باکت

ساخت باکت بیل مکانیکی کوماتسو و هیوندای – راهسازان یدک

باکت راهساز یدک

مجموعه  راهسازان یدک  تولید کننده  و عرضه کننده  انواع  باکت های  نو  و کارکرده  ( دست دوم ) بیل مکانیکی ، لودر ، بیل بکهو و مینی بیل های برندهای کوماتسو ، هیوندای ، دوو – دوسان ، کاترپیلار ، هیتاچی ، هیدرومک ، زوم لاین و …

باکت ضد سایش بیل دوو - دوسان - راهساز یدک

باکت بیل مکانیکی  و یا لودر یکی از اتصلات بیل مکانیکی و یا لودر است که به منظور جمع اوری و بارگیری خاک ، سنگ ، مذاب و یا هر ماده ی مورد نظر دیگری از آن استفاده می شود.باکت ها عموما در قسمت جلویی ماشین مورد نظر قرار دارند و بسته به منظور فعالیت شکل های مختلفی به خود می گیرند که رایجترین آن ها باکت های خاکی ، شیب زن که به باکت های ذوزنقه نیز معروف است ، باکت لایروبی ، باکت های سرندی ، باکت های سنگی و … می باشند

همانطور که گفته شد باکت ها مصارف گوناگون و شکل ظاهری متفاوتی بسته به محل مورد استفاده دارند پس بنابراین جنس متریال مورد استفاده در باکت ها با توجه به محل مورد استفاده نیز متفاوت می باشد.از رایجترین ورق های فولادی که از آنها در فرآیند تولید انواع باکت های ماشین آلات راهسازی و معدنی استفاده می شود می توان به ورق های فولادی زیر اشاره نمود:

ورق ضد سایش:

ورق-ضد-سایش - راهسازان یدک

به همان اندازه که میزان کربن در ورق آلیاژی بیشتر باشد، استحکام و خواص ضد سایش آن بیشتر می‌شود. در ساخت ورق ضد سایش،  معمولا از روش نورد استفاده می‌شود. ورق‌های ضد سایش انواع مختلفی دارند. از این ورق در معادن سنگ و در زمینه‌هایی مانند نوار نقاله، حمل مواد ، ساخت تجهیزات ماشین آلات راهسازی و معدنی  و ساخت و ساز استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که ورق ضد سایش، یک ورق آلیاژی با کربن بالاست که وجود همین کربن باعث افزایش مقاومت و سختی آن شده است.

در ترکیب شیمیایی ورق ضد سایش، دو عنصر مهم کربن و منگنز وجود دارد که همین دو عنصر، منجر به ایجاد لایه‌هایی از کاربید آهنی می‌شوند. این نوع ورق‌ها، دارای سختی‌های 400، 450، 500، 550 و 600 می‌باشند و بر همین اساس، نامگذاری می‌شوند.

این نوع ورق ، انواع مختلفی دارد و بر اساس انواع آن، کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. به عنوان مثال، یکی از انواع ورق های ضد سایش، ورق هاردوکس است که به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر سایش و همچنین جوش‌پذیری مناسب در صنعت معدن و راهسازی بیشترین استفاده را دارد.

ورق سیاه (ورق نورد گرم)

ورق های سیاه، از نورد گرم مستقیماً از حرارت شمش یا بیلت و گنداله آهن تولید می شوند. با توجه به میزان کربن بکار رفته در ماده اولیه این ورق ها، سختی آنها تغییر می کند. این درجه سختی از ST33 تا ST52 تعیین می شود. ST33 ورق بسیار نرم می باشد. ورق ST37 سختی متناسبی دارد و در بازار ایران بسیار پرکاربرد و پرتقاضا می باشند. ورق های ST52 نیز بالاترین درجه سختی را در میان ورق های سیاه دارند که هیچگونه خمش و کششی را متحمل نمی شوند. ورق های سیاه ضخامت 1.5 میل به بالا تولید می شود که تا ضخامت 15 میل در دو حالت رول و شیت فابریک در بازار عرضه می گردد و از ضخامت 15 میل به بالا فقط به حالت شیت خام در بازار به فروش می رسد.

ورق فولاد ck45 :

ورق CK45 ، نوعی ورق فولادی است که در دسته ورق استیل با کربن متوسط قرار دارد. این نوع ورق ها به سازه های مهندسی معروف هستند و از ویژگی های مکانیکی و خواص فیزیکی بسیار عالی برخوردار می باشند. ویژگی های کششی این ورق فولادی بسیار بالا است. فولادی که برای تولید انواع این ورق استفاده می شود برای تولید انواع میلگرد، صفحه های فولادی، شمش با مقطع مربعی، شمش فولادی با مقطع شش وجهی، شمش مسطح، لوله و … نیز به کار می رود.

مجموعه راهسازان یدک اصفهان تولید کننده و عرضه کننده ی باکت های نو و کارکرده بیل مکانیکی و لودر و دیگر قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =