هم طی فرآیند نورد گرم قابل تولید است و در گروه محصولات کربن متوسط (حدود ۰/۴۵ درصد) قرار می‌گیرد. علاه بر کربن، در ساختار CK45، عناصر سیلیسیم (۰/۲۵ درصد) و منگنز (۰/۶۵ درصد) نیز وجود دارند. این نوع فولاد از ویژگی‌های مطلوبی مانند مقاومت در برابر ضربه، مقاومت کششی، اصطکاک و استحکام بالا برخوردار بوده و برای انجام عملیات حرارتی مختلف مناسب است. البته با توجه به درصد کربن و منگنز به کار رفته، فرآیند جوشکاری باید با دقت بالایی انجام گیرد تا فولاد دچار سختی و ترک‌خوردگی نشود.
این عناصر در کوره‌های آلیاژسازی و با درصدهای وزنی ذکر شده به آهن مذاب اضافه می‌شوند و سپس با استفاده از روش ریخته‌گری پیوسته، محصول نهایی در شکل‌‌های مختلفی و مورد نظر تولید می‌شود.
مهم‌ترین خواص مکانیکی این محصول عبارتند از:
  • استحکام کششی به میزان ۵۸۵ مگاپاسکال
  • نسبت پویسون ۲۹
  • دما سختی به میزان ۸۲۰ تا ۸۶۰ درجه سانتی‌گراد
  • دمای آنیلینگ به میزان ۶۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • دمای آهنگری تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد
  • افزایش طول به میزان ۴ تا ۱۷ درصد

کاربردهای فولاد CK45

ویژگی‌ها و قیمت مناسب این محصول فولادی باعث شده در تهیه وسایل و ابزارهای گوناگون صنایع مختلف مانند پتروشیمی، نفت، ساختمان‌سازی، راهسازی، معدن و خودروسازی به طور گسترده‌ به کار گرفته شود. از جمله قسمت‌هایی از خودروهای معمولی و سنگین مانند میل‌لنگ، میله‌های متصل‌کننده، شفت، بوش، سگدست، اکسل،  چرخ دنده ی کوچک و… که میزان چقرمگی آن‌ها بالاست و یا به استحکام بیشتری نیاز دارند.
این آلیاژ در ساخت محور پمپ، شافت‌ها، غلتک‌های صنعتی و مته‌های حفاری نیز مصارف فراوانی دارد.
ابزارهای دستی مانند انبردست و چکش، میخ، پیچ، چاقوی آهنی و دندانه‌دار، مته و… هم معمولا  از این جنس هستند.
زمینه‌ دیگری که این نوع فولاد در آن کاربرد دارد، تولید ابزارهای خاک‌ورز می‌باشد. خواصی مانند مقاومت در برابر ضربه و همچنین قیمت مناسب، در ساخت گاوآهن و سایر ابزارهایی که در تماس مداوم با خاک هستند، موردنظر است که فولاد CK45 با دارا بودن آن‌ گزینه‌ مطلوبی به شمار می‌رود.
به طور کلی مصرف فولاد CK45 در کارهای سرد، یکنواخت‌سازی، آب‌دهی، برگشت‌دهی و همچنین تولید قطعاتی که در معرض تنش‌های متوسط قرار دارند، بیشتر است. البته در طی این فرآیندها باید نکاتی مانند نقطه‌ی ذوب فولاد و آهن موردتوجه قرار گیرند تا محصول خروجی موردانتظار حاصل شود.

فولاد MO40 ؟

فولادهای کم آلیاژ Mo40 که در استاندارد AISI به آنها فولاد 4140 هم گفته می‌شود، از آلیاژهای کروم نیکل است که در گروه فولاد های آلیاژی قرار میگیرد. این آلیاژ به دلیل وجود کروم ترد و شکننده است که برای پیشگیری از این خاصیت به آن نیکل اضافه میکنند. نکته قابل توجه در فولادهای Mo40 مقاومت آنها تا حرارت 500 تا 600 درجه سانتیگراد و مقاومت آنها دربرابر سایش میباشد.

ترکیب شیمیایی MO40

این آلیاژ حاوی کرین (0.43 – 0.38)، سیلیکون (0.35 – 0.15)، منگنز (1 – 0.75)، فسفر (0.03)، گوگرد (0.04)، کروم (1.1-0.8)، مولیبدن (0.25-0.15) و نیکل (0.25) است.

 کاربردهای فولاد MO40

از کاربرد های فولاد 4140 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غلتکهای صنایع سیمان
  2. غلتکهای صنایع فولاد
  3. شاتون
  4. چرخ دنده
  5. محورهای خودرو
  6. دنده فرمان
  7. پیچ های مقاوم
  8. میله های اتصال
  9. زره آسیاب های گلوله ای مواد خام
  10.  چکش آسیاب کلینگر
  11. ظروف تحت فشار
  12. سازه هواپیما

همچنین به استفاده گسترده از فولاد MO40 در فرآیند تولید پین و بوش  ماشین آلات راهسازی و معدنی و همچنین قلم چکش هیدرولیکی می توان اشاره نمود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهارده =