بیل مکانیکی, لودر

انواع ورق های فولادی مورد استفاده در تولید باکت بیل مکانیکی،لودر،بیل بکهو و بابکت راهساز یدک

باکت خاکی بیل راهساز یدک

راهساز یدک تولید کننده انواع باکت سنگی،خاکی و معدنی بیل مکانیکی،لودر،بیل بکهو و بابکت

ورق اس تی 52

ورق های فولادی مورد استفاده در تولید باکت بیل مکانیکی،لودر،بیل بکهو و بابکت

امروزه اکثر محصولات فلزی به‌صورت ورق (رول) فولادی تولید شده که هرکدام از انواع ورق‌ فولادی , برای مصارف  خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌ فولادی از مواد مختلفی تشکیل می شود که هر کدام در قسمت مختلفی از صنعت ، ساخت ساز ساختمان ها،تولید محصولات دیگر و … به کار می‌روند. همه ی انواع ورق فولادی هر کدام ویژگی های فیزیکی و بنیادی خاصی دارند که با توجه به این ویژگی ها از آنها در بخش های مختلف استفاده می شود.

ورق سیاه (ورق گرم)

ورق سیاه که به آنها ورق گرم نیز می گویند در ۲ شکل ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی و مطابق با  استانداردهای مختلف تولید می شود.
برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه از شاخصی به نام ST استفاده می شود که این شاخص در ورق سیاه معمولی حدی مابین اعداد St33 تا St 52 می باشد. این نام گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد تشکیل دهنده ی محصول است، به گونه ای که ورق St 33 دارای کمترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سایر کیفیت ها و ورق ST52 دارای بیشترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری خیلی کمی است.که باید هنگام ساخت باکت و بسته به مورد استفاده ورق مناسب انتخاب شود.

کاربرد ورق سیاه

ورق های نورد گرم (ورق سیاه ) معروفترین ورق فولادی است که با توجه به نوع آن مصارف گوناگونی در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان، تانکر سازی، خودروسازی، مخازن خاص، کشتی سازی و صنایع سنگین فلزی و راهسازیو … دارد. رایجترین نوع ورق سیاه از نظر کیفیت ST 37 است که از نظر سختی و منعطف بودن در حد متوسط قرار دارد و بیشترین کاربرد را برای مصارف ساختمانی از قبیله اسکلت سازی – سوله سازی و تولید باکت های بیل مکانیکی و لودر  و… دارد. از ورق سیاه صنعتی در مصارف و پروژه های صنعتی از قبیل سد سازی، پروژه های پتروشیمی، مخزن سازی و تولید قطعات راهسازی و معدنی  و…. استفاده می شود.

برخی ورق های فولادی در گروه گرم(سیاه) نیز قرار دارند . که قابل کشش می باشند و از آنها برای ساخت بدنه کشتی و ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی  قابل استفاده اند این گروه معمولا شامل ورقهای که از نظر انعطاف نرم تر هستند از جمله DD۱۱و DD۱۲و DD۱۳و همچنین STW۲۲و STW ۲۴ می باشند برخی دیگر در گروه گرم (سیاه) که دارای سختی و زیاد و انعطاف کمتر هستند برای مصارفی از جمله تولید لوله های تحت فشار و مخازن نفتی و غیره با استانداردهای SPHT۱-SPHT۲-SPHT۳-SPHT۴ همچنین ورق های A۲۸۵ با گرید GR سی (C) با ۹۰ A۵۹۶ با گرید GR ۵۵ تا ۹۰ نیز برای مخازن تحت فشار و سیلندرهای فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

ابعاد فیزیکی ورق گرم

ورق سیاه به دو شکل وارد بازار می شود: رول و شیت (البته تا ضخامت ۱۵ میل فقط در دو شکل رول و یا شیت وارد بازار شود و از سایز ۱۵ میل به بالا تنها به صورت شیت خام وارد بازار می شود.) هر دوی این دو شکل ورق قابل برش به سایز های مختلف و طبق سفارش مشتری می باشد.

منبع:https://ahanco.com/

 

باکت بیل مکانیکی و لودر

یکی از اجزای بیل های  مکانیکی و لودرهای کوماتسو،کاترپیلار،هیوندای،دوو،دوسان،زوم لاین و … باکت می باشد.باکت که از آن به عنوان پاکت نیز یاد می شود،وظیفه ی بارگیری و جمع آوری سنگ،خاک و سایر اجسام مورد نظر در محل فعالیت ماشین آلات راهسازی و معدنی را بر عهده دارد.

باکت های بیل مکانیکی،لودر و .. انواع مختلفی دارند که بسته به نوع و برند دستگاه و محل مورد استفاده،باکت مورد نظر انتخاب می شود.

یکی از این تقسیم بندی ها به صورت باکت های خاکی،سنگی و معدنی می باشد

باکت های خاکی مناسب برای فعالیت در محیط هایی با سایش کم،خاک های سست و غیر سنگلاخی می باشد که در فرآیند تولید آن از ورق های ST37 و یا ورق های معمولی استفاده می شود.

باکت های سنگی مناسب برای فعالیت در محیط های با سایش درجه متوسط می باشند و معمولا در محیط هایی با سختی متوسط مورد استفاده قرار می گیرند و در فرآیند تولید آن ها از ترکیب  ورق های  ST37 و ST52  استفاده می شود.

دسته ی سوم باکت های معدنی می باشند ک معمولا از محکمترین باکت های می باشند و مناسب برای فعالیت در محیط هایی با سایش بالا و سختی زیاد می باشند و در فرایند تولید آن از ورق های ST52،CK45،و گاها از ورق های هاردوکس استفاده می شود.

برای اطلاع از انواع باکت مطابق طراحی به مقاله ی https://rahsazyadak.com/wp-admin/post.php?post=2895&action=edit  مراجع کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =