کاترپیلار, کوماتسو, لاستیک, لاستیک گریدر, لودر, ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی

لاستیک و زنجیر محافظ لاستیک لودر راهساز یدک

زنجیر محافظ لاستیک لودر

راهساز یدک عرضه کننده انواع لاستیک لودر و زنجیر محافظ لاستیک لودر در سایزهای مختلف

لاستیک بیل بکهو - راهساز یدک

لاستیک و زنجیر محافظ لاستیک لودر

لاستیک لودر ، صنعتی یا راهسازی لاستیک های بزرگ و قوی هستند که باعث افزایش قدرت تحرک و سرعت لودرها می شود. فشار وارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده و می‌توان این فشار را با تغییر میزان باد چرخ ها تغییر داد با این همه در زمین‌های دارای سنگهای تیز امکان آسیب این لاستیکها وجود دارد درضمن در زمینهای خیس و گل آلود نیز کار کردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است البته زنجیرهای سیمی  فولادی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که می‌توان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها با سطح زمین از آنها استفاده کرد. نوعی از لاستیکهای جدید ساخته شده‌اند که دارای عاجهای بسیار ضخیمی هستند و می‌توانند درمناطق سنگی و معدنی کار کنند این لودرها بر دو نوع معمولی و کمرشکن هستند.

زنجیر محافظ لاستیک ماشینهای معدنی

پرهزینه‌ترین قطعه در ماشین‌های سنگین مصرف لاستیک می‌باشد. لاستیک ماشین‌آلات راهسازی می‌تواند یک ساعت و یا حتی یکسال کار کنند.در سال‌های اخیر،‌ بالارفتن  قیمت لاستیک مخارج سنگینی را به معدن‌داران و شرکت‌هایی که پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهند تحمیل کرده و سود آنها را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.رمز موفقیت یک مجموعه عمرانی،راهسازی،معدنی  و یا همه نوع کار دیگر استفاده از سیستم‌های نوین و راه‌کارهای جدید است که به دست بشر برای راحتی انسان ساخته شده است.کار زنجیر محافظ لاستیک لودر (معدنی) که از نام آن پیدا است از لاستیک ماشین‌های سنگین که در مکان‌های ناهموار و سنگلاخی کار می‌کنند حفاظت می‌کند.
وظایف زنجیر محافظ لاستیک:
الف: زنجیر محافظ از لاستیک در برابر بریدگی و سوراخ شدن محافظت می‌کند.
ب: دوام لاستیک را در مقابل پارگی بالا می‌برد
ج: چسبندگی لاستیک به سطح زمین را افزایش می‌دهد
د: از لاستیک در مقابل ذوب شدن در زمین‌های داغ محافظت می‌کند
حداکثر عمر لاستیک‌های لودر در شرایط سخت حدودا 1440ساعت است. اما با استفاده از زنجیرهای محافظ لاستیک عمر آنها در شرایط سخت به بیش از 20‌هزار ساعت می‌رسد.

زنجیر چرخ به گونه ای از زنجیر گفته میشود که دور تایر خودرو  کشیده میشود و مانع سر خوردن ماشین در برف و یخ میشود . در واقع یکی از وسایل ضروری در زمستان است که باید در زمان بارش برف بر روی لاستیک های جلو یا عقب سوار کنند تا از لیز خوردن چرخ ها یا به اصطلاح بکسوات آن جلوگیری شود. در زمان یخبندان ,همیشه به تنهایی بستن زنجیر  مؤثر نمیباشد بلکه دقت و آهسته راندن راننده را میطلبد. همانا ,کاری که زنجیر چرخ برای خودرو میکند مانند کاریست که یخ شکن ها برای پیادگان می کند. قبل از بستن  آن باید از دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو مطمئن شد زیرا زنجیر بر روی چرخی بسته می‌شود که نیروی محرک خودرو به آن منتقل  میگردد, تا در شرایط نامساعد یخ، برف یا گل در جاده خودرو حرکت کند. نحوه بستن زنجیر چرخ

  1. اگر خودرو تک دیفرانسیل باشد,دو زنجیر برای خودرو کافی است ,برای خودرو های دیفرانسیل عقب به دور چرخهای عقب و برای خودروهای دیفرانسیل جلو به دور چرخهای جلو بسته میشود .اگر خودرو  دارای  دیفرانسیل جلو و عقب است مناسب است زنجیر به هرچهارچرخ بسته شود.
  2. زنجیر را به گونه ای بر زمین پهن کنید تا سطح صاف آن با لاستیک و خارهای زنجیر با سطح زمین در تماس باشد.
  3. از پشت چرخ دو طرف ساده زنجیر به یکدیگر متصل میگردد
  4. جهت دیگر زنجیر را که یک سر آن گیره‌ای منحنی دارد از حلقه سر دیگر آن عبور میدهیم و در بین حلقه بست نگهدارنده قرار میدهیم.
  5. در زنجیر بست‌هایی وجود دارند که با چرخاندن آنها، به لاستیک محکم میگردد.
  6. زنجیر را روی چرخ وارسی نمایید تا خارهای آن به سمت لاستیک نباشد .
  7. مجموعه راهساز یدک عرضه کننده انواع لاستیک لودر،گریدر،بیل بکهو و همچنین عرضه کننده انواع زنجیر محافظ لاستیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =