چکش هیدرولیکی

انواع چکش های هیدرولیکی – راهساز یدک

چکش راهساز یدک

فروشگاه راهساز یدک عرضه کننده انواع قلم چکش های هیدرولیکی ، انواع بوش چکش و سایر قطعات یدکی چکش های هیدرولیکی

چکش هیدرولیکی راهساز یدک

اینکه چکش هیدرولیکی چیست و چه کاربردهایی دارد همیشه مورد سوال افراد تازه وارد در حوزه راه سازی می باشد.
چکش هیدرولیکی چیست؟
چکش (پیکور) هیدرولیکی (Hydraulic Excavator Hammer) همیشه به صورت الحاقی برای ماشین آلات راه سازی از جمله بیل مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این چکش که در بعضی اوقات پیکور هیدرولیکی(Peckers) نیز نامیده می شود، توانایی تخریب بسیار بالا را دارد تا جایی که هر گونه سنگ طبیعی و مصنوعی را تخریب می کند و معمولا برای تخریب در ساختمان ها ،کوه ها، پروژه های راهسازی و … استفاده می گردد. نحوه کار این محصول به این شکل است که، با فشار روغن هیدرولیکی که در پشت آن قرار دارد، به صورت دارکوبی شکل به نقطه هدف ضربه وارد کرده و با توجه به سختی هدف شدت و سرعت ضربه را تغییر می دهد.

در حالت کلی چکش ها دارای ویژگی هایی زیر می باشند:

کنترل اتوماتیک جریان ورودی روغن به چکش
طراحی خاص سیلندر جهت افزایش قدرت ضربات چکش
سهولت تعمیر و انجام بازرسی های دوره ای در طراحی جدید چکش

چکش هیدرولیکی چگونه کار می کند؟

پیکور ( چکش) هیدرولیکی نصب شده بر روی بیل مکانیکی با حرکت پیستون و ضربه زدن به قلم پیکور ، نیرویی آنی به سنگ ، بتن و یا هر جسم سخت دیگری وارد می‌کند و باعث تخریب آن می‌شود. حرکت پیستون در سیلندر توسط روغن هیدرولیک که به وسیله شیلنگ‌های هیدرولیکی از بیل مکانیکی تغذیه می شود انجام می‌گیرد. به این صورت که روغن هیدرولیک به قسمت جلویی پیستون منتقل شده و باعث می­شود پیستون به طرف بالا حرکت کند. وقتی پیستون به بالاترین نقطه‌ی مشخص شده می‌رسد، روغن از طریق کانال‌های تعبیه شده به ریگلاتور منتقل می‌شود.

ریگلاتور مسیر روغن هیدرولیک که جلوی پیستون است و باعث بالا رفتن پیستون می‌شود را قطع و روغن هیدرولیک را با سرعت به پشت پیستون هدایت می‌کند که باعث پایین آمدن پیستون به صورت آنی و ضربه زدن به قلم پیکور می‌شود.

وظیفه گاز ازت در چکش هیدرولیکی چیست؟

هنگامی که پیستون به طرف بالا حرکت می‌کند، قسمت انتهایی پیستون وارد محفظه‌ی بالایی می‌شود که حاوی گاز فشرده ازت می‌باشد به این دلیل که زمانی‌که جلوی پیستون باز می‌شود و پیستون به سمت پایین حرکت می‌کند، با قدرت و شتاب بیشتری حرکت کند و ضربه‌ی آن به قلم وارد شود تا در نتیجه نیرو و تخریب بیشتری حاصل شود.

زاویه مناسب برای کار با چکش های هیدرولیکی

در حین کار با چکش بیل مکانیکی بهتر است که پیکور را به شکل عمود بر روی جسم مورد نظر قرار دهید تا زمانی که به آن نیاز دارید بتوانید در کوتاه‌ترین مدت به شکل زاویه دار باشد.

در حین کار با چکش ، راننده بیل مکانیکی باید دقت کند که به مدت طولانی در یک نقطه از پیکور استفاده نکند. ترجیحا بهتر است که هر 20 الی 30 ثانیه یکبار ضربه زدن را متوقف کنید و بعد از چند ثانیه دو مرتبه کارتان را شروع کنید. با رعایت نمودن این نکات شما می‌توانید مدت‌های طولانی‌تری از سر پیستون و قلم استفاده کنید و احتمال خراب شدن آن ندرت اتفاق می‌افتد.

این کار سبب می‌شود تا از بالا رفتن حرارت سیل کیت چکش هیدرولیکی و عمر پکینگ اورینگ را ارتقا دهید.

چکش هیدرولیکی فورکاوا furukawa

چکش هیدرولیکی مونتابرت montabert

چکش هیدرولیکی بلک اسمیت blck smith

چکش هیدرولیکی ام اس بی msb

چکش هیدرولیکی پوکوتک poquteck

چکش هیدرولیکی سوسان soosan

چکش هیدرولیکی دی بی DB

فروشگاه راهساز یدک عرضه کننده انواع قلم پیکورهای هیدرولیکی ، انواع بوش چکش، انواع پین قلم گیر و کتابی و سایر قطعات یدکی پیکورهای هیدرولیکی متناسب با برندها و مدل های مختلف

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =