ایکس سی ام جی, بیل بکهو, جی سی بی, دسته‌بندی نشده, کوماتسو, لاستیک, لیوگانگ, ماشین آلات راهسازی, ماشین آلات ساختمانی, هیتاچی, هیوندای, ولوو

لاستیک و رینگ لاستیک لیفتراک – راهساز یدک

لاستیک لیفتراک راهساز یدک

راهساز  یدک عرضه  کننده انواع  لاستیک  و  رینگ لاستیک  لیفتراک ، گریدر ، لودر و سایر ماشین آلات راهسازی،ساختمانی  و معدنی

لاستیک لیفتراک راهساز یدک

انواع لاستیک لیفتراک و رینگ لاستیک لیفتراک

  1. لاستیک بادی (پنوماتیک).
  2. لاستیک توپر (لاستیک سنگی).

لاستیک بادی(پنوماتیک)

لاستیک های بادی (پنوماتیک) به علت خاصیت الاستیکی که دارا هستند جهت کار در سطوح ناهموار بسیار مناسب بوده و ارتعاش کمتری را به اپراتور و دستگاه انتقال می دهند،باید توجه داشت که تنظیم بودن باد لاستیک ها در لیفتراک علاوه بر کاهش استهلاک و سایش،عملکردبهتر و مانور پذیری بیشتر دستگاه را به همراه دارد بنابر این توصیه می شود که باد لاستیک ها و سطح آن به صورت روزانه بررسی گردد.

با توجه به اینکه فشار وارده بر لاستیک های لیفتراک در زمان بلند کردن بار متفاوت می باشد بنابراین جهت تنظیم فشار باد لاستیک بایستی به توصیه های کمپانی سازنده لیفتراک توجه نمود و طبق دستورالعمل ارائه شده فشار باد لاستیک ها را تنظیم نمود .

باید به این امر توجه داشت یکی دیگر از عوامل تعییین کننده در تنظیم باد،شرایط  محیط کار  مانن دما و فشار هوای محیط می باشد.

لاستیک توپر ( لاستیک سنگی)

استفاده از لاستیک توپر در هنگام کار در سطوح ناهموار توصیه نمی شود .لاستیک های توپر هنگامی استفاده دارند که در محیط کار اشیاء برنده و یا مواد با سایش بالا و یا قطعات پرت شونده مانند سنگ  وجود داشته باشد ودر غیر اینصورت بهتر است که از لاستیک بادی برای دستگاه استفاده شود چرا که لاستیک های توپر از انعطاف پذیری کمتری  برخوردار هستند و باعث انتقال ارتعاشات به اپراتور و لیفتراک می شوند و در نتیجه خستگی زود هنگام و مشکلاتی ازقبیل درد کمر را برای اپراتور  و همچنین بالاتر رفتن استهلاک لیفتراک را به همراه خواهد داشت و برای رفع این مشکل در لیفتراک ، استفاده از صندلی های  ارگونومی فنر دار توصیه میگردد.

با توجه به آنکه تایر لیفتراک جزء قطعات پرمصرف میباشد و بایستی در زمان مقتضی اقدام به تعویض آن نمود ، توجه به نوع لاستیک  تهیه شده و برند آن بسیار مهم میباشد .

نمونه هایی از آسیب های لاستیک لیفتراک توسط اشیاء برنده و اشیاء نوک تیز :

تایر لیفتراک

لاستیک لیفتراک

همانگونه  که در تصویر بالا ملاحظه می کنید در صورتیکه لاستیک از نوع بادی باشد آسیب وارد شده منجر به تخلیه باد لاستیک شده و باعث عدم تعادل لیفتراک ، سقوط بار در حال حمل و ایجاد خسارت مالی و گاها خسارات جانی می گردد چک کردن باد لاستیک ها بصورت روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است.
لذا انتخاب صحیح این محصول بسیار حائز اهمیت میباشد.

عوامل تاثیر گذار بر روی خرابی  و آسیب لاستیک

  •  گذشتن تاریخ انقضا
  • فشار کار زیاد
  • خرید لاستیک  بی کیفیت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در آسیب دیدن زود هنگام لاستیک لیفتراک ،گذشتن تاریخ انقضای  تاریخ مصرف میباشد، که این عامل سبب می شود لاستیک وقتی که تحت فشار قرار میگیرد دچار از هم گسستگی شود در شکل زیر نمونه ای از آسیب وارد شده به لاستیک مستهلک را مشاهده می نمایید .

از دیگر موارد موثر در انتخاب لاستیک لیفتراک میزان فشار وارد بر آن میباشد،در فشار  بالا استفاده از لاستیک های توپر با توجه به مقاومت بیشتر نسبت به لاستیک های بادی از سودمندی بیشتری برخوردار میباشد .
سایز لاستیک لیفتراک برای وزن های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد . همچنین جنس لاستیک و کارخانه سازنده آن در فرآیند انتخاب لاستیک بسیار اهمیت دارد.

استفاده از لاستیک ارزان قیمت شاید در ابتدا هزینه کمتری لازم داشته باشد اما استهلاک بالا و نیاز به تعویض متوالی در طول سال هزینه نگهداری را بالا خواهد برد ، بنابراین در هنگام خرید علاوه بر قیمت به کیفیت آن نیز بایدتوجه شود.

راهنمای سایز لاستیک

اعداد حک شده بر روی لاستیک لیفتراک به چه معناست؟

هر یک از اعداد حک شده بر روی لاستیک ابعاد مختلف تایر را معرفی مینمایند به طور مثال ، همانطور که در عکس مشخص شده است ، عدد 21 قطر خارجی لاستیک، عدد 8 عرض مقطع و عدد 9 قطر رینگ را نشان می دهد.
قطر لاستیک

 

بر روی لاستیک لیفتراک معمولا تعداد لایه های لاستیک نیز درج میگردد که با پسوند PR قابل شناسایی میباشد .

به عنوان مثال اعداد حک شده بر روی لاستیک لیفتراک 3 تن که به صورت  28*9-15-14PR میباشد که به شرح زیر میباشد:

قطر خارجی : 28

عرض مقطع : 9

قطر رینگ : 15

تعداد لایه های تشکیل دهنده لاستیک : 14 لایه

فروشگاه راهساز یدک برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان خود با ارائه مشاوره جهت تهیه لاستیک لیفتراک و رینگ لاستیک لیفتراک مناسب با شرایط کاری و همچنین ارائه لاستیک با کیفیت و با قیمت مناسب سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =