چکش هیدرولیکی

نحوه گزینش چکش هیدرولیکی

گزینش چکش هیدرولیکی خوب برای بیل مکانیکی

نحوه گزینش چکش هیدرولیکی مناسب برای بیلهای مکانیکی‌ ، بابکت و بیل بکهو

در سالهای اخیر چکش‌های‌ کره‌ ای در ایران بی‌اندازه محبوب‌ شده و جایگاه خود‌ را در بازارچه پدیدار نموده اند ، این چکشها معمولا از چکش‌های‌ ژاپنی فنلاندی و سوئدی سنگین‌ تر است و نحوه گزینش چکش های هیدرولیکی  بر روی دستگاهها بصورت ذیل می باشد.

در بیلهای مکانیکی‌ از 8 تن تا 100 تن وزن‌ چکش‌ میبایست 8 درصد وزن‌ بیل تعیین گردد . در مینی بیلها و بیلهای بکهو این درصد به 12 تغییر‌ نمایان میکند .

 

 

برند‌ چکشهای هیدرولیکی در ایران به چهار دسته‌ تقسیم‌ بندی میگردد :

1 – چکش‌های‌ ژاپنی :

چکش‌های‌ ژاپنی دارای کیفیت‌ ساخت بالا‌ و به اضافه اینکه میتوان آنهارا بهترین چکشهای هیدورلیکی جهان دانست برند‌های‌ زبانزد این چکشها در ایران عبارتند از فروکاوا ، NPK ، کوماتسو ، MKB .از سال 2010 به بعد این چکش‌ها‌ به دلیل تحریم و مقبولیت عام چکش‌های‌ کره ای در ایران ، بصورت گسترده‌ وارد نگردیده اند . همچینین قطعات این چکش‌ها‌ در مملکت کمتر بوده‌ و شهرت خود‌ را به مرور‌ از دست داده اند .

 

برای خرید تیغه بلدوزر اینجا کلیک کنید.

 

2 -چکشهای اروپایی :

شرکت اطلس‌ ، رمر ، سندویک ، منتابرت دایماً در پدیدآوری دستگاههای ویران‌سازی پیشگام و صاحب‌ سبک بودند ، شرکت اطلس ابداع کننده چکشهای هیدرولیکی با قابلیت استفاده‌ در ذیل آب خواهد بود . کمپانی های رمر و سندویک نخستین چکشهای فول هیدرولیک دنیارا تولید نموده اند . قطعات این چکشها در کشور به دلیل تحریم‌ها‌ محدود‌ و این چکش‌ها‌ مجبوبت خود‌ را علی رغم وضعیت بالا‌ از دست داده اند .

 

3 -چکشهای کره ای :

شرکتهای کره‌ ای از سال 2000 به بعد شروع‌ به رونوشت و فراهم کردن چکش‌های‌ هیدرولیکی از روی چکش‌های‌ فوروکاوا ژاپن نموده اند ، از جمله کمپانی های پیشتاز در این زمینه‌ شرکت MSB کره بوده که در مرحله اول اقدام به رونوشت چکش‌ها‌ با شیر کنترل‌ خارجی‌ نموده و پس از آن اقدام به ساختن چکش‌های‌ فول هیدرولیک نموده است .

از دیگر کمپانی های بزرگ کره‌ ای که صاحب‌ سبک‌ در پدیدآوری چکش‌های‌ هیدرولیکی با شیر کنترل‌ داخلی میباشد میتوان به کمپانی سوسان اشاره‌ نمود .

چکشهای سوسان و MSB از چکش‌های‌ کره‌ می باشند که چندین‌ سال در ایران نماینده مهم و ثابتی دارند و در سایزهای متفاوت طی 17 سال تازه وارد کشور‌ گردیده اند . از دیگر برند‌های‌ ارزشمند و صاحب سبک‌ کره‌ میتوان به کمپانی دمو اشاره‌ نمود که چکش‌های‌ سری‌ آلیکون آن دارای سیستم خالی نزن بوده‌ که علت طول عمر چکشها میگردد .

برند‌های‌ پوکوتک ، کوماک ، مکس پاور ، جیسان ، ESB ، OKB ازدیگر برندهای کره ای بوده‌ که هرکدام بصورت مقطعی وارد کشور‌ گردیده و گوناگونی مارک های سوسان MSB و دمو را ندارند .قطعات این مطرقه ها به فراوانی در کشور‌ با برندهای ایرانی ، چینی‌ و کره‌ ای موجود است .

4 -چکشهای چینی :

چکشهای چینی از سال 1394 درکشور وارد گردیده اند و به دلیل گرانی‌ چکش‌های‌ کره‌ ای به مرور‌ جای خودشان را در بازار پدیدار کردند . این چکش‌ها‌ رونوشت از روی چکشهای با شیر کنترل‌ داخلی سوسان کره‌ و فروکاوا ژاپن با شیر کنترل‌ خارجی‌ می باشد . از عمده سایزهای چکش‌های‌ چینی میتوان به سایز SB40 ، SB70 ، SB81 ، SB121 , 20 G اشاره‌ نمود بیشتر چکشهای با وزن بیش‌از‌ 2400 کیلوگرم ساخت‌ چین و کره جوابگو نبوده و در این سایزهای سنگین‌ میبایست از چکش‌های‌ ژاپنی و اروپایی استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =