بوش زنجیر بلدوزر, بیل مکانیکی, پین زنجیر بلدوزر, پین ناخن, زیربندی بیل مکانیکی

پین ناخن بیل مکانیکی و لودر،پین و بوش زنجیر بیل و بلدوزر

راهساز یدک تولید کننده و عرضه کننده انواع پین ناخن بیل مکانیکی ،لودر،بلدوزر،بیل بکهو، پین و بوش  زنجیر بیل مکانکی و بلدوزر و  دستگاه های حفاری  متناسب  با برندهای کوماتسو ، کاترپیلار، هیوندای،دوو -دوسان و دیگر برندهای راهسازی و معدنی

پین و بوش راهساز یدک

پین و بوش زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر

اجزا و اتصالات زنجیر زیربندی ماشین آلات راهسازی

زنجیر ماشین آلات راهسازی و معدنی  با تعداد لینک های مختلف بصورت خام و یا همراه با اتصالات وابسته مانند کفشک ها و لینکها که هر یک با بکارگیری 4 عدد پیچ فولادی بر روی هر لینک زنجیر متصل می شوند قابل عرضه هستند. زنجیر که نمونه های آن را بر روی انواع بیل مکانیکی و بولدوزر می توان مشاده نمود شباهت هایی به زنجیر کف تانک های نظامی دارد و عملکرد آن نیز مشابه آنها است. زنجیر ها بر روی ریل هایی حرکت می کنند که حرکت صحیح زنجیر ماشین آلات راهسازی بر روی ریل ها توسط چرخ آیدلر  و رولیک مشخص می شود و اجزایی جانبی نیز برای اطمینان از حرکت صحیح زنجیر زیربندی ماشین آلات راهسازی بر روی ریل خود مورد استفاده قرار می گیرند.

شفت زنجیر سفت کن که اتصال به چرخ جلو ماشین آلات راهسازی دارد در بالا و از طریق یک الحاقیه به نام یوک با افزایش طول اتصال نه تنها از سایش دانه های زنجیر بر روی شاسی ماشین  جلوگیری می کند بلکه از لقی زیادی زنجیر که عامل خروج آن از محور اصلی نیز می باشد جلوگیری می کند. یک اتصال فولادی نیز برای نگهداشتن زنجیر بر روی ریل به نام شنگیر که از جوانب متصل می شود و تماس مماسی با لینک های زنجیر زیربندی برقرار می کند وجود دارد که در هر دو طرف بسته به نوع دستگاه  اغلب به تعداد 3 یا 4 عدد بسته می شود.

زنجیر زیربندی ماشین آلات راهسازی نیز از گرید های بالای  فولادی تولید می شود و سختی سطحی که معیار سنجش مقاومت در برابر سایش برای این قطعات است به میزان بالایی در نظر گرفته می شود. زنجیر ماشین آلات راهسازی بطور مستقیم با بسیاری دیگر از قطعات زیربندی من جمله رولیک زیربندی، دنده اسپراکت که با انتقال نیروی تولید شده توسط موتور بر روی بوش های زنجیر سبب حرکت بیل مکانیکی و بلودوزر می شوند و همچنین در تماس با چرخ جلو بیل مکانیکی و در کف بر روی سطح زمین قرار دارد. کیفیت سطح زمین نقشی موثر بر طول عمر کفشک های بیرونی زنجیر ماشین آلات راهسازی دارند.

به تمامی ابزار و قطعاتی که در قسمت محرک و گردان ماشین آلات راهسازی قرار گرفته اند و به صورت مستقیم با زمین در ارتباط هستند، قطعات زیربندی می گویند، پین ناخن ماشین آلات راهسازی یکی از این قطعات می باشد. پین و واشر ناخن را  می توان در شمار کوچکترین قطعات یدکی و مصرفی این خودرو های بزرگ عملیاتی دانست، که وظیفه آن برقراری ارتباط بین ناخن و کلنگی می باشد.  هر وسیله ی ماشینی و مکانیکی شامل تعداد بسیار زیادی قطعه های کوچک و بزرگ هستند، که برای انجام هدف خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، و در صورت خرابی یک جزء ممکن است تمام مجموعه از دور فعالیت خارج شود، و پین و واشر را هم می توان در زمره این قطعات کوچک قرار داد. قیمت پین ناخن ماشین آلات راهسازی در مقایسه با ناخن، کلنگی، ریپر و دیگر قطعات مصرفی این خودرو ها بسیار ارزان تر است، اما این موضوع از اهمیت وجود آن ها در این ماشین آلات کم نمی کند.

تمامی ابزارآلاتی که در تماس مستقیم با خاک قرار دارند، در اثر دو عامل اصطکاک و شکستگی در اثر برخورد با سطوح سنگین قرار می گیرند، که دیر یا زود باید نسبت به تعویض آن ها اقدام نمود، و واشر ها و پین ناخن هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند.  فروش پین ناخن ماشین آلات راهسازی در فروشگاه های عرضه کننده تجهیزات و لوازم یدکی خودرو های سنگین به علت استفاده متداول از این دستگاه ها از رونق بالایی برخوردار است. این قطعات کوچک در اتصال ناخن ها به کلنگی و باکت نقش پر رنگی دارند، و باید در انتخاب آن ها به این نکات دقت نمود.

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر:

زنجیر کامل بیل مکانیکی و بلدوزر bulldozer chain شامل یک ست کامل کفشک برای بلدوزر و بیل مکانیکی است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک حرکت کرده و به راحتی از موانع عبور نماید.

زیربندی ماشین آلات راه سازی

کفشک(Trach Shoe):

کفشک ها بر روی لینک ها متصل می شوند تا کل بدنه ی زنجیر را تشکیل دهند. اصطکاک با زمین توسط این کفشک ها صورت میگیرد.

بوش و پین  در بیل مکانیکی:

بوش و پین جزء قطعاتی است که کفشک های زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر را به هم وصل می کند.

پین و بوش زنجیر بیل مکانیکی کوماتسو

پین و بوش زنجیر بیل مکانیکی هیوندای

پین و بوش زنجیر بیل مکانیکی دوو دوسان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =