ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی

فیلتر روغن،فیلتر هوا،فیلتر گازوییل، فیلتر هیدرولیک بیل مکانیکی – راهساز یدک

فروشگاه راهساز یدک عرضه کننده انواع فیلتر روغن،فیلتر هوا،فیلتر گازوییل و فیلتر هیدرولیک  بیل مکانیکی ، لودر ، بلدوزر و  انواع  فیلتر های  دیگر ماشین  آلات راهسازی و معدنی

فیلتر راهساز یدک

فیلتر گازوییل

فیلتر گازوئیل و آبگیر گازوئیل : این فیلتر ها با تسویه گازوئیل مصرفی از آلاینده های جامد و مایع (آب) باعث رفع مشکلاتی از قبیل افت فرکانس در هنگام زیر بار رفتن، استارت نشدن دستگاه، جام کردن موتور دیزل و… جلوگیری می کند.

فیلتر گازوئیل

سوخت موتور دیزل حتماً باید از فیلتر بگذرد . این سوخت ها معمولاً ناخالصی دارند و بعضی از قطعات پمپ های سوخت پاش چنان دقیق ساخته شده اند که ذرات بسیار ریز هم به آنها آسیب می­رسانند.

بر آورد نشان می دهد که حتی وجود پنج گرم ذرات ساینده ریزی حتی پنج میکرون ، می تواند به پمپ سوخت پاش صدمه بزند.

فیلتر گازوئیل معمولاً سه مرحله ای است. فیلتر اول، که می تواند صافی هم باشد ،که در باک یا در پمپ گازوئیل قرار دارد و طوری طراحی شده که ذرات درشت را بگیرد.

فیلتر بعدی ،که گاهی فیلتر اولیه نامیده می شود، بیشتر ذرات ریز را می گیرد. فیلتر ثانویه یا نهایی، ذرات بسیار ریز را می گیرد. فیلتر های اولیه و ثانویه را می توان در یک محفظه ،یا در محفظه های جداگانه قرار دارد.

هم فیلتر اولیه و هم فیلتر ثانویه ، به تدریج ،دچار گرفتگی می شود؛ دراین حالت موتور با قدرت کمتری کار می کند . بعضی از موتورها نشانگری دارند که فشار سوخت را نشان می دهد . در صورت گرفتگی فیلترها ، عقربه این نشانگر از وضعیت «عادی»KPa200(psi30)، جابه جا می شود و وضعیت «غیر عادی» یا گسترهKPa1600(psi23)را نشان می دهد . اگر موتور دیزل چنین نشانگر یا درجه داشته باشد، علت کاهش قدرت موتور را به متصدی نشان می دهد .

بعضی از فیلترها آبگیر دارند .آب و رسوبات سنگین در این محفظه جمع می شوند تا بتوان آنها را تخلیه کرد. فیلترهای دیگر یک وسیله جدا کننده آب دارند که در از فیلتر مستقل است.

فیلترهای مواد سوختی (گازوئیل، بنزین، مازوت)

بطور کلی برای تصفیه گازوئیل و سایر سوخت¬های آلی از فیلترهای ظریف میکروتاپ، نمدی یا لوله¬ای استفاده می¬شود. در فیلترهای نمدی صفحه ای یا نمدی لوله ای، عامل تصفیه کننده به صورت چند صفحه نمدی روی هم یا به شکل لوله ای از نمد است که وظیفه تصفیه سوخت را به عهده دارند. آلودگی¬های موجود در سوخت، هنگام عبور از فیلتر در سطح خارجی نمد باقی مانده و سوخت به سمت پمپ انژکتور هدایت می¬شود. برای سیستم¬های سوخت¬رسانی موتورهای پیشرفته امروزی، تمیزی سوخت از اهمیتی ویژه برخوردار است زیرا کمترین آلودگی سبب اختلال در عمل تزریق سوخت به درون سیلندر خواهد شد. بنابر این در اتومبیل های سبک از فیلترهای میکروتاپ و در خودروهای سنگین و موتورهای دیزل، ترکیبی از یک فیلتر کاغذی میکروتاپ و یک فیلتر نمدی را بکار می گیرند.

فیلترهای هیدرولیک Hydraulic Filter

هدف از وجود فیلتر در سیستم هیدرولیک جدا کردن و برداشتن هر گونه ذرات خارجی به غیر از روغن در سیستم هیدرولیک است یعنی پاک کردن سیستم از هر گونه ذرات خارجی به غیر از روغن که احتمال ورود به سیستم هیدرولیک را دارند.

اگر ذرات خارجی و رسوبات روغن وارد سیستم هیدرولیک شوند این مسئله سبب نقص شیرها سیلندرها و قطعات دیگر سیستم هیدرولیک می گردد که نهایتاً سیستم هیدرولیکمعیوب شده و از کار می افتد و نتیجاً از کار افتادن سیستم هیدرولیک را باعث می شود.

یک سیستم ساده هیدرولیک معمولاً یک یا دو فیلتر دارد ولی سیستمهای هیدرولیک مدرن امروزی دارای چندین فیلتر در نقاط مختلف سیستم هستند.

برای یک سیستم هیدرولیک باز کردن فیلتر، بازرسی از جهت نداشتن نقص فنی و تمیز کردن کل مجموعه بدنه و عامل فیلتر کننده (و گاهی تعویض عامل فیلتر کننده) و جمع کردن و بستن مجموعه فیلتر و نصب مجدد از موارد ضروری است که بر طبق دستورالعملهای تعمیراتی زمان و نحوه انجام سرویس فیلتر مشخص گردیده است.منبع مقاله

برای اطلاع از دیگر قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی به وب سایت فروشگاه راهساز یدک مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 11 =