اچ لینک, باکت, کوماتسو, ماشین آلات راهسازی, ملخی بیل مکانیکی

بازویی،اچ لینک و ملخی بیل مکانیکی – راهساز یدک

بازویی بیل راهساز یدک

راهساز یدک تولید کننده و عرضه کننده انواع بازویی،اچ لینک و ملخی بیل مکانیکی،بیل بکهو و دیگر ماشین آلات راهسازی و معدنی

ملخی بیلیبازویی بیل

بازویی و ملخی بیل مکانیکی

لوازم جک بیل مکانیکی

آنچه مشخص است جک بیل مکانیکی، در واقع یک سیستم سیلندر پیستونی می باشد که تحت نیروی هیدرولیکی می‌تواند بازوی مفصلی بیل مکانیکی را به حرکت درآورد. پس می توان این طور نگاه کرد که در جک بیل مکانیکی، سیستم هیدرولیکی سیلندری آن مهمترین قسمت بازوی مفصلی خواهد بود.

  • پمپ مادر: جک بیل مکانیکی را یک مجموعه سیستم هیدرولیکی به حرکت در می آید. چند جک که هرکدام قسمتی از بازو را جابه‌جا می‌کنند و تمام این جک ها نیروی خود را از طریق سیستم هیدرولیکی که توسط یک پمپ اصلی تأمین شده است، بدست می‌آورند. یک پمپ مادر خود از قسمت‌های مختلفی مانند: روتور، پیستون، پلیت، فنر و عینکی ها بوجود آمده است.
  • هیدروموتور: هیدروموتور یک سیستم موتوری خاص است که با کمک نیروی هیدرولیکی تحت یک شرایط دورانی، نیروی مکانیکی تولید می‌کنند. هیدروموتور از چند سیلندر که به شکل دورانی فعالیت میکنند تشکیل شده است. این سیستم در صنایع خودروسازی و اتوماسیون هیدرولیکی بسیار پرکاربرد  و با اهمیت می‌باشد. در بیل مکانیکی نیز از جمله اجزای جک بیل مکانیکی به حساب می آید که می‌تواند با کمک نیروی هیدرولیکی یک حرکت دورانی ایجاد نماید.
  • شیر کنترل: آنچه جک بیل مکانیکی را به حرکت در می آورد، پیستونهایی است که تحت تاثیر نیروی هیدرولیک کار می‌کنند و این حرکت باید تحت کنترل اپراتور مورد بهره‌برداری باشد. شیر کنترل یک قطعه هیدرولیکی است که در مسیر شیلنگ های هیدرولیکی پیستون ها قرار می گیرد تا بتوانید از طریق لیورهایی که در اختیار راننده می‌گذارد، جک بازویی را تحت کنترل قرار بدهید.
  • شیرهای فشارشکن: شیر فشارشکن یا همان ریلیف والو از انواع شیرهای کوچک هیدرولیکی است که به منظور تنظیم و ثابت نگه داشتن فشار روغن در داخل پیستون ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پمپ کوزه گردان: یک سیستم که وظیفه گردش بیل در جهات مختلف بیل را برعهده دارد. در سیستم های گردان که احتمال بهم پیچیدن شیلنگ ها وجود دارد، باید بتوان از سیستمی استفاده کرد که این مشکل را رفع نماید. پمپ کوزه گردان به این منظور طراحی و نصب گردیده است.
  • مجموعه لوازم جک باکت: وظیفه  جابه‌جایی و حرکت بیل مانند باکت در بیل مکانیکی، بر عهده جک خاصی است که به جک باکت معروف است. این جک در طراحی و قطعات از شرایط خاصی بهره می برد. پکینگ ها، اورینگ ها، مفصل ها و حتی شیلنگ های هیدرولیک مخصوصی را برای خود طلب می‌کند.
  • سر بیل

    قسمتی که عملیات نهایی را بر روی سنگ یا خاک  و یا سطوح دیگر انجام می دهد سر بیل است. قسمت جلویی بیل مکانیکی که با زمین تماس دارد را به نام باکت (Bucket) معروف است. کلمه‌ی باکت به معنی سطل است، چون مقدار زیادی خاک،سنگ و یا دیگر اجسام در آن جمع می‌شود. لازم به ذکر است که این قسمت می تواند بسیاری از لوازم حفاری دیگر را به خود متصل کند و عملیات حفاری متفاوتی را انجام دهد. به عنوان مثال پیکور (‌چکش هیدرولیکی)‌ می تواند قدرت بسیاری را برای خرد کردن انواع سنگ تامین کند. از جمله لوازم دیگر می توان به ریپر ، ویبراتور ،وزنه، چنگک و … اشاره کرد.

از دیگر لوازم جک بیل مکانیکی می توان به انواع سنولوئید به منظور کنترل بر شیرهای هیدرولیکی، انواع شلنگ های هیدرولیکی، لوازم جک، اعم از پیستون ها و سیلندرها و پکینگ ها و اورینگ های مخصوص و سیستم برقی بیل مکانیکی نیز اشاره نمود.

مجموعه راهساز یدک تولید کننده و فروشنده بازو ، ملخی ، لینک H ، لینک پشت باکت بیل مکانیکی ،‌لودر و…
برای برند های کوماتسو ، هیوندا ، کاترپیلار ، هپکو ، بابکت ، سانی ، دوو ، دوسان ، زوملاین و…
در سایز های مختلف متناسب با همه برندها آلیاژ فولاد و ضد سایش و ضد شکستگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 12 =