باکت, ماشین آلات راهسازی, ناخن بیل مکانیکی

راهساز یدک اصفهان سازنده پاکت ( باکت) بیل مکانیکی

باکت خاکی بیل راهساز یدک

مجموعه راهساز یدک اصفهان تولید کننده انواع پاکت های سنگی ، خاکی ، لایروبی ، شیب زن و … بیل مکانیکی

 

باکت ضد سایش بیل دوو - دوسان - راهساز یدک

باکت بیل

قسمتی که عملیات نهایی را بر روی سنگ یا خاک  و یا دیگر سطوح مورد نظرانجام می دهد سر بیل است. قسمت جلویی بیل مکانیکی که با زمین تماس دارد را به نام باکت (Bucket) می‌شناسند. کلمه‌ی باکت به معنی سطل است، چون مقدار زیادی خاک در آن جمع می‌شود. لازم به ذکر است که این قسمت می تواند بسیاری از لوازم حفاری دیگر را به خود متصل کند و عملیات حفاری متفاوتی را انجام دهد. به عنوان مثال پیکور (‌چکش هیدرولیکی)‌ می تواند قدرت بسیاری را برای خرد کردن انواع سنگ تامین کند. از جمله لوازم دیگر می توان به ریپر ، ویبراتور و چنگک اشاره کرد.

تعریف باکت:

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود. این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد. باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند.بسته به نوع باکت، باکت ها قابلیت متصل شدن به انواع ماشین ها از قبیل لودر ،بیل مکانیکی ، بیل بکهو و… را دارا هستند.

ورق های فولادی مورد استفاده در تولید باکت بیل مکانیکی،لودر،بیل بکهو و بابکت

امروزه اکثر محصولات فلزی به‌صورت ورق (رول) فولادی تولید شده که هرکدام از انواع ورق‌ فولادی , برای مصارف  خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌ فولادی از مواد مختلفی تشکیل می شود که هر کدام در قسمت مختلفی از صنعت ، ساخت ساز ساختمان ها،تولید محصولات دیگر و … به کار می‌روند. همه ی انواع ورق فولادی هر کدام ویژگی های فیزیکی و بنیادی خاصی دارند که با توجه به این ویژگی ها از آنها در بخش های مختلف استفاده می شود.

 ( باکت ذوزنقه ای ):

این باکت برای ایجاد و یا پاک کردن کانال ها با بازدهی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی خاص آن برای ایجاد لبه های کانال به طور کامل و قابلیت تولید آن در اندازه های مختلف باعث شده است تا این محصول، وسیله ای مناسب جهت این نوع کار باشد زیرا که استفاده از آن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های مربوط به حفر و ترمیم کانال می باشد.

(باکت سرندی):

این باکت برای انتخاب اولیه مواد جهت انواع مختلف پاکسازی زمین و جداسازی اولیه بعد از فرایند تخریب مورد استفاده قرار می گیرد. فاصله بین مشبک ها بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است و بیشتر برای جداسازی سنگ و دیگر اجسام متناسب با سایز مورد نظر استفاده می شود.

ورق سیاه (ورق گرم)

ورق سیاه که به آنها ورق گرم نیز می گویند در ۲ شکل ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی و مطابق با  استانداردهای مختلف تولید می شود.
برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه از شاخصی به نام ST استفاده می شود که این شاخص در ورق سیاه معمولی حدی مابین اعداد St33 تا St 52 می باشد. این نام گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد تشکیل دهنده ی محصول است، به گونه ای که ورق St 33 دارای کمترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سایر کیفیت ها و ورق ST52 دارای بیشترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری خیلی کمی است.که باید هنگام ساخت باکت و بسته به مورد استفاده ورق مناسب انتخاب شود.

وزن باکت بیل مکانیکی

یکی از دیگر نکاتی که هنگام خرید باکت برای دستگاه خود باید به آن توجه داشته باشید این مساله است که باکت بیش از حد سبک و با ظرفیت کم به نوعی اتلاف توان دستگاه و باکت با ظرفیت بیش از توان ماشین موجب صدمه زدن به دکل،استیک و سیستم هیدرولیک و موتور دستگاه می شود و عمر مفید دستگاه را به شدت کاهش و هرینه های تعمیر را به همین مقدار افزایش می دهد. پس هنگام خرید و نصب باکت توجه به این نکات به ظاهر ساده بسیار مهم می باشد

 

باکت راهساز یدک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =