چکش هیدرولیکی

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یعنی چه؟

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یا پیکور یعنی چه ؟

چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی یا پیکور یعنی چه ؟

چکش‌های‌ هیدرولیکی یا پیکور بعنوان یکی از اسباب های مهم در سیستم های راهسازی مورد‌ بهره برداری قرار میگیرد . این دستگاه توسط سیستم هیدرولیکی که بر روی ابزار قرار دارد کار میکند .

 

کاربرد چکش‌های‌ هیدرولیکی

وظیفه اصلی‌ پیکور حفر در بافت دژ و سنگی بوده است . در اکثر موردها به دلیل عدم استفاده از عملیات‌ آتش باری و همان در اوردن پاشنه کار و کانالها از چکش‌ هیدرولیکی بکارگیری میشود . هچینین در درون شهر‌ها‌ جهت خرابی بتن از چکش‌ هیدرولیکی یا پیکور بهره برداری میگردد .

انواع چکش‌های‌ هیدرولیکی

چکشهای هیدرولیکی به سه تیپ کاور بسته ، کاور باز و کاور تفنگی تقسیم بندی میگردند . در ایران بیشتر‌از‌دو تیپ‌ کاور بسته و کاور باز استفاده میگردد .هر کدام‌ از این دو موقعیت فزونی‌ها و ایراداتی دارند که بسته به نوع عمل جایگاه بهره برداری انها متفاوت میباشد .

 

برای خرید باکت بیل مکانیکی به این صفحه میتوانید مراجعه کنید .

 

مزایا و معایب چکش‌های‌ کاور باز

چکشهای کاور باز به علت بسته‌ شدن‌ از دو جهت در معرض خسارت بیشتر هسته‌ قرار میگیرند . در بیشتر موارد در اثر‌ عدم توجه اپراتور سندان شکاف خورده و بوشها بیشتر‌ در معرض‌ خسارت قرار میگیرند . مزایای این پیکور بکارگیری آن در مناطق‌ گرمسیر بوده که چکش سریعتر خنک میگردد . همچنین این چکش دارای صدای بلندی‌ بوده‌ و استفاده از آن در طرح های داخل شهری‌ پیشنهاد نمیشود . از دیگر معایب این چکش‌ میتوان به پیچهای بغل‌ بند آن اشاره‌ کرد که در اثر فشار کاری قطع و میبایست تعویض‌ گردد .

مزایا و بدی‌ها چکش‌ کاور بسته

از جمله مزایای چکش‌های‌ کاور بسته‌ میتوان به محافظت صد در صدی هسته‌ نسبت به عوارض زمین و سنگها اشاره کرد ، مورد دیگر این که این چکش‌ دارای صدای بی‌اندازه کمتری نسبت‌ به چکش‌های‌ کاور باز خواهد بود . معایب این چکش ضربه‌ گیرهای داخل‌ پوسته بوده که هر از چندگاه باید تعویض‌ گردد .همچنین این چکش‌ها‌ به دلیل ارتباط غیر مستقیم هسته‌ با هوای بیرون خیلی زودتر‌از‌چکشهای کاور باز گرم کرده و گاهی اوقات میبایست به آن استراحت‌ داد‌ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =