بیل مکانیکی, زیربندی بلدوزر, زیربندی بیل مکانیکی, ماشین آلات راهسازی

زیربندی بیل مکانیکی هیدرومک – راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده انواع قطعات زیربندی بیل های مکانیکی هیدرومک و دیگر برندهای ماشین آلات راهسازی و معدنی

هیدرومک - راهساز یدک

زیربندی بیل مکانیکی هیدرومک

زیربندی بیل مکانیکی هیدرومک  یکی از اجزای بسیار مهم و پر استهلاک  بیل هیدرومک و همچنین دیگر ماشین آلات راهسازی می باشد که بسته به نوع و برند ماشین و مشخصات ارائه شده دارای طراحی ها و ابعاد و اشکال مختلفی است. قطعات زیربندی بیل مکانیکی  دارای گستره ی گوناگونی  می باشند که اصلی ترین این قطعات شامل انواع زنجیر کامل با کفشک و یا بدون کفشک، چرخ و رولیک، باکت و اتصالات باکت زیر بندی بیل مکانیکی شامل انوع ناخن آلات و کلنگ، اتصالاتی چون دنده اسپراکت، شنگیر، تیغه و کلیه پیچ و مهره های اتصال زیر بندی بیل مکانیکی هیدرومک،سیلندر و یوک زنجیر سفت کن می شود . لوازم زیربندی بیل مکانیکی اغلب از آلیاژ های ویژه و با کیفیت فولادی که در آن مواد اولیه ی با کیفیت  برای افزایش سختی سطحی و چقرمگی لوازم زیربندی بیل مکانیکی مانند سیلیسیوم، منگنز،کروم و مولیبدنیوم استفاده شده است. لوازم زیربندی بیل مکانیکی بیش از هر چیز دیگری تحت تنش های فشاری ناشی از وزن بالای بیل مکانیکی و تنش های سایشی بین قطعات فولادی زیربندی قرار دارد. بدین ترتیب انتخاب قطعات زیربندی با کیفیت در افزایش طول عمر و کارایی بهتر ماشین از اهمیت بالایی برخوردار است.

رولیک بیل هیوندا هیدرومک که تعدا د ماشین آلات آن در ایران در انواع متعدد و  بسیار گسترده می باشد جزو اجزای اصلی زیربندی بیل هیدرومک محسوب می شود. بطور کلی دو دسته بندی کلی برای رولیک بیل HIDROMEK می توان قائل شده که بدون در نظر گرفتن شماره فنی ماشین عبارتند از رولیک پایین بیل مکانیکی هیدرومک  و رولیک بالای بیل هیدرومک که دارای شکل های مختلفی بوده و با تعداد مختلف و برای کاربر های متفاوتی نیز استفاده می شود و به طوذ کلی می توان گفت در ماشین آلات مختلف تعداد آن ها متفاوت است.  بطور کلی رولیک بیل مکانیکی هیدرومک  که بصورت هماهنگ با دیگر اجزای محصور در حلقه زنجیر زیربندی مانند چرخ جلو، دنده اسپراکت و سیلندر زنجیر سفت کن عمل می کند نقش مهمی در تعلیق بار وزنی بسیار بالای بیل مکانیکی هیدرومک  و همچنین حرکت نرم و بدون لرزش آن دارد. رولیک بیل مکانیکی به دو دسته رولیک بالا و رولیک پایین قابل طبقه بندی می باشد که دارای نقش های متفاوتی در عملکرد ماشین دارد. لوازم زیربندی بیل مکانیکی هیدرومک با بکارگیری آلیاژ های فولادی سخت در تولید رولیک زیربندی و دیگر اتصاالت و اجزای زنجیر و باکت تولید می شوند.

زنجیر بیل هیدرومک  که از اجزای اصلی زیربندی این بیل های زنجیری محسوب می شود به دو صورت قابل عرضه می باشد. زنجیر بیل مکانیکی هیدرومک  با کفشک و کلیه پیچ و مهره ها و یا بصورت تک بدون کفشک عرضه می شود. بر خلاف بیل مکانیکی کوماتسو که تعداد لینک های آن متغیر می باشند زنجیر بیل هیدرومک برای کر کد ماشین اغلب با تعداد لینک های مشخصی بسته می شود. بطور کلی کلیه لوازم زیربندی بیل مکانیکی ولوو VOLVO که به رنگ مشکی و سیاه رنگ عرضه می شوند دارای تحمل مقاومتی بالا، سختی سطحی و عمق سختی بالایی هستند تا در برابر نیروی بسیار بالای ناشی از وزن و بار وارد بر بیل مکانیکی و همچنین سایش سطحی بین اجزای فولادی زیربندی بیل هیدرومک دارای مقاومت مناسبی باشند. زنجیر بیل هیدرومک  با تعداد لینک های مشخصی عرضه شده و بر روی زیربندی بیل هیدرومک  عدد از آن در هر طرف هیدروموتور بسته می شود.

از دیگر قطعات زیربندی بیل های مکانیکی هیدرومک می توان به سیلندر زنجیر سفت کن،یوک زنجیر،دنده اسپراکت،فنر زنجیر سفت کن ،لینک زنجیر و پیچ و مهره ای استفاده شده در اتصالات زیربندی اشاره نمود.

برای اطلاع از دیگر قطعات زیربندی به دیگر مقالات موجود در وب سایت مراجعه نمایید

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 17 =