ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی, ناخن بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی – ناخن لودر – راهساز یدک

ناخن لودر - راهساز یدک

فروشگاه راهساز یدک عرضه کننده انواع ناخن بیل مکانیکی،ناخن لودر،ناخن بلدوزر،ناخن بیل بکهو و انواع ناخن و کلنگی سایر ماشین آلات راهسازی و معدنی

ناخن راهساز یدک

انواع ناخن بیل مکانیکی:

تعریف باکت:

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود. این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد. باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند.باکت ها دارای اجزای مختلفی هستند که از بوش ها ، دستکی،ورق کف،ورق های بدنه،دم تیغ و ناخن ها می توان به عنوان اجزای اصلی باکت نام برد.

همانگونه که ذکر شد یکی از اجزای اصلی باکت ناخن و کلنگی می باشد

(ناخن): ناخنها در کارایی باکت نقش بسزایی داشته و انتخاب صحیح آن در بهینه سازی مصرف سوخت، کم کردن فشار به سازه بیل و عمر باکت موثر است

انواع ناخن براساس محیط کاری(مزایا و معایب)

از نظر مدل و نحوه چفت شدن ناخن با کلنگی تولید کنندگان مختلف دارای روش های متفاوتی در جایگذاری از پین، واشر و خارهای گوناگون هستند که هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد.

ناخن TIGER

tiger

این ناخن دارای سر تیز بوده بنابراین دارای قدرت نفوذ بسیار بالا در یخ، سنگ و محیط های سخت یکپارچه است. در طول مدت استفاده این ناخن سر تیز خود را حفظ میکند اما به علت سر تیز بودن  طول عمر آن پایین است و در صورت استفاده نادرست احتمال شکستن آن نیز بالا می باشد.

ناخن TWIN TIGER

twin tiger

این ناخن دارای دو لبه نوک تیز بوده که مثل ناخن TIGER دارای نفوذ عالی همراه با طول عمر بیشتر نسبت به آن است.با توجه به دو لبه بودن قدرت اهرم پایین تری نسبت به ناخن قبلی خواهد داشت نتیجتا احتیاج به نیروی شکست بیشتر و کارکرد بیشتر بیل مکانیکی است و این ناخن به نسبت ناخن قبل برای سطوح با سختی کمتر مناسب می باشد .

ناخن PENETRATOR

penetrator

این ناخن دارای نفوذ خوبی است و باتوجه به شکل ظاهری و ضخیم  بودن قسمت نوک دارای طول عمر متوسط به بالاست.از نظر کارایی این ناخن مناسب سنگهای رسی و شیلی که در حد پایین فشرده و سخت هستند، کارایی دارد.در صورت استفاده از این ناخن برای سطوح سخت ممکن است فشار نسبتا زیادی به دستگاه وارد شود.

ناخن SYL

SYL

نفوذ و حفاری خوب در انواع محیط های متوسط و سخت از خصوصیات این ناخن است. لبه های برآمده عمودی در دو طرف باعث نقطه نفوذ تیز وطول عمر متوسط این ناخن می شود.توصیه میشود از این ناخن برای محیط های سنگی با درجه سختی بالا استفاده نشود.

ناخن ROCK CHISEL (اسکنه سنگ RC)

rock chisel

بهترین انتخاب در سنگ و زمین های سخت، همچنین به خاطر قدرت اهرم  و سطح اتکای مناسب در این ناخن باعث فشار کمتر به ماشین و بازدهی بالاتر باکت در طول عمر آن می شود.

ناخن  (RE)ROCK ABRASION

rock abrasion

از نظر کاربرد مثل ناخن قبلی است اما به خاطر بکاربردن ترکیبات ضد سایش بیشتر در زیر سطح آن بهترین گزینه در محیط های با سایش بالاست.

ناخن STANDARD LONG (استاندارد بلند)

standard long

جهت عملیاتهای معمولی چند گانه (در محیط های مختلف) بهترین گزینه است و از نظر فراوانی و در دسترس بودن در تمام مدل های شرکتهای مختلف در دسترس است

ناخن FLARE

flare

این ناخن به خاطر سطح صاف دارای کاربرد در گل ولای و زمین نرم است وبهترین گزینه به منظور  لایروبی و تمیز کاری است.

ناخن HEAVY DUTY LONG

heavy duty_long

از نظر شکل ظاهری بسیارشبیه به ناخن استاندارد بلند است، ولی به خاطر داشتن گوشته بیشتر، دارای بالاترین مدت دوام نسبت به بقیه ناخن ها است و بنابراین دارای طول عمر بیشتر نسبت به سایر نمونه ها می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =