بیل مکانیکی, کوماتسو, لودر, ماشین آلات جنگلی, ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات راهسازی برند کوماتسو – راهساز یدک

ماشین آلات راهسازی- راهساز یدک

راهساز یدک عرضه کننده انواع قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی برند کوماتسو در ایران

کوماتسو

آشنایی با انواع ماشین آلات راهسازی کوماتسو

ماشین آلات راهسازی

بیل های مکانیکی کوماتسو

کوماتسو ازاولین ماشین آلات مدرن معدنی و راهسازی  است که درعملیات خاکی و معدنی  بکاررفته است بیل های مکانیکی عمدتا” برای گود برداری درخاک وبارکردن آن با کامیون یا تریلی ویا تسمه نقاله ها بکارمیرود انواع پرقدرت آن قادربه گودبرداری درتمام انواع خاکها به جزصخره سنگها بدون تخریب اولیه میباشد.
بیل های مکانیکی ازسه قسمت اصلی تشکیل شده اند: شاسی – قسمت اتاقک گردان روی ارابه وقسمت الحاقی جلوی ماشین .

شاسی به دونوع تقسیم میشود شاسی چرخ زنجیری شاسی چرخ لاستیکی
شاسی چرخ زنجیری،سطحی  با ثبات وقابل اطمینان برای اتاقک چرخنده فوقانی ایجاد میکند و قابلیت تحرک بسیارخوبی درمحل خاک برداری ایجاد میکند درضمن به دلیل سطح وسیع چرخها فشارکمی برروی خاک ایجاد میکند که امکان کار بر روی خاکهای سست را فراهم میکند درموارد ی که برحسب نوع خاک اصطکاک بیشتری مورد نیازبوده ومسئله لغزندگی وجود داشته باشد نقش زنجیر درماشین اهمیت پیدا میکند .یکی از نقص های عمده ی  اینگونه بیلها سرعت کم آن هاست.

شاسی های چرخ لاستیکی دارای سرعت حرکتی بیشتری بوده ولذا برای کارهای کوچکی که نیاز به حرکت زیاد  بوده وسطح راه مورد استفاده محکم باشد مفیدترند

ماشین آلات راهسازی کوماتسو

 

تاریخچه کوماتسو را بخوانید

انواع بیلهای مکانیکی کوماتسو:

الف- بیل مکانیکی با جام معکوس

به این بیل لقب های متعددی داده می شود از قبیل:کج بیل – بیل پشت خم وبیل کششی.
این بیلها در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی هستند وبرای حفاری مناسبند.

ب- بیل مکانیکی با سیستم کابلی

این بیل مکانیکی عبارت است از اطاقک گردانی که سوار بر چرخها بوده ودر انتهای جلویی آن بیل متصل شده است. این بیل در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند. و در معادن از ان بیشتر استفاده می شود

ج- بیل کششی (دراگلاین)

بیل کششی دراگلاین از یک اطاقک فرمان – جرثقیل – جام بیل کششی و کابلهای لازم جهت کنترل قسمتهای مختلف تشکیل شده است.بیل کششی قادر است در سطوح خیلی بالاتر وخیلی پایینتر از سطح اتکاء خود است ودر انواع زمینهای ناهموار و صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرد. بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده مفید بوده وزمان سیکل کار کوتاه از محاسن این ماشین میباشد.

ماشین آلات راهسازی کوماتسو

)لودرهای کوماتسو

بدون اغراق لودر کاربردی ترین ماشین درانجام کارهای راهسازی و عمرانی است این دستگاه  که درانداره های مختلف ساخته میشود به دلیل عملکرد وانعطاف پذیری زیادی که دارد و نیز با تغییر مکان سریع می تواند بسیاری ازکارها رانجام دهد .

الف – لودرچرخ لاستیکی کوماتسو

این لودرها دراقسام کوچک به تعداد خیلی زیاد ساخته میشود چرخهای بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک وسرعت فراوانی میبخشد فشاروارده برزمین توسط این لاستیکها کم بوده ومیتوان این فشار را با تغییرمیزان باد لاستیکها تغییرداد باین همه درزمنیهای دارای سنگهای تیز و همچنین با دمای بالا امکان آسیب این لاستیکهاوجوددارد.

درضمن درزمینهای خیس وگل آلود نیزکارکردن بالودرچرخ لاستیکی مشکل است البته زنجیرهای محافظ  سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیکها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیکها باسطح زمین آنها رابه کاربرد نوعی ازلاستیکهای جدید ساخته شده اند که دارای عاجهای خیلی ضخیمی هستند ومیتوانند درمناطق سنگی کارکنند.این زنجیرها می تواند به افزایش طول عمر لاستیک در محیطهای با سایش بالا نیز کمک کند

ماشین آلات راهسازی کوماتسو

بلدوزرهای کوماتسو

کاربرد

بولدوزرهای کوماتسو موارد استفاده فراوانی دارند که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد زیراشاره کرد

۱) مسطح کردن زمین و پاک سازی آن از بوته ها و کنده های درخت و سایر عوارض

۲) ایجاد راههای اولیه درکوهستانهای وزمینهای سنگ لاخی صعب العبور

۳)جابجا کردن توده خاک به صورت فشرده سازی  درحجم های زیاد

۶)پشته کردن خاک درکنارنهرها و جوی های ایجادشده

۷)تصطیح وپاک سازی بقایای مانده ازعملیات ساختمانی و تخریب و باطله برداری

۸) نگهداری راههای موقت خاکی

۹) پاک سازی حفره های کف معادن

ماشین آلات کوماتسو

برترین ماشین آلات راهسازی و معدن را ببینید

ماشین آلات راهسازی و معدنی معمولا غول پیکر و بزرگ هستند و توان بسیار بالایی نیز دارند.ابعاد برخی از این ماشین آلات واقعا شگفت آور و بزرگ است. ماشین‌آلات و وسایل نقلیهٔ‌ای که در زمینه‌های معدنی و راه‌سازی فعالیت می‌کنند مانند لودرها، بولدوزرها، بیل مکانیکی‌ها دامپتراک ها و… به دلیل حجم کاری بالا به‌طور طبیعی از ابعاد بزرگی برخوردارند؛ اما در بین این وسایل هم رکورددارانی وجود دارد.

بزرگ‌ترین بولدوزر Acco Super Bulldozer

بزرگ‌ترین بولدوزری که تاکنون ساخته‌شده است، Super Bulldozer نام داشته و ساخت شرکت ایتالیایی Acco است. قطعات فنی و پیشرانهٔ این بولدوزر متعلق به کمپانی  کاترپیلار است اما دیگر قطعات آن منحصراً توسط شرکت آکو ساخته‌شده است.

 

این کوه فولاد 183 تن وزن داشته و مجهز به دو موتور V8 ساخت کاترپیلار است که مجموعاً 1350 اسب بخار نیرو دارند. تیغهٔ این بولدوزر عظیم، 7 متر عرض و 2.7 متر ارتفاع دارد درحالی‌که طول کلی بولدوزر به بیش از 12 متر می‌رسد.
برترین ماشین آلات راهسازی و معدن را ببینیدسوپر بولدوزر در اوایل دههٔ 80 جهت صادرات به لیبی برای توسعهٔ این کشور ساخته شد اما به خاطر مسائل بین المللی رئیس‌جمهور وقت لیبی یعنی معمر قذافی، این کشور مورد تحریم تجاری شدیدی قرار گرفت. به همین دلیل این بولدوزر هم هرگز به لیبی صادر نشد و در ایتالیا باقی ماند و همچنین هیچ‌گاه مورداستفادهٔ عملی قرار نگرفت. این بولدوزر به تولید انبوه هم نرسیده و فقط یک دستگاه از آن ساخته شد.

راهساز یدک عرضه کننده قطعات یدکی انواع ماشین آلات راهسازی برند کوماتسو

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =