تیغه, دم تیغ بلدوزر, دم تیغ بیل بکهو, دم تیغ لودر, گوشه تیغ, گوشه تیغ گریدر

قیمت دم تیغ بلدوزر – راهسازان یدک

دم تیغ لودر راهساز یدک

قیمت انواع دم تیغ بلدوزر

تیغه بلدوزر

دم تیغ بلدوزر

مهمترین عامل تعیین کننده قیمت تیغه های بلدوزر و لودر و همچنین بیل مکانیکی جنس ورق و یا به عبارت دیگر نوع آلیاژ ورق فولادی می باشد

ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که بسته به کاربرد آنها و یا محل بکارگیری آنها در محصولات مورد نظر آز آنها استفاده می شود.

دم تیغ و یا تیغه ماشین آلات راهسازی و معدنی یکی از اتصالات ماشین آلات راهسازی و معدنی می باشد که به علت تماس مداوم با خاک و یا دیگر سطوح مورد فعالیت در معرض سایش مداوم می باشد.با توجه به این موضوع باید هنگام تولید تیغه های لودر ، بلدوزر ، گریدر و بیل مکانیکی به جنس فولاد نیز توجه نمود.

ورق ضد سایش که با نام ورق هاردوکس نیز شناخته می‎‌شود، یک ورق آلیاژی با کربن بالاست که کربن موجود در آن باعث سختی و مقاومت ورق شده است.

هر اندازه که میزان کربن در ورق آلیاژی بیشتر باشد، استحکام و خواص ضد سایش آن نیز افزایش می‌یابد. در ساخت ورق‌های ضد سایش از روش نورد استفاده می‌شود. در ترکیب شیمیایی ورق ضد سایش، دو عنصر مهم کربن و منگنز وجود دارد که همین دو عنصر، منجر به ایجاد لایه‌هایی از کاربید آهنی می‌شوند. (کاربید آهنی نوعی ترکیب بسیار سخت است.)

ورق‌های ضد سایش، دارای سختی‌های 400، 450، 500، 550 و 600 برینل و حتی بالاتر نیز می‌باشند و بر همین اساس، نامگذاری می‌شوند.

انواع ورق ضد سایش

ورق‌های ضد سایش به کار رفته در فرآیند تولید دم تیغ های بلدوزر ، انواع مختلفی دارند:

  • ورق ضد سایش هاردوکس
  • ورق ضد سایش ولدوکس
  • ورق ضد سایش دورستات
  • ورق ضد سایش کرسابرو
  • ورق ضد سایش دیلیدور

 

ورق ck45 از دسته ورق های آلیاژی ضد سایش و پر کاربرد بوده که دارای سختی 160 الی 190 برینل می باشد. ورق Ck از دسته فولاد های متوسط کربن است که دارای ترکیب شیمیایی 0.35% کربن، 0.25% سیلیسیوم و 0.65% منگنز می باشد. این ورق در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم نیست که علت آن عدم وجود عنصر کروم است. ck45 را می توان یکی از پر استفاده ترین ورق های آلیاژی در صنایع ماشین سازی دانست که با توجه به قیمت مناسب آن در صنایع مختلف دیگری نیز کاربردهای فراوانی دارا می باشد.

در حال حاضر واردات ورق 1.1191 یا همان ck45 از کشورهای اوکراین و کره جنوبی در ضخامت های 3 الی 50 میلی متر وارد می شود. این ورق را در استاندارد SAE با نام 1045 نامیده میشود. دمای فورجینگ این ورق بین ۸۵۰ تا ۱۰۵۰ درجه سانتی گراد است و دمای تمپر (بازپخت) آن ۵۵۰ تا ۶۶۰ درجه سانتی گراد است.

ورق st52 نیز مانند ورق st37 یکی از انواع ورق های سیاه میباشد که به روش نورد گرم تولید شده است و در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این فولاد در بازار خرید و فروش با نام ورق سیاه ST52 نیز معامله میشود.

ورق st52 یکی ازمهم ترین فولادهای کم آلیاژ است که تحت استاندارد DIN17100 آلمان میباشد. این فولاد هدایت الکتریکی نسبتاً بالایی را در بین فولادهای کربنی یا غیر آلیاژی دارد. به علاوه ، ورق st52 از هدایت حرارتی و انعطاف پذیری نسبتاً کمی برخوردار است.

ورق  st52 از خواص مکانیکی بسیار خوبی برخوردار است و همچنین ثبات ابعادی خوبی نیز دارد و در شرایط جوی مختلف میتواند ابعاد خود را حفظ کند. سختی بالایی دارد و بدلیل  مقدار کربن کمی که دارد از قابلیت جوشکاری بسیار خوبی برخوردار است و میتواند بعد از جوشکاری و فرم دهی ، مقاومت قابل قبولی را در تست ها و آزمایشات نشان دهد.

ورق ST52 در ابعاد ۱۵۰۰*۶۰۰۰ و ۲۰۰۰*۶۰۰۰ میلیمتر در شرکت های داخلی و ابعاد بزرگتر در کمپانی های شرق آسیا و کشورهای اروپایی تولید می شود. بانک فولاد نمایندگی فروش ورق st52 در ایران را دارد و بیش از ده سال است که در زمینه خرید و فروش انواع فولاد و ورق آهن فعالیت دارد. این ورق سیاه در کارخانه های ایرانی مانند فولاد فولاد مبارکه اصفهان و اکسین اهواز تولید و عرضه میگردد.

برای اطلاع از انواع تیغه های تولید و عرضه شده در مجموعه راهسازان یدک به دیگر مطالب موجود در وب سایت مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =