بیل مکانیکی, پین ناخن, ناخن بیل مکانیکی, ناخن گریدر, ناخن لودر

روش های تولید ناخن بیل مکانیکی،ناخن لودر و ناخن بلدوزر – راهساز یدک

ناخن راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده انواع ناخن فورج و ناخن های تولید شده  به روش ریخته گری

ناخن لودر راهساز یدک

 

معرفی محصول

روش های فورج و ریخته گری در تولید ناخن بیل مکانیکی،ناخن لودر و ناخن بلدوزر

ناخن بیل مکانیکی، ناخن لودر، ناخن بلدوزر

ناخن بیل مکانیکی یکی از پر مصرف ترین قطعات بیل مکانیکی هستند که می توان بارعایت چند نکته مهم که در این مقاله و نوشته بدان اشاره خواهیم کرد عمر این ناخن ها راافزایش داد .

ناخن بیل یکی از اجزای اصلی بیل مکانیکی است. در مراحل حفاری ، اجسام کارکننده با ناخن بیل عمدتا سنگ معدن ، سنگ یا خاک وغیره هستند.

ناخن بیل نه تنها از فرسایش لغزشی آسیب میبینند بلکه بار ضربه ای را نیز متحمل می شوند عمر مفید ناخن بیل مکانیکی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

Teeth (ناخن): ناخنها در کارایی باکت نقش بسزایی و انتخاب صحیح آن در بهینه سازی مصرف سوخت، کم کردن فشار به سازه بیل و عمر باکت موثر است .

ناخن های بیل مکانیکی،ناخن های لودر و بلدوزر و ناخن و کلنگی سایر ماشین آلات راهسازی و معدنی به دو روش ریخته گری و فورج قابل تولید است که هر کدام نقاط قوت و نقاط ضعف و همچنین کاربردهای مخصوص به خود را دارد

تولید ناخن و سایر قطعات فولادی ماشین آلات راهسازی و معدنی به روش فورج:

ویژگی اصلی قطعات تولید شده به وسیله روش  آهنگری یا فورج، استحکام و سختی  بسیار بالای آنها می باشد. به نحوی که این قطعات به واسطه ساختمان کریستالی بهبود یافته و یکنواخت  خود، از مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش و تغییر شکل مکانیکی برخوردار هستند و همین خواص مکانیکی سبب کاربرد آنها در محلهایی از ماشین آلات و تجهیزات شده است که تحت فشارها و تنش های  مکانیکی بالایی قرار دارند و قطعات تولید شده از روشهای دیگر تولید مانند ماشینکاری و ریخته گری قابلیت کاربرد و استفاده  در این محلها را ندارند. علت مقاومت بالای قطعات تولید شده از روش فورج، به بنیاد و ماهیت روش تولید آن باز میگردد که در آن قطعه خام در کوره ها  تا دمای بسیار بالایی گرم شده و سپس به وسیله فشار پرس فشرده می شود. این عمل سبب می گردد که ساختمان متالوژیکی مواد مورد استفاده قطعه بهبود یافته و به صورت بلورهای کوچک و منظم آرایش پیدا نماید که این امر سبب افزایش خواص مکانیکی قطعه نیز می گردد .

Read more: https://etojihi.com/industrial-parts-by-forging-method/#ixzz6k0BDtJKJ

تولید انواع ناخن و کلنگی به روش ریخته گری

ریخته گری یکی از روش های تولید قطعات فلزی است که در آن فلزات و آلیاژها را به صورت مذاب در محفظه ای به نام قالب بارریزی می کنند تا پس از انجماد، شکل فضای خالی قالب را به خود بگیرد و قطعه ای جامد با شکل، ابعاد و خواص مورد نظر از درون آن خارج شود. فرایندهای متنوعی برای ریخته گری انواع قطعات فلزی وجود دارد و دسته بندی های مختلفی هم از این فرایندها صورت گرفته است. در یک دسته بندی، فرایندهای ریخته گری را می توان به دو گروه اصلی تقسیم نمود:

ریخته گری در قالب های مصرفی یا موقت (Expendable Molds):

در این روش از قالب های یک بار مصرف استفاده می شود و پس از هر بار ریخته گری، قالب تخریب و از هم پاشیده می شود تا قطعه ریخته شده از داخل آن خارج شود. سپس برای مذاب ریزی و ریخته گری مجدد، قالبی نو ساخته می شود.

 

ریخته گری در قالب های دائم (Permanents Molds):

در این روش از قالب های دائم (با طول عمر زیاد) برای تولید انبوه قطعات به طور مکرر و بدون تعویض قالب در هر بار ریخته گری استفاده می شود.

از فرایندهای ریخته گری در قالب های موقت می توان به ریخته گری در قالب های ماسه ای مثل ماسه تر، ماسه خشک، ماسه CO2 و ماسه فوران (چسب سرد)، ریخته گری در قالب پوسته ای، ریخته گری در قالب گچی، ریخته گری دقیق و لاست فوم اشاره کرد. در میان این روش ها، ریخته گری در قالب های ماسه ای بیشترین کاربرد را در صنعت کشورمان دارد. هدف از ساخت قالب ماسه ای، ایجاد محفظه ای به شکل قطعه در ماسه فشرده شده است. به همین منظور این قالب ماسه ای از مخلوطی شامل ماسه، چسب و مواد افزودنی دیگر چنان ساخته می شود که خواص زیر را داشته باشد:

شکل پذیر باشد و قابلیت شکل پذیری خود را بتواند حفظ کند.

دیرگداز یا نسوز باشد، چون از درجه حرارت بارریزی تا انجماد مذاب، در تماس مستقیم با آن قرار دارد.

دارای استحکام مکانیکی بالایی باشد تا: الف) هنگام جابجایی قالب بتواند شکل قطعه را در خود حفظ کند. ب) هنگام بارریزی بتواند در مقابل جریان مذاب مقاومت کرده، کنده و ساییده نشود. ج) در اثر نیروهای وارده از مذاب به دیواره های قالب دچار تغییر شکل و دفرمگی نشود.

دارای انتقال حرارت مطلوبی باشد، چون انجماد فلز مذاب در داخل قالب مستلزم خروج حرارت مذاب از طریق مواد قالب به خارج است.

دارای قابلیت نفوذ گاز باشد، چون هوای موجود در محفظه قالب، رطوبت ماسه و گاز متصاعد شده از تماس مواد قالب با مذاب باید از محفظه قالب خارج شود تا بتوان قطعه ای سالم و بدون عیب تولید نمود، مواد قالب گیری باید خاصیت نفوذپذیری مطلوبی داشته باشد.

دارای حداقل تغییرات ابعادی در دماهای بالا باشد، چون دیواره های قالب در اثر مجاورت با مذاب به سرعت گرم می شود، در صورتی که مواد قالب از ضریب انبساط مطلوبی برخوردار نباشد، سطح قالب در اثر انبساط سریع، دچار بادکردگی، ترک و یا شکست می شود.

دارای قابلیت متلاشی شدن باشد، چون خروج قطعه از قالب مستلزم تخریب و متلاشی شدن قالب های موقت است، مواد قالب باید به راحتی از هم متلاشی شوند.

اقتصادی و در دسترس باشد، چون قالب های موقت یک بار مصرف بوده و به تعداد زیادی ساخته می شوند، باید دارای توجیه و ارزش اقتصادی باشد،  هزینه تمام شده ی آن پایین باشد، در دسترس باشد و قابلیت بازیابی و احیا داشته باشد

فروشگاه راهساز یدک عرضه کننده انواع ناخن های سنگی و خاکی بیل مکانیکی،لودر ، بلدوزر و سایر ماشین آلات راهسازی و معدنی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =